    From: "KK" <p...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: ZUS, OFE i takie tam - mam nadzieje ze nie NTG...
    Date: Thu, 10 Apr 2003 17:13:02 +0200

    "Ja" <j...@p...NO_SPAM.onet.pl> wrote in message
    news:b73u27$bgp$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Witam - i prosze o porade.
    > A moze wsparcie duchowe ;)
    >
    > Otoz, Szanowni Grupowicze, wlasnie dostalam
    > pismo z mojego OFE, w ktorym stoi jak byk,
    > ze od ponad roku na moje konto nie wplynela
    > ani jedna skladka z ZUS !
    > Czytalam pismo na wszelki wypadek chyba
    > z dziesiec razy, potem zadzwonilam na infolinie
    > ale nic sie nie zmienilo - kasy nie ma i juz !
    >
    > Jestem jedna z niewielu osob w tym kraju,
    > ktore od kilku lat jakos bez przerwy pracuja;
    > pracodawca solidny i powazny, skladki na ZUS
    > z mojej pensji odprowadza. Natomiast ( o ja
> [...]
    Masz duże szanse na wyjaśnienie.
    Czas oczekiwania kilka miesięcy, po miesiącu dwóch możesz spróbować
    zadzwonić z pytaniem czy już coś wiedzą.
    Wysyłasz do ZUS, któremu podlega zakład pracy, będzie szybciej, jak nie
    wiesz który to, to wysyłasz do swojego ZUSu, prześlą dalej.
    Jeżeli to są regularne wpłaty co miesiąc od pracodawcy, to nic więcej nie
    trzeba. Pozbieraj swoje RMUA co najwyżej.
    Jak były jakieś zlecenia lub te wpłaty mogą być nieregularne, to zrób sobie
    zestawienie dla porównania co powinno być (7.3% od brutto)
    ZUS przyśle ci listę składek, które wysłali i szczegółowe wyjaśnienie
    dlaczego nie wysłali.
    Mi brakuje 1/3 składek, bo pracodawca np. zamiast wpisać zero zostawiał
    miejsce puste.
    Teraz to odkręcają.

    Wzorek pisma poniżej

    ----------

    Zakład Ubezpieczeń Społecznych

    W związku ze stwierdzeniem braku należnej składki za okres ...............

    z tytułu ubezpieczenia emerytalnego na moim rachunku członkowskim w Otwartym
    Funduszu Emerytalnym ...................... zwracam się z uprzejmą prośbą o
    wyja­śnie­nie przyczyn nieprzekazywania składek do wskazanego powyżej
    funduszu.

    Zgłoszenie o umowie zawartej z w/w Funduszem zawierające następujące dane
    ( potwierdzone przez fundusz ) :

    - imię i nazwisko

    - PESEL

    - NIP

    - dowód osobisty

    - data podpisania umowy z OFE

    Jednocześnie informuję, iż sprawdziłem u płatnika/płatników składek, że dane
    przekazane do ZUS są poprawne i dysponuję dokumentami świadczącymi o
    przekazaniu przez płatnika/płatników składek z tytułu podlegania
    ubezpieczeniom społecznym za w/w okres.

    Płatnikiem / płatnikami moich składek na ubezpieczenia społeczne są :

    nazwa, NIP, REGON, PESEL

    .

    ( podpis )