  • 1. Data: 2004-07-28 16:11:23
    Temat: Wywieszenie awiza a ochrona danych osobowych
    Od: "RP" <r...@S...wp.pl>

    Witam,

    z lekka sie zbulwersowalem - wracajac z pracy zastalem na drzwiach
    wejsciowych do bloku przyklejone awizo z firmy kurierskiej na ktorym oprocz
    standardowego nr przesylki widnial takze moj adres + imie i nazwisko
    no i wlasnie - czy taka forma poniekad udostepnienia danych osobowych nie
    podlega juz stosownej ustawie o ich ochronie ?? (moje pelne dane zostaly
    wywieszone na widok publiczny)

    zadzwonilem do firmy kurierskiej i osoba na infolinii stwierdzila, ze
    widocznie kurier nie mogl dostac sie do bloku (oj jaki on biedny - proponuje
    jakies przeszkolenie u osob ktore chodza i naciagaja ludzi na rozne rzeczy -
    ci jakos bez problemow dostaja sie do bloku) a zreszta i tak poczta polska
    zabrania im wrzucania awiz do skrzynki
    z rozmowy wynikalo, ze jest to normalna praktyka i oni nie widza w tym nic
    dziwnego

    czy z takim faktem da sie cos zrobic ?? czy warto wysylac jakas skarge do
    GIODO ??

    pozdrawiam,
    RP

  • 2. Data: 2004-07-28 17:25:29
    Temat: Re: Wywieszenie awiza a ochrona danych osobowych
    Od: "Tomasz" <p...@i...pl>

    Użytkownik "RP"

> [...]
    > wywieszone na widok publiczny)
    >
    > czy z takim faktem da sie cos zrobic ?? czy warto wysylac jakas skarge do

    Należy rozważyć, czy miało tu miejsce nielegalne przetwarzanie danych
    osobowych lub administrowanie zbiorem danych osobowych. IMHO nie.

    ---
    Pzdr

  • 3. Data: 2004-07-28 18:31:29
    Od: "RP" <r...@S...wp.pl>

    Użytkownik "Tomasz" <p...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Należy rozważyć, czy miało tu miejsce nielegalne przetwarzanie danych
    > osobowych lub administrowanie zbiorem danych osobowych. IMHO nie.

    przetwarzania ani administrowanie to raczej nie

    ale udostepnienie to juz wg mnie tak - tylko kwestia czy mozna cos z tym
    zrobic ??

    RP

  • 4. Data: 2004-07-28 18:50:32
    Od: "Tomasz" <p...@i...pl>

    Użytkownik "RP" :
    > przetwarzania ani administrowanie to raczej nie
    >
    > ale udostepnienie to juz wg mnie tak - tylko kwestia czy mozna cos z tym
    > zrobic ??

    Udostępnianie to też przetwarzanie.
    Udostępnienie danych lub umożliwienie dostępu do nich osobom nieupoważnionym
    jest występkiem.
    Czyli należy powiadomić Prokuraturę.
    Lecz czy miało miejsce nielegalne udostępnienie danych osobowych - ja mam
    poważne wątpliwości i osobiście nie liczyłbym na wiele.

    Pzdr

  • 5. Data: 2004-07-28 19:46:09
    Od: leon <L...@i...pl>

> [...]
    > mam
    > poważne wątpliwości i osobiście nie liczyłbym na wiele.

    jezli blok ma domofon i na nim nie ma pewlej listy nazwisk to taka
    wywieszka
    jest dla mnie udostepnieniem. tak samo nawet w klatkach iezamykanych z
    reguly
    wisi lista mieszkancow - ale tylko tych ktorzy wyrazili na to zgode

    leon

    --
    "Jeżeli przyjmiemy, ze pi wynosi 2,87 to otrzymamy błędne koło"
    - Łysa Śpiewaczka - Eugene Ionesco

  • 6. Data: 2004-07-28 20:01:07
    Od: "RP" <r...@S...wp.pl>

    Użytkownik "leon" <L...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > reguly
    > wisi lista mieszkancow - ale tylko tych ktorzy wyrazili na to zgode

    dokladnie o to mi chodzi - pamietam akcje zdejmowania listy mieszkancow i
    wywieszania wylacznie tych ktorzy wyrazili na to zgode

    w kazdym razie chyba i tak pojdzie skarga do GIODO - pierwszy raz spotykam
    sie z tak bezczelnym podejsciem bardzo duzej firmy kurierskiej

    pozdrawiam,
    RP

  • 7. Data: 2004-07-28 20:29:19
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "RP" <r...@S...wp.pl> napisał w wiadomości

    To jeden z argumentów, że te ustawę powinno się w części dotyczącej ochrony
    danych pojedynczych osób natychmiast znowelizować. Gdyby pozostawienie awiza
    miało być przestępstwem, to czemu nie uznać za przestępstwo listu lub
    pocztówki, albo paczki. Tam Twoje dane osobowe też są. Ta ustawa jest tak
    skonstruowana, że można z niej wyciągnąć dość chore wnioski, o ile się w nią
    inne zagłębi i nie zastanowi, jaki ma cel.

  • 8. Data: 2004-07-29 04:57:25
    Od: "RP" <r...@S...wp.pl>

> [...]
    > miało być przestępstwem, to czemu nie uznać za przestępstwo listu lub
    > pocztówki, albo paczki. Tam Twoje dane osobowe też są.

    ok - ja to rozumiem - ale awiza nie pozostawiono wlasnie w skrzynce (jak np.
    listy czy tez pocztowki) tylko powieszono na drzwiach wejsciowych do bloku
    !!! gdzie kazdy mial do tego dostep a nie jak w przypadku skrzynki pocztowej
    tylko uprawnione osoby

    RP

  • 9. Data: 2004-07-29 09:31:13
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > listy czy tez pocztowki) tylko powieszono na drzwiach wejsciowych do bloku
    > !!! gdzie kazdy mial do tego dostep a nie jak w przypadku skrzynki

    Bo pewnie roznosi je inny listonosz i nie miał klucza do skrzynki. Ja bym
    proponował w tej sytuacji wizytę u Naczelnika Urzędu Pocztowego i zwrócenie
    mu uwagi, że jest to niestosowne. Teraz niewiele pomoże, ale na przyszłość.

    Ja miałem taki przypadek, że jako jedyny w okolicy mam skrzynkę na
    ogrodzeniu. Sąsiedzi nie. To listonosz się nauczył i jak nie zastał
    adresata, wszystko hurtem wrzucał do mojej. No, niby niewielki problem, by
    od czasu do czasu zanieść do sąsiada. Trwało to ze cztery lata, aż do czasu,
    gdy w skrzynce znalazłem sądówkę do sąsiadki, która normalnie jest polecona.
    W... się solidnie i poszedłem do Naczelnika. No i przestałem być ajentem
    listonosza, a sprawa się uspokoiła.

  • 10. Data: 2004-07-29 10:43:50
    Od: "RP" <r...@S...wp.pl>

> [...]
    zwrócenie
    > mu uwagi, że jest to niestosowne. Teraz niewiele pomoże, ale na

    ale to bylo awizo nie z poczty - tylko z firmy kurierskiej (srednio mnie to
    interesuje, ze nie maja opracowanej koncepcji co zrobic jak nie zastana
    klienta w domu - tym bardziej, ze paczki w moim rejonie dostarczaja tylko w
    godzinach kiedy znakomita wiekszosc osob siedzi w pracy)
    na pewno nie jest rozwiazaniem wieszanie awiza na wejsciu do bloku

    [cut]
    > W... się solidnie i poszedłem do Naczelnika. No i przestałem być ajentem
    > listonosza, a sprawa się uspokoiła.

    a swoja droga poczta u mnie dziala tak "wspaniale", ze nawet po ilustam
    awanturach (najczesciej nie dostarczaja awiza przy paczkach i zazwyczaj z 4
    okienek dziala 1 max. 2 - wiec kolejki sa na godzine stania) powiesili
    informacje, ze skargi na dluga obsluge nalezy kierowac do ... (i tu jakis
    tam adres :-)) )
    i rozmowy z kierownikiem/naczelnikiem nic nie daja :-(

    RP