  • 1. Data: 2006-06-05 12:12:16
    Temat: Nieuczciwi sublokatorzy
    Od: Tomek <spammyUSUN_TO@USUN_TOop.pl>

    Witam

    Mam następujący problem: wynajmowaliśmy przez niecałe pół roku pokój
    młodemu małżeństwu studentów. Niestety wykorzystując naszą nieobecność
    wynieśli się zostawiając niezapłacone rachunki, niezły bajzel w
    mieszkaniu i klucze w na wpół wyłamanej skrzynce pocztowej. Jestem w
    lekkim szoku, bo poznaliśmy ich za pośrednictwem dobrej znajomej, a ich
    samych traktowaliśmy niemal jak rodzinę. Mamy ich wszystkie dane,
    dzwoniliśmy do nich, ale jedyne co usłyszeliśmy to mętne tłumaczenia.
    Wkurzony jestem tym bardziej, bo nie spisaliśmy żadnej pisemnej umowy
    (jak to wśród znajomych), poza tym nie byli zameldowani.

    Czy są jakiekolwiek możliwości prawne, żeby wyegzekwować należność?
    Jakie są szanse? Dodam, że nie chodzi mi nawet o te pieniądze, ale o
    nauczenie uczciwości tych ludzi.

    Z góry dzięki za odpowiedź.

    Pozdrawiam,

    Tomek

  • 2. Data: 2006-06-05 13:07:47
    Temat: Re: Nieuczciwi sublokatorzy
    Od: Paweł <b...@m...com>

    Użytkownik "Tomek" <spammyUSUN_TO@USUN_TOop.pl> napisał w wiadomości

    > nie spisaliśmy żadnej pisemnej umowy
    > (jak to wśród znajomych), poza tym nie byli zameldowani.
    > Czy są jakiekolwiek możliwości prawne, żeby wyegzekwować należność?

    Nie

    --
    Paweł

  • 3. Data: 2006-06-05 14:48:53
    Od: Beniamin <b...@c...pl>

    Tomek napisał(a):
    > Czy są jakiekolwiek możliwości prawne, żeby wyegzekwować należność?
    > Jakie są szanse? Dodam, że nie chodzi mi nawet o te pieniądze, ale o
    > nauczenie uczciwości tych ludzi.

    Są, jeśli jesteś w stanie dowieść, że taka umowa została ustnie zawarta
    i fakty były takie jak opisujesz. IMHO to nie powinien być większy problem.
    Jednak musisz wziąć pod uwagę, że nie płaciłeś od umowy podatków, a
    ujawnienie tego może być bardziej kosztowne niż zysk z odzyskanych
    należności. Ja bym odpuścił.

    --
    Pozdrawiam,
    Beniamin

  • 4. Data: 2006-06-05 22:09:19
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    Paweł napisał(a):
    > Użytkownik "Tomek" <spammyUSUN_TO@USUN_TOop.pl> napisał w wiadomości

    > Nie

    oszustwo
    P.

    --
    Gość -"Jaki środek antykoncepcyjny jest najskuteczniejszy?"
    Expert -"Spotkałem się z opinią, że najskuteczniejszy jest środek d..y".