    From: s...@p...fm
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Wyrównanie za 3 lata wstecz i inne
    Date: 16 Oct 2006 04:03:45 -0700

    Dzień dobry.

    Chciałbym prosić o pomoc w następującej sprawie. Mieszkam w bloku,
    w wynajmowanym mieszkaniu, w którym zainstalowane są wodomierze.
    Niestety jeden z nich został zainstalowany w taki sposób, że
    odczytywanie jego wskazań było utrudnione. Odczytów dokonywała co
    kwartał dozorczyni, skarżąc się na spółdzielnię, że nic nie
    robią z tym problemem. Jakiś czas temu zauważyłem na rozliczeniu,
    że stan zużycia wody dla tego wodomierza wynosi zero. W międzyczasie
    postanowiono wymienić wodomierz zainstalowany obok tego
    problematycznego. Przy tej okazji, aby uniknąć demontowania połowy
    łazienki, zrobiłem odpowiednie dojście dla instalatora, co również
    ułatwiło odczyt wskazań z feralnego wodomierza. Cała operacja
    została przeprowadzona ok pół roku temu. Wykonano 2 pełne odczyty
    wszystkich wodomierzy, wskazania na rozliczeniu były zanotowane.

    Niestety dzisiaj okazało się, że spółdzielnia przygotowała
    wyrównanie za okres bodajże 3 lat, od czasu ostatniego odczytu
    feralnego wodomierza. Naliczono mi ok 4 tyś. PLN. Stąd moje pytania:

    1. Czy okres, za jaki przygotowywane są tego typu wyrównania nie jest
    w jakiś sposób prawnie ograniczony? Płacę co miesiąc czynsz, w
    który wliczany jest koszt wody jako ryczałt, wyrównywany co kwartał
    na podstawie faktycznego zużycia.

    2. Mam odczucie, że wina za zaistniały fakt nie leży jedynie po
    mojej stronie, ale wynika też z zaniedbania spółdzielni, która
    dopiero po 3 latach doszła do wniosku, że z odczytami w moim
    mieszkaniu coś nie gra. Czy mam szansę, w ostateczności, dochodzenia
    przed sądem umorzenia chociaż części naliczonej mi opłaty
    wyrównawczej? Jak się za to zabrać, gdy zaistnieje taka potrzeba?

    Z góry dziękuję za pomoc.

    pozdrawiam