  • 1. Data: 2010-07-30 12:39:55
    Temat: Wyższa konieczność?
    Od: "NieJorgnijSie" <n...@n...pl>

    Sytuacja - grupka ludzi na odludziu. Piją alkohol. Jedna z osób ulega
    wypadkowi, grozi jej wykrwawienie. Telefon na pogotowie - nie są w stanie
    dojechać na odludzie, do najbliższego szpitala 30 km. Czy w takim wypadku
    prowadzenie samochodu w stanie nietrzeźwym będzie uzasadnione jako jedyna
    możliwość ratowania życia drugiej osoby? Dodam, że sytuacja czysto
    hipotetyczna :)

  • 2. Data: 2010-07-30 12:44:45
    Temat: Re: Wyższa konieczność?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    NieJorgnijSie pisze:
> [...]
    > prowadzenie samochodu w stanie nietrzeźwym będzie uzasadnione jako jedyna
    > możliwość ratowania życia drugiej osoby? Dodam, że sytuacja czysto

    Kiedyś była praktyczna - jak pijany (no, za dużo powiedziane, po
    spożyciu) strażak jechał do pożaru. Jak trochę pogooglujesz, to może się
    dowiesz jaki był wyrok :)
    Kilka lat temu. Bardziej 8 jak 3.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2010-07-30 13:06:01
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    NieJorgnijSie wrote:
> [...]
    > prowadzenie samochodu w stanie nietrzeźwym będzie uzasadnione jako jedyna
    > możliwość ratowania życia drugiej osoby? Dodam, że sytuacja czysto

    To karetka ze szpitala nie jest w stanie dojechać na odludzie, a
    samochód z "odludzia" do szpitala juz tak?
    Czy tam była droga jednokierunkowa i na to się szpital powoływał, że nie
    może dojechać?
    To niech wyślą śmigłowiec.

    oczywiście, że możesz jechać. Z tym, że radziłbym tylko do miejsca, w
    którym możesz już poprosić o pomoc inne osoby.
    Tylko, że jak po pijaku jeszcze coś rozwalisz, to wtedy już cie nic nie
    uratuje.

  • 4. Data: 2010-07-30 14:05:08
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "NieJorgnijSie" <n...@n...pl> napisał w wiadomości grup
> [...]
    > prowadzenie samochodu w stanie nietrzeźwym będzie uzasadnione jako jedyna
    > możliwość ratowania życia drugiej osoby? Dodam, że sytuacja czysto

    Pytanie z cyklu czy możesz gonić jakiś pojazd łamiąc przepisy, który potrącił
    pieszego i zaczął uciekać. W opisanej przeze mnie sytuacji policja nic nie
    zrobi, a straż miejska będzie chciała wlepić mandat.

  • 5. Data: 2010-07-30 14:34:44
    Od: Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl>

    > To karetka ze szpitala nie jest w stanie dojechać na odludzie, a
    > samochód z "odludzia" do szpitala juz tak?
    > Czy tam była droga jednokierunkowa i na to się szpital powoływał, że nie
    > może dojechać?

    ;(
    Karetka musi przyjechać i wrócić do szpitala. Kierowca z odludzia musi
    tylko dojechać do szpitala. Prosty rachunek - wystarczy połowa czasu.
    Oczywiście zakładając, że załoga karetki nie opatrzy na miejscu. Ale o
    tym kierowca nie musi wiedzieć.

    --
    Krzysztof

  • 6. Data: 2010-07-30 18:13:14
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>

    > To karetka ze szpitala nie jest w stanie dojechać na odludzie, a samochód z
    "odludzia" do szpitala juz tak?

    1. Mogli biwakować w takim miejscu, do którego da się dojechać
    tylko terenówką, a także dysponować właśnie terenówką.

    2. Mogli nie potrafić dokładnie określić miejsca, w którym się znajdują.

    Piotr

  • 7. Data: 2010-07-30 18:23:28
    Od: Bydlę <bydl?@bydl?.pl>

    On 2010-07-30 16:34:44 +0200, Krzysztof Jodłowski
    <b...@p...onet.pl> said:

    > ;(
    > Karetka musi przyjechać i wrócić do szpitala. Kierowca z odludzia musi
    > tylko dojechać do szpitala. Prosty rachunek - wystarczy połowa czasu.

    A gdyby się spotkali przy asfalcie, to jeszcze mniej.

    --
    Bydlę

  • 8. Data: 2010-07-30 18:27:05
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>

    Użytkownik "Bydlę" <bydl?@bydl?.pl> napisał w wiadomości

    dojechać do szpitala. Prosty rachunek - wystarczy

    > A gdyby się spotkali przy asfalcie, to jeszcze mniej.

    Pewien jesteś? Trzeba jakoś "przepakować" pacjenta, ale nawet
    zakładając, że owo przepakowywanie trwa zero sekund,
    to czas na pewno nie byłby krótszy.

    Piotr

  • 9. Data: 2010-07-31 15:10:25
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Fri, 30 Jul 2010 14:39:55 +0200, NieJorgnijSie napisał(a):

    > Czy w takim wypadku
    > prowadzenie samochodu w stanie nietrzeźwym będzie uzasadnione jako jedyna
    > możliwość ratowania życia drugiej osoby?

    Nie powinno być - chcesz ratować życie jednej osoby narażając życie innych?

    Henry

  • 10. Data: 2010-07-31 18:08:11
    Od: SQLwiel <n...@c...pl>

    W dniu 2010-07-31 17:10, Henry(k) pisze:

    > Nie powinno być - chcesz ratować życie jednej osoby narażając życie innych?
    >
    > Henry

    Żyjąc, funkcjonując - cały czasz narażasz życie swoje i innych.
    Narażenie nie jest przestępstwem. Prawdopodobieństwo nie jest skutkiem.

    --
    Dziękuję.
    Pozdrawiam.