  • 1. Data: 2010-06-16 10:28:12
    Temat: Wzór wniosku
    Od: Marcus <m...@a...pl>

    Witajcie!

    Czy znajdę gdzieś w necie wzór wniosku o wydanie tytułu wykonawczego
    p-ko osobie pozostającej w związku małżeńskim z dłużnikiem? Dzięki za
    wskazówkę.

    Pozdrawiam
    Marek

  • 2. Data: 2010-06-16 10:31:00
    Temat: Re: Wzór wniosku
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Marcus pisze:
    > Witajcie!
    >
    > Czy znajdę gdzieś w necie wzór wniosku o wydanie tytułu wykonawczego
    > p-ko osobie pozostającej w związku małżeńskim z dłużnikiem? Dzięki za
    > wskazówkę.

    Na pewno znajdziesz. Podstawowe pytanie - czy masz podstawę do
    takiego tytułu na małżonka?

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2010-06-16 10:52:05
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Marcus wrote:
    > Witajcie!
    >
    > Czy znajdę gdzieś w necie wzór wniosku o wydanie tytułu wykonawczego
    > p-ko osobie pozostającej w związku małżeńskim z dłużnikiem?

    na pewno

  • 4. Data: 2010-06-16 14:09:54
    Od: Marcus <m...@a...pl>

    witek pisze:

    > na pewno

    No cóż, powiem szczerze, że oczekiwałem trochę bardziej wyczerpującej
    odpowiedzi, anie na zasadzie

    - Wie pan może, która godzina? - Wiem.

    No, ale chociaż potwierdziliście sens szukania. Dobre i to. A co do
    zasadności takiego orzeczenia, to takowa istnieje. Domaga się jej
    komornik, więc chyba wie, co robi...

    Pozdrawiam
    Marek

  • 5. Data: 2010-06-16 14:13:48
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Marcus pisze:

    > No, ale chociaż potwierdziliście sens szukania. Dobre i to. A co do
    > zasadności takiego orzeczenia, to takowa istnieje. Domaga się jej
    > komornik, więc chyba wie, co robi...

    Domaganie się przez komornika nie jest podstawą do wydania tytułu
    wykonawczego na małżonka.

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2010-06-16 14:21:35
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Marcus pisze:

> [...]
    >
    > No, ale chociaż potwierdziliście sens szukania. Dobre i to. A co do
    > zasadności takiego orzeczenia, to takowa istnieje. Domaga się jej

    Jak wygląda pismo do sądu, to chyba wiesz. Napisz, że wnioskujesz o
    nadanie tytułowi wykonalności klauzuli na małżonka dłużnika. I
    uzasadnij, na przykład na podstawie:

    kpc
    art. 787
    Tytułowi egzekucyjnemu wydanemu przeciwko osobie pozostającej w związku
    małżeńskim sąd nada klauzulę wykonalności także przeciwko jej małżonkowi
    z ograniczeniem jego odpowiedzialności do majątku objętego wspólnością
    majątkową, jeżeli wierzyciel wykaże dokumentem urzędowym lub prywatnym,
    że stwierdzona tytułem egzekucyjnym wierzytelność powstała z czynności
    prawnej dokonanej za zgodą małżonka dłużnika.

    art. 787(1)
    Tytułowi egzekucyjnemu wydanemu przeciwko osobie pozostającej w związku
    małżeńskim sąd nada klauzulę wykonalności przeciwko małżonkowi dłużnika
    z ograniczeniem jego odpowiedzialności do przedsiębiorstwa wchodzącego w
    skład majątku wspólnego małżonków, jeżeli wierzyciel wykaże dokumentem
    urzędowym lub prywatnym, że stwierdzona tytułem egzekucyjnym
    wierzytelność powstała w związku z prowadzeniem przedsiębiorstwa.

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2010-06-16 14:29:02
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Marcus pisze:
    > Witajcie!
    >
    > Czy znajdę gdzieś w necie wzór wniosku o wydanie tytułu wykonawczego

    Jak już znajdziesz, to uważaj, tak a propos wzorów pism w internecie:

    http://www.remitent.pl/czy-warto-placic-w-internecie
    -za-wzory-weksli/368

    --
    Liwiusz

  • 8. Data: 2010-06-16 14:34:02
    Od: Marcus <m...@a...pl>

    Artykułem, o który się w tym konkretnym przypadku rozchodzi, i który
    został wskazany mi przez komornika, jest art. 923(1). Chodzi o egzekucję
    do nieruchomości.

    Pozdrawiam
    Marek

  • 9. Data: 2010-06-16 14:38:45
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Marcus pisze:
    > Artykułem, o który się w tym konkretnym przypadku rozchodzi, i który
    > został wskazany mi przez komornika, jest art. 923(1). Chodzi o egzekucję
    > do nieruchomości.

    "§ 1. Tytuł wykonawczy wystawiony przeciwko osobie pozostającej w
    związku małżeńskim stanowi podstawę do zajęcia nieruchomości wchodzącej
    w skład majątku wspólnego. Dalsze czynności egzekucyjne dopuszczalne są
    na podstawie tytułu wykonawczego wystawionego przeciwko obojgu małżonkom.
    "

    Czy widzisz gdzieś tu podstawę nadania klauzuli wykonalności na małżonka?

    --
    Liwiusz

  • 10. Data: 2010-06-16 14:43:36
    Od: Marcus <m...@a...pl>

    Liwiusz pisze:

> [...]
    > "
    >
    > Czy widzisz gdzieś tu podstawę nadania klauzuli wykonalności na małżonka?

    Słuchaj, ja się na tym nie znam... Nie jestem prawnikiem, a tylko
    pokrzywdzonym, który stara się dojść swoich praw i odzyskać to, co mu
    się należy. Skoro jedynym majątkiem, z którego da się przeprowadzić
    egzekucję, jest wspólna nieruchomość dłużnika i jego małżonki, to chyba
    jest to jakaś podstawa?

    Pozdrawiam
    Marek