  • 11. Data: 2006-06-06 00:19:18
    Temat: Re: Wypowiedzenie umowy o pracę "mailem"
    Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl>

    DonWito napisał(a):

> [...]
    > sprawach prawnych), że nawet dobrze przeprowadzona jutro rano rozmowa
    > może na dłuższą metę okazać się nieskuteczna. Pracodawca w tym
    > przypadku "przegrany" i postawiony do pionu będzie tylko czekał na
    > potknięcie pracownika. Mogą pojawić się sfingowane dowody
    > nieuczciwości pracownika, lepiej niż tym razem spreparowane dokumenty
    > itd. Może żona powinna przespać się z zagadnieniem jak
    > najkorzystniejszego dla siebie i najmniej korzystego dla firmy pożegnania
    > się z tym pracodawcą zamiast próbować powrotu na stanowisko.

    Na żonę będzie czekała komisja (np. ze 3 osoby), podetkną jej pod nos
    wymówienie i bezczelnie będą ją namawiali do podpisania. Oni tylko na to
    czekają.

    --
    Kaja

  • 12. Data: 2006-06-06 08:57:10
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska.pl>

    W wiadomości news:e62aij$cpg$1@nemesis.news.tpi.pl Johnson
    <j...@n...pl> pisze:

    > Czemu nie? Mail jest wystarczająco jasnym oświadczaniem woli. Bez
    > odwołania będzie skuteczny.
    KP Art. 30 § 3. Oświadczenie każdej ze stron o wypowiedzeniu lub rozwiązaniu
    umowy o pracę bez wypowiedzenia powinno nastąpić na piśmie.
    Nie wiemy, czy dokument był uwierzytelniony (podpis elektroniczny,
    certyfikat) i mam wątpliwości czy nawet wtedy spełniłby wymóg zacytowanego
    artykułu.
    Dodatkowo IMO - co może mniej istotne - nie jest pewne, czy da się wykazać
    kto otworzył meila i czy w ogóle otworzył (zależy od organizacji poczty,
    intranet?).

    Jotte

  • 13. Data: 2006-06-06 09:13:27
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska.pl>

    W wiadomości news:e61eut$9o0$1@atlantis.news.tpi.pl Johnson
    <j...@n...pl> pisze:

    > Sprawa wygrana i to z trzech powodów:
    > 1- brak formy pisemnej;
    (...)
    > Przy braku odwołania wypowiedzenie będzie skuteczne.
    Przecież fakt naruszenia prawa w postaci braku formy pisemnej nie zniknie.

    > 2- wypowiedzenie w okresie usprawiedliwionej nieobecności w pracy.
    Nie bardzo. Mail ma datę 08.05.2006, zwolnienie 10.05.÷04.06.2006, otwarty
    05.06.2006. Jeśli mają własny serwer pocztowy to zmanipulowanie daty nie
    przedstawia trudności.

    Jotte

  • 14. Data: 2006-06-06 10:14:10
    Od: "Adimas" <a...@p...onet.pl>

    Robert Tomasik napisał(a):

    > Chwilowo, to nie bardzo jest od czego się nawet odwoływać. Ja bym to
    > potraktował jako niesmaczny żart i pracował dalej czekając na
    > doręczenie wypowiedzenia. W chwili odręcznie wpisał na potwierdzeniu
    > datę otrzymania i dopiero wówczas się zastanawiał co z tym fantem
    > zrobić.

    Właśnie żona była na rozmowie i sporządzają nowe wypowiedzenie.
    Ciekaw jestem jaki powód tym razem napiszą. Proszę jeszcze o jedną
    radę. Co w takiej sytuacji z tym poprzednim wypowiedzeniem? Czy traci
    ono swoją ważność? Czy może być dowodem w przyszłej sprawie?
    Jakby nowy dokument będzie teraz prawomocny, ponieważ jest wystawiony
    zgodnie z wymogami prawa (mam tu na myśli paperową wersję).
    Moje drugie pytanie, w obecnych czasach kobietom bardzo często zdarza
    się poronienie. Czy oznacza to, że pracodawca po każdym takim
    incydencie może tak po prostu wyrzucić pracownicę, poniewać nie
    chroni jej już prawo (art. 177 k.p., czyli ochrona kobiet w czasie
    ciąży)? Czy pracodawca wiedząc, że kobieta stara się o dziecko,
    może ją bez żadnych konsekwencji zwolnić? Mnie się to po prostu w
    głowie nie mieści.

    <j...@n...pl> pisze:
    > Nie wiemy, czy dokument był uwierzytelniony (podpis elektroniczny,
    > certyfikat) i mam wątpliwości czy nawet wtedy spełniłby wymóg zacytowanego
    > artykułu.

    mail nie był ani podpisany ani zaszyfrowany i był wysłany z serwera
    będącego własnością firmy i zarządzanego przez lokalnego
    administratora

  • 15. Data: 2006-06-06 10:47:49
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska.pl>

    W wiadomości news:1149588850.469746.273180@i39g2000cwa.googlegrou
    ps.com
    Adimas <a...@p...onet.pl> pisze:

    > Co w takiej sytuacji z tym poprzednim wypowiedzeniem? Czy traci
    > ono swoją ważność?
    IMO ono w ogóle nie miało ważności, więc jej nie traci.

    > Czy może być dowodem w przyszłej sprawie?
    Dowodem może być wszystko co dopuści sąd.
    Ja bym tego maila zachował, to przecież żaden kłopot. Tyle że w pliku to
    sobie można nazmieniać co kto chce, więc troche wątpię w wartość dowodową.

    > Czy oznacza to, że pracodawca po każdym takim
    > incydencie może tak po prostu wyrzucić pracownicę, poniewać nie
    > chroni jej już prawo (art. 177 k.p., czyli ochrona kobiet w czasie
    > ciąży)?
    Czasem może wchodzić w grę art. 180^1 §1.

    > Czy pracodawca wiedząc, że kobieta stara się o dziecko,
    > może ją bez żadnych konsekwencji zwolnić? Mnie się to po prostu w
    > głowie nie mieści.
    KP przewiduje sytuacje uniemożliwiajace rozwiązanie stosunku pracy przez
    pracodawcę. Co w tym przypadku miałoby stanowić o ochronie?

    > mail nie był ani podpisany ani zaszyfrowany i był wysłany z serwera
    > będącego własnością firmy i zarządzanego przez lokalnego
    > administratora
    Zatem najprawdopodobniej jest możliwe sprawdzenie czy został odebrany
    (otwarty) i przez kogo (kto był zalogowany), a być może również czy
    otwierano załącznik. Dodatkowo manipulacja datą nie stwarza żadnego
    problemu, zatarcie śladów takich działań także.

    Jotte

  • 16. Data: 2006-06-06 11:43:15
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

    > Nie wiemy, czy dokument był uwierzytelniony (podpis elektroniczny,
    > certyfikat) i mam wątpliwości czy nawet wtedy spełniłby wymóg zacytowanego
    > artykułu.

    A czy nie jest tak, ze oni probuja wykorzystac przepis, mowiacy o
    dokumentach elektronicznych, nie wymagajacych podpisu? Vide: potwierdzenia
    przelewow z bankowosci internetowych.

    Pozdrawiam,

    Tiger

  • 17. Data: 2006-06-06 12:05:45
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska.pl>

    W wiadomości news:70b3c$44856a54$3eb33fb7$16400@news.chello.pl Tiger
    <c...@c...pl> pisze:

    > A czy nie jest tak, ze oni probuja wykorzystac przepis, mowiacy o
    > dokumentach elektronicznych, nie wymagajacych podpisu? Vide:
    > potwierdzenia przelewow z bankowosci internetowych.
    Tobie chyba chodzi o to, że na _wydruku_ takiego dokumentu nie potrzeba
    podpisu ani pieczęci.
    Natomiast elektroniczne dokumenty bankowe są certyfikowane. W tego typu
    dokumencie (najczęściej pdf) zawarte są metadane techniczne umożliwiające
    autentykację oraz wykrycie zmian. Ponadto istnieje kwestia
    niezaprzeczalności transakcji, ale to już temat nie na tę grupę.

    Jotte

  • 18. Data: 2006-06-06 12:15:34
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Jotte napisał(a):

> [...]
    > Nie wiemy, czy dokument był uwierzytelniony (podpis elektroniczny,
    > certyfikat) i mam wątpliwości czy nawet wtedy spełniłby wymóg zacytowanego

    A jaki jest według ciebie rygor? Czyli co będzie jak się dokona
    naruszenia tego przepisu? Hint ->kodeks pracy.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam

  • 19. Data: 2006-06-06 12:16:40
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Jotte napisał(a):

    > IMO ono w ogóle nie miało ważności, więc jej nie traci.

    Nie wprowadzaj ludzi w błąd, jak się nie znasz.

  • 20. Data: 2006-06-06 12:18:01
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Jotte napisał(a):

    > Przecież fakt naruszenia prawa w postaci braku formy pisemnej nie zniknie.

    Czemu ja rozmawiam z nieukami? Może przeczytaj sobie kodeks pracy, najpierw.

    > Nie bardzo. Mail ma datę 08.05.2006, zwolnienie 10.05.÷04.06.2006, otwarty
    > 05.06.2006. Jeśli mają własny serwer pocztowy to zmanipulowanie daty nie
    > przedstawia trudności.

    Tutaj akurat źle zrozumiałem. Zrozumiałem że telefonicznie ją
    powiadomiono o wypowiedzeniu, a potem odczytała maila.