  • 1. Data: 2003-04-10 14:13:57
    Temat: ZUS, OFE i takie tam - mam nadzieje ze nie NTG...
    Od: "Ja" <j...@p...NO_SPAM.onet.pl>

    Witam - i prosze o porade.
    A moze wsparcie duchowe ;)

    Otoz, Szanowni Grupowicze, wlasnie dostalam
    pismo z mojego OFE, w ktorym stoi jak byk,
    ze od ponad roku na moje konto nie wplynela
    ani jedna skladka z ZUS !
    Czytalam pismo na wszelki wypadek chyba
    z dziesiec razy, potem zadzwonilam na infolinie
    ale nic sie nie zmienilo - kasy nie ma i juz !

    Jestem jedna z niewielu osob w tym kraju,
    ktore od kilku lat jakos bez przerwy pracuja;
    pracodawca solidny i powazny, skladki na ZUS
    z mojej pensji odprowadza. Natomiast ( o ja
    nieszczesna ! ) zmienial mu sie numer NIP i REGON.

    Przeprowadzilam wstepny wywiad i okazuje sie,
    ze musze wystapic do ZUS z prosba o wyjasnienie,
    gdzie podzialy sie moje pieniadze ??
    I ponoc ta sprawa ma duze szanse na NIEWYJASNIENIE :-(

    I tu pytanie do Was, Grupowicze:
    Czy ktos z Was taki temat przerabial ?
    Czy udalo sie szczesliwie zmusic ZUS do oddania
    skradzionych pieniedzy ?
    Jak dlugo to trwalo ?

    Bede wdzieczna za wszelkie informacje.

    pozdrawiam
    JaDwiga

  • 2. Data: 2003-04-10 15:13:02
    Temat: Re: ZUS, OFE i takie tam - mam nadzieje ze nie NTG...
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    "Ja" <j...@p...NO_SPAM.onet.pl> wrote in message
> [...]
    >
    > I tu pytanie do Was, Grupowicze:
    > Czy ktos z Was taki temat przerabial ?
    > Czy udalo sie szczesliwie zmusic ZUS do oddania

    Masz duże szanse na wyjaśnienie.
    Czas oczekiwania kilka miesięcy, po miesiącu dwóch możesz spróbować
    zadzwonić z pytaniem czy już coś wiedzą.
    Wysyłasz do ZUS, któremu podlega zakład pracy, będzie szybciej, jak nie
    wiesz który to, to wysyłasz do swojego ZUSu, prześlą dalej.
    Jeżeli to są regularne wpłaty co miesiąc od pracodawcy, to nic więcej nie
    trzeba. Pozbieraj swoje RMUA co najwyżej.
    Jak były jakieś zlecenia lub te wpłaty mogą być nieregularne, to zrób sobie
    zestawienie dla porównania co powinno być (7.3% od brutto)
    ZUS przyśle ci listę składek, które wysłali i szczegółowe wyjaśnienie
    dlaczego nie wysłali.
    Mi brakuje 1/3 składek, bo pracodawca np. zamiast wpisać zero zostawiał
    miejsce puste.
    Teraz to odkręcają.

    Wzorek pisma poniżej

    ----------

    Zakład Ubezpieczeń Społecznych

    W związku ze stwierdzeniem braku należnej składki za okres ...............

    z tytułu ubezpieczenia emerytalnego na moim rachunku członkowskim w Otwartym
    Funduszu Emerytalnym ...................... zwracam się z uprzejmą prośbą o
    wyja­śnie­nie przyczyn nieprzekazywania składek do wskazanego powyżej
    funduszu.

    Zgłoszenie o umowie zawartej z w/w Funduszem zawierające następujące dane
    ( potwierdzone przez fundusz ) :

    - imię i nazwisko

    - PESEL

    - NIP

    - dowód osobisty

    - data podpisania umowy z OFE

    Jednocześnie informuję, iż sprawdziłem u płatnika/płatników składek, że dane
    przekazane do ZUS są poprawne i dysponuję dokumentami świadczącymi o
    przekazaniu przez płatnika/płatników składek z tytułu podlegania
    ubezpieczeniom społecznym za w/w okres.

    Płatnikiem / płatnikami moich składek na ubezpieczenia społeczne są :

    nazwa, NIP, REGON, PESEL

    .

    ( podpis )

  • 3. Data: 2003-04-10 15:48:08
    Od: "Ja" <j...@p...NO_SPAM.onet.pl>

    Użytkownik "KK" <p...@g...pl> napisał
    > Masz duże szanse na wyjaśnienie.
    > Czas oczekiwania kilka miesięcy, po miesiącu dwóch możesz spróbować
    > zadzwonić z pytaniem czy już coś wiedzą.
    [ ..ciach.. }

    Slicznie dziekuje; to pocieszajace, ze jednak da sie
    cos zrobic w rozsadnym czasie.
    Oczywiście formularz już zdobyłam - dzieki !!

    > Mi brakuje 1/3 składek, bo pracodawca np. zamiast wpisać zero zostawiał
    > miejsce puste.

    To zapewne efekt myslenia durnowatego programisty
    od programu w ZUSie, ktory to "programista"
    nie przewidzial, ze wielu ludzi zamiast
    w rubrykach pisac "0" ( zero ) po prostu
    nic nie pisze. Albo stawia kreske. Ech...

    pozdrawiam :-)
    JaDwiga

  • 4. Data: 2003-04-10 21:48:08
    Od: "pawel J" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Ja" <j...@p...NO_SPAM.onet.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "KK" <p...@g...pl> napisał
    > [ ..ciach.. }
    Na wyjasnienie szanse masz ale raczej na przelanie kasy na razie nie licz.
    Twój zakład pracy prawdopodobnie popełnił błąd na dokumentach.
    A ZUS ostrożnie przelewa kasę z dokumentów korygowanych. A powód ich
    działania jest taki, że muszą kasę przelać z odsetkami, ale na wszelki
    wypadek nie przelewają, bo nie wiedzą czyja wina - czy ZUS czy płatnika.
    Jak już się dowiedzą i będą mogli ściągnąć ewentualne odsetki od płatnika to
    wtedy przeleją.
    To jest tłumaczenie jednego z oddziałów z początku roku 2002. Być może teraz
    coś się zmieniło

    > To zapewne efekt myslenia durnowatego programisty
    > od programu w ZUSie, ktory to "programista"
    > nie przewidzial, ze wielu ludzi zamiast
    Ale ów durnowaty programista napisał instrukcję jak należy wypełniać druki i
    jeżeli jest niezgodnie z instrukcją to wina jest z pewnością po stronie
    płatnika a nie programisty.

    > w rubrykach pisac "0" ( zero ) po prostu
    > nic nie pisze.
    A jak nic nie pisze to również pani w zus z nudów może sobie wpisać co się
    jej podoba i nikt jej nie udowodni, że to ona ale za to taka pani ma dużo
    frajdy :-)
    nie wiem ile rozumu ale to już inna sprawa

    > pozdrawiam :-)
    > JaDwiga
    pozdrawiam
    PawełJ

  • 5. Data: 2003-04-12 12:18:31
    Od: "Grzegorz Lipnicki" <g...@p...onet.pl>

    > Przeprowadzilam wstepny wywiad i okazuje sie,
    > ze musze wystapic do ZUS z prosba o wyjasnienie,
    > gdzie podzialy sie moje pieniadze ??

    teoretycznie (tzn. zgodnie z przeipisami), to _musi_
    wyjaśnienia _bez_ wniosku ubezpieczonego podjąć sam ZuS;
    oto wyciąg z przepisów (a nuż przyda, choć
    w Zusie nikt chyba na to nie patrzy):

    "zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z 30 12 98r. w sprawie szczegółowych zasad
    i trybu postępowania w sprawach
    rozliczania składek, wypłaconych zasiłków z ubezpieczeń chorobowego i wypadkowego,
    zasiłków rodzinnych, pielęgnacyjnych
    i wychowawczych oraz kolejności zaliczania wpłat składek na poszczególne fundusze
    (Dz.U. z 1998 r. nr 165, poz. 1197
    zm. Dz.U.
    z 1999r. Nr. 55 poz. 574)

    - W przypadku stwierdzenia w dokumentach, o których mowa w ust. 1, nieprawidłowości
    uniemożliwiających dokonanie
    prawidłowego rozliczenia na koncie płatnika składek i zaewidencjonowania danych na
    koncie ubezpieczonego, _Zakład_
    przeprowadza_ postępowanie wyjaśniające mające na celu wyeliminowanie tych
    nieprawidłowości (par. 4 ust. 12)

    - Zakład Ubezpieczeń Społecznych _może_ korygować błędy w deklaracji rozliczeniowej i
    imiennych raportach miesięcznych,
    które uzna za _możliwe_ do poprawienia _we_ własnym _zakresie(par.4 ust. 11a) "

    > I tu pytanie do Was, Grupowicze:
    > Czy ktos z Was taki temat przerabial ?

    od 2,5 roku próbuję doprowadzić do przekazania składki do OFE,
    rzecz jasna , bez powodzenia:)
    wymiana pism z Zusem prowadzi chyba tylko do wzrostu
    obrotów producentów papieru i kartuszy do drukarek;
    mnie czytnik Zusu pominął w raporcie miesięcznym ostatnią cyferkę
    w PESELU ; tu należy gratulować programiście,
    który nie wiedział (nie chciał wiedzieć?) , że PESEL
    ma _zawsze_ 11 cyfr i nie wprowadził ostrzegania operatora
    o błędnym odczycie.

    pzdr
    gl.

  • 6. Data: 2003-04-13 11:26:00
    Od: "Ja" <j...@p...NO_SPAM.onet.pl>

    Użytkownik "Grzegorz Lipnicki" napisał
    [ ciach ]
> [...]
    > który nie wiedział (nie chciał wiedzieć?) , że PESEL
    > ma _zawsze_ 11 cyfr i nie wprowadził ostrzegania operatora

    :((((
    Troszkęście mnie załamali kolego :(
    No i odczucia mam mocno ambiwalentne...

    Chyba wolałabym chować te pieniądze na stare lata
    w skarpetę. Niechby i dziurawą.

    pozdrawiam
    JaDwiga

  • 7. Data: 2003-04-14 06:03:51
    Od: "Grzegorz Lipnicki" <g...@p...onet.pl>

    > Chyba wolałabym chować te pieniądze na stare lata
    > w skarpetę.

    Ustawodawca nie zezwala na takie fanaberie;)