  • 1. Data: 2005-06-26 15:22:43
    Temat: Zwolnienie?
    Od: "Olek" <k...@p...onet.pl>

    WItam,

    Dobrzy ludzie powiedzcie mi co oznacza taki zapis w umowie o pracę na czas
    okreslony (1 rok)

    Wobec zawarcie z Panem umowy na czas określony nie obowiązuje okres wypowiedzenia.

    Według mnie ozancza to że jeżeli złoże wymowienie to moge przestac pracowac z
    dnia na dzien, ale czy napewno tak jest?

    Pozdrawiam
    Olek

  • 2. Data: 2005-06-26 15:28:19
    Temat: Re: Zwolnienie?
    Od: abd <t...@t...net>

    Olek wrote:
> [...]
    >
    > Według mnie ozancza to że jeżeli złoże wymowienie to moge przestac pracowac z
    > dnia na dzien, ale czy napewno tak jest?

    Przejechali sie na wlasnym cwaniactwie. Rzeczywiscie wyglada na to ze
    tak. Pewnie mieli na mysli tylko siebie, a moga odkryc ze to jednak jest
    dwukierunkowa ulica.

  • 3. Data: 2005-06-26 15:37:15
    Od: k...@p...onet.pl

    > Przejechali sie na wlasnym cwaniactwie. Rzeczywiscie wyglada na to ze
    > tak. Pewnie mieli na mysli tylko siebie, a moga odkryc ze to jednak jest
    > dwukierunkowa ulica.

    Jezeli tak jest to w jaki sposob zlozyc wypowiedzenie?
    Co w nim napisac?
    Czy pracodawca moze sie niezgodzic na moje zwolnienie?

    Pozdrowieni
    Olek

  • 4. Data: 2005-06-26 15:40:38
    Od: "Tomasz Bednarz" <tb(usunTO)@internet.pl>

    > Przejechali sie na wlasnym cwaniactwie. Rzeczywiscie wyglada na to ze
    > tak. Pewnie mieli na mysli tylko siebie, a moga odkryc ze to jednak jest
    > dwukierunkowa ulica.

    A nie jest przypadkiem tak ze umowy zawartej na czas okreslony nie mozna
    wypowoedziec?
    Kazdy zas dokument ktory stanowi inaczej jest niezgodny z prawem i mozna
    pociagnac wystawce do odpowiedzialnosci?

    Daje glowe ze jesli pracodawca wypoeiedzialby taka umowe a sprawa trafilaby
    do sadu to sad uzna ze umowa trwala (trwa) caly rok.

    TB

  • 5. Data: 2005-06-26 15:42:18
    Od: "dan" <j...@p...fm>

> [...]
    >
    > Według mnie ozancza to że jeżeli złoże wymowienie to moge przestac
    > pracowac z
    > dnia na dzien, ale czy napewno tak jest?

    Oznacza dokladnie odwrotnie. Umowy terminowe moga byc rozwiazane przed
    uplywem terminu na ktory zostaly zawarte tylko jezeli strony wyraznie
    przewidza taka mozliwosc - art 33 kp. Tej umowy nie mozna wczesniej
    wypowiedziec.

    Dan.

  • 6. Data: 2005-06-26 15:43:12
    Od: abd <t...@t...net>

    Tomasz Bednarz wrote:

> [...]
    >
    > Daje glowe ze jesli pracodawca wypoeiedzialby taka umowe a sprawa trafilaby
    > do sadu to sad uzna ze umowa trwala (trwa) caly rok.

    Teoretycznie tak, ale czy aby tak dlugoterminowa umowa nie narusza
    wspolzycia spolecznego. Wg mnie, jest przegieciem dyskfalifikujacym ja
    calkowicie. Czyli nalezy domniemywac ze wypowiedziec jednak mozna.

  • 7. Data: 2005-06-26 19:00:54
    Od: "Olek" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > uplywem terminu na ktory zostaly zawarte tylko jezeli strony wyraznie
    > przewidza taka mozliwosc - art 33 kp. Tej umowy nie mozna wczesniej

    Nie ma zadnej mozliwosci przerwania, zlozenia wymowienia w takim przypadku??

    Jezeli jest to jaka?

    Pozdrawiam

    Olek

  • 8. Data: 2005-06-26 20:21:18
    Od: "Marek" <m...@h...pl>

    > Nie ma zadnej mozliwosci przerwania, zlozenia wymowienia w takim
    > przypadku??

    umow na czas okreslony nie wypowiada sie,
    ale nikt nie zabroni jej rozwiazac za porozumieniem stron
    nie polecam jednostronnego rozwiazywania umowy, bo mozna narazic sie na
    zarzut porzucenia pracy, a wtedy pracodawca jest wygrany

  • 9. Data: 2005-06-26 20:35:52
    Od: "dan" <j...@p...fm>

    > Nie ma zadnej mozliwosci przerwania, zlozenia wymowienia w takim
    > przypadku??
    >
    > Jezeli jest to jaka?
    >
    > --

    W trybie wypowiedzenia nie da rady. Jezeli nie zawrzecie porozumienia, a nie
    chcesz miec zwolnienia dyscyplinarnego za tzw porzucenie pracy, a przy tym
    zalezy ci na rozwiazaniu umowy , to jedynym wyjsciem jest oswiadczenie o
    rozwiazaniu umowy z przyczyn lezacych po stronie pracodawcy [art 55 par 1
    (1) kp]. Takie rozwiazanie bedzie skuteczne choc nieuzasadnione i kosztowalo
    Cie bedzie odszkodowanie na rzecz pracodawcy w wysokosci wynagrodzenia za
    okres 2 tyg. Pomimo bezzasadnosci takiego wypowiedzenia i obowiazku zaplaty
    osdszkodowania, umowa rozwiazuje sie z dniem zlozenia tego oswiadczenia i
    zawsze na podstawie art 55par 1(1) kp. Masz wiec ladne swiadectwo pracy i
    rozwiazana umowe, kosztem odszkodowania.

    Innej mozliwosci nie widze.

    Dan.