  • 61. Data: 2006-06-07 22:39:08
    Temat: Re: Wypowiedzenie umowy o pracę "mailem"
    Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl>

    Johnson napisał(a):

    > Orzeczenie dotyczy tylko tego czy fax jest formą pisemną w rozumieniu
    > art. 30 §4 kp - nie jest. Ale jest oświadczeniem woli, które dotarło do
    > adresata.

    Przypomniało mi się jak to kiedyś Stefan Bratkowski powiedział takiemu
    jednemu na schodach:
    "Pan tu już od jutra nie pracuje!" :-)
    No i stało się. Chłopak przychodził tylko podpisywać listę obecności i
    tak było do czasu aż jego ustawowy okres wymówienia skończył się.

    --
    Kaja

  • 62. Data: 2006-06-07 22:47:12
    Od: umberto <s...@w...pl>

    Johnson wrote:

    > Wypowiedzenie może być złożone w dowolnej formie, również przez maila
    > (pomijam kwestie dowodowe).
    >
    > 2002.10.02 uchwała SN III PZP 17/02 OSNP 2003/20/481
    >
    > Doręczenie pracownikowi za pomocą faksu pisma pracodawcy wypowiadającego
    > umowę o pracę jest skuteczne i powoduje rozpoczęcie biegu terminu
    > przewidzianego w art. 264 § 1 KP, ale stanowi naruszenie art. 30 § 3 KP.}
    >
    > W orzeczeniu co prawda mowa o faksie, ale przy poczcie elektronicznej
    > będzie tak samo.

    Jako dyzrny-debil psp nie rozrozniasz pewnych kwestii.

    "Wypowiedzenie...*złożone*

    "*Doręczenie*...faksu"

    Co innego *wyslac*, a co innego *doreczyc*

    Dlatego poza twoim "panstwem prawa", np. u mnie, nie ma *zadnego*
    znaczenia prawnego wyslanie, a ma jedynie *doreczenie*.

  • 63. Data: 2006-06-08 14:14:46
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska.pl>

    W wiadomości news:e66s1f$sho$1@inews.gazeta.pl kam <#k...@w...pl#>
    pisze:

    > Cóż, samo wydanie pracownikowi świadectwa pracy raczej wzmacnia tezę o
    > wypowiedzeniu, o ile samo nie może zostać uznane za wypowiedzenie,
    > szczególnie w połączeniu z niedopuszczeniem do pracy.
    Ponieważ miewam niekiedy opóźniony zapłon, to zatrybiłem dopiero po pewnym
    czasie. W wiadomości:
    ps.com
    wątkosprawca Adimas podaje, że sporządzane jest nowe wypowiedzenie.
    Ciekawe czemu? Czy nie dlatego, że pokapowali się (lub im ktoś powiedział),
    że tamto "kombinowane" mailem to było bez jakiejkolwiek szansy przed sądem?

    Jotte

  • 64. Data: 2006-06-08 17:44:20
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Jotte [###t...@w...spam.wypad.polska.pl.###] napisał: