    From: "Grzegorz Lipnicki" <g...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: ZUS, OFE i takie tam - mam nadzieje ze nie NTG...
    Date: Sat, 12 Apr 2003 14:18:31 +0200
    Sender: g...@p...onet.pl@pq53.krakow.cvx.ppp.tpnet.pl

    > Przeprowadzilam wstepny wywiad i okazuje sie,
    > ze musze wystapic do ZUS z prosba o wyjasnienie,
    > gdzie podzialy sie moje pieniadze ??

    teoretycznie (tzn. zgodnie z przeipisami), to _musi_
    wyjaśnienia _bez_ wniosku ubezpieczonego podjąć sam ZuS;
    oto wyciąg z przepisów (a nuż przyda, choć
    w Zusie nikt chyba na to nie patrzy):

    "zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z 30 12 98r. w sprawie szczegółowych zasad
    i trybu postępowania w sprawach
    rozliczania składek, wypłaconych zasiłków z ubezpieczeń chorobowego i wypadkowego,
    zasiłków rodzinnych, pielęgnacyjnych
    i wychowawczych oraz kolejności zaliczania wpłat składek na poszczególne fundusze
    (Dz.U. z 1998 r. nr 165, poz. 1197
    zm. Dz.U.
    z 1999r. Nr. 55 poz. 574)

    - W przypadku stwierdzenia w dokumentach, o których mowa w ust. 1, nieprawidłowości
    uniemożliwiających dokonanie
    prawidłowego rozliczenia na koncie płatnika składek i zaewidencjonowania danych na
    koncie ubezpieczonego, _Zakład_
    przeprowadza_ postępowanie wyjaśniające mające na celu wyeliminowanie tych
    nieprawidłowości (par. 4 ust. 12)

    - Zakład Ubezpieczeń Społecznych _może_ korygować błędy w deklaracji rozliczeniowej i
    imiennych raportach miesięcznych,
    które uzna za _możliwe_ do poprawienia _we_ własnym _zakresie(par.4 ust. 11a) "

    > I tu pytanie do Was, Grupowicze:
    > Czy ktos z Was taki temat przerabial ?

    od 2,5 roku próbuję doprowadzić do przekazania składki do OFE,
    rzecz jasna , bez powodzenia:)
    wymiana pism z Zusem prowadzi chyba tylko do wzrostu
    obrotów producentów papieru i kartuszy do drukarek;
    mnie czytnik Zusu pominął w raporcie miesięcznym ostatnią cyferkę
    w PESELU ; tu należy gratulować programiście,
    który nie wiedział (nie chciał wiedzieć?) , że PESEL
    ma _zawsze_ 11 cyfr i nie wprowadził ostrzegania operatora
    o błędnym odczycie.

    pzdr
    gl.