  • 1. Data: 2005-06-26 13:04:42
    Temat: Mieszkanie komunalne-czy mozna dostac w spadku?
    Od: "Mlynek" <g...@p...onet.pl>

    Zmarl najemca mieszkania komunalnego.
    Byl jedynym zameldowanym.
    Czy jako syn zmarlego, jest jakas szansa by ubiegac sie o to mieszkanie?

  • 2. Data: 2005-06-26 14:48:38
    Od: "SQLwysyn" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Mlynek" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Zmarl najemca mieszkania komunalnego.
    > Byl jedynym zameldowanym.
    > Czy jako syn zmarlego, jest jakas szansa by ubiegac sie o to mieszkanie?

    Nie.

    Mieszkanie komunalne 'w spadku'.... Jak mozna odziedziczyc cos, co nie bylo
    wlasnoscia zmarlego?

    --
    SQLwysyn
    of you" - Larry Flynt

  • 3. Data: 2005-06-26 15:07:24
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    SQLwysyn napisał(a):
    > Jak mozna odziedziczyc cos, co nie bylo wlasnoscia zmarlego?

    bez problemu

    KG

  • 4. Data: 2005-06-26 15:23:54
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    > bez problemu

    Mógłbyś szerzej?

  • 5. Data: 2005-06-26 17:35:34
    Od: sqbie <s...@c...pl>

    SQLwysyn wrote:

    > Nie.
    >
    > Mieszkanie komunalne 'w spadku'.... Jak mozna odziedziczyc cos, co nie
    > bylo wlasnoscia zmarlego?

    A mi wydaje się że SQLwysyn nie ma racji, zgodnie z dz.u.94.105.509 art.8
    ogólne zasady najmu
    w razie śmierci najemcy jego zstępni, wstępni, pełnoletnie rodzeństwo
    wstępują w stosunek najmu lokalu. {...} Nie dotyczy osób które w chwili
    śmierci najemcy miały tytuł prawny do zajmowania innego lokalu mieszkalnego.

    a tak ogólnie to raczej adm`y nie robią z tym problemu

    Pozdrawiam
    Sqbie

  • 6. Data: 2005-06-26 19:20:28
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "sqbie" <s...@c...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > wstępują w stosunek najmu lokalu. {...} Nie dotyczy osób które w chwili
    > śmierci najemcy miały tytuł prawny do zajmowania innego lokalu

    Pominąłeś: "mieszkający z nim stale do chwili jego śmierci".
    Jeżeli syn zmarłego nie mieszkał z nim (wiemy tylko, że nie był tam
    zameldowany) to nic nie wskóra.
    W przypadku dziedziczenia ta okoliczność nie miałaby znaczenia.

    Alek

  • 7. Data: 2005-06-26 19:29:40
    Od: sqbie <s...@c...pl>

    Alek wrote:
> [...]
    > zameldowany) to nic nie wskóra.
    > W przypadku dziedziczenia ta okoliczność nie miałaby znaczenia.

    Zastanawia mnie tylko czy jest to alternatywa do wymienionych wcześniej,
    w sumie nie ma tam 'i' a są tylko przecinki
    czyli
    {...}
    zstępni, wstępni, pełnoletnie rodzeństwo, osoby przysposabiające albo
    przysposobione oraz osoba która pozostawąła faktycznie we wspólnym
    pożyciu małżeńskim z najemcą, mieszkający z nim na stale do chwili
    śmierci, wstępują w stosunek najmu lokalu
    {...}
    nie wiem czy "mieszkający z nim na stałe" to alternatywa do tych
    wcześniejszych czy wymóg konieczny do wcześniej wymienionych.
    Ja to rozumiem jako 'lub'.
    Ktoś może wie dokładnie jak to interpretować ??

    Pozdrawiam
    Sqbie

  • 8. Data: 2005-06-26 21:56:07
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Alek napisał(a):
    > Mógłbyś szerzej?

    przecież nie dziedziczy się tylko własności

    KG