  • 41. Data: 2021-11-02 19:23:02
    Temat: Re: Wystapmy z tych Niemiec (Ukraina Wschodnia/Rosja Zachodnia)
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 02.11.2021 o 16:09, J.F pisze:

    > Nie pomagal, to nie znaczy ze przeszkadzal.

    A mógł pomóc.

    Trollować też trzeba umieć.

    > No i co - kosciol zabranial protezy robic?

    Ale sens tego o czym rozmawiamy załapałeś, czy znowu ci umknął?

    > Niestety - nasza nauka jest mizerna, troche z powodu ludzi,
    > troche z powodu braku srodkow.

    Właśnie, gdyby nie kościelna pijawka, tych środków mogłoby być więcej.
    Znacznie więcej.
    I gdyby nie fanatycy religijni marnotrawiący te środki na doktoraty z
    ilości aniołków na końcu szpilki.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 42. Data: 2021-11-03 08:28:05
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 2 Nov 2021 19:23:02 +0100, Kviat wrote:

    > A mógł pomóc.

    Mogl. Tez mozesz pomoc - pomogles ?

    > Trollować też trzeba umieć.

    > Ale sens tego o czym rozmawiamy załapałeś, czy znowu ci umknął?

    Jak czesto - cos sie nie mozemy zrozumiec.

    Ty masz jakas swoja wizje, i chyba myslisz, ze ja musze miec taka
    sama.

    > Właśnie, gdyby nie kościelna pijawka, tych środków mogłoby być więcej.
    > Znacznie więcej.

    Znowu nie przesadzajmy ... chyba ze PiSu nie doceniam, a Ty znajdziesz
    jakies dane jaki % trafia do kosciola.

    A nawet jak tych srodkow bedzie troche wiecej ... myslisz, ze jakosc
    naszej nauki sie polepszy?

    > I gdyby nie fanatycy religijni marnotrawiący te środki na doktoraty z
    > ilości aniołków na końcu szpilki.

    No ... uczelnie techniczne dostaja rozne dofinansowania na badania
    naukowe. Uczelnie nietechniczne tez.
    To jak tolerujemy wydzial teologiczny na panstwowej uczelni,
    to chyba tez im sie naleza jakies pieniadze na badania ? :-(
    W koncu wszystkie naukowce rowne są :-)

    Ale teraz ... popatrz po doktoratach technicznych ... ile tam jest
    takich na "swiatowym poziomie"?

    Ale Nobla mozna tez dostac z ekonomii, tam duze dotacje niepotrzebne
    :-)

    J.

  • 43. Data: 2021-11-04 09:46:32
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 03.11.2021 o 08:28, J.F pisze:

    > Mogl. Tez mozesz pomoc - pomogles ?

    Tak. Płacę podatki.
    A że tzw. rząd wydaje je na kościół, to już nie moja wina.

    > Znowu nie przesadzajmy ... chyba ze PiSu nie doceniam, a Ty znajdziesz
    > jakies dane jaki % trafia do kosciola.

    Rząd nie chce się pochwalić. Lepsi ode mnie próbowali się dowiedzieć.

    > To jak tolerujemy wydzial teologiczny na panstwowej uczelni,
    > to chyba tez im sie naleza jakies pieniadze na badania ? :-(

    No właśnie w tym problem, że tolerują.
    Ja nie toleruję.

    > Ale teraz ... popatrz po doktoratach technicznych ... ile tam jest
    > takich na "swiatowym poziomie"?

    Najgorszy z nich jest lepszy od najlepszego po doktoracie teologicznym.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 44. Data: 2021-11-04 18:35:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Tak. Płacę podatki.
    >A że tzw. rząd wydaje je na kościół, to już nie moja wina.

    To nie plac.
    A nie tylko narzekasz "ja dobry, oni zli" :-)

    >Rząd nie chce się pochwalić. Lepsi ode mnie próbowali się dowiedzieć.

    Sprobuj sam :-)

    >No właśnie w tym problem, że tolerują.
    >Ja nie toleruję.

    Ja tez nie, ale one sa.
    Aczkolwiek ... sobie szukam, to jakas epidemia.
    Poznan, Katowice, Szczecin, Opole, Torun.

    Pomijam Wroclaw, gdzie to osobna koscielna uczelnia ... choc teraz
    pewnie na panstwowym finasowaniu,
    oraz Warszawe, Lublin i Krakow, gdzie podobnie.

    No i ... przed 1939 nie brakowalo takich wydzialow :-)

    https://katalog.us.edu.pl/catalog/program/view?id=12
    171
    ciekawe
    "Od kandydata wymagana jest akceptacja katolickiego charakteru studiów
    oraz zasad moralności chrześcijańskiej."

    Nie mozna protestowac, ze wyklad zaczyna sie od modlitwy, a w sali
    cwiczen wisi krzyz ? :-)

    >Najgorszy z nich jest lepszy od najlepszego po doktoracie
    >teologicznym.

    Hm, czy filozofia lepsza od teologii, a prawo lepsze od prawa
    kanonicznego ?

    J.