  • 1. Data: 2016-05-14 12:03:43
    Temat: Wypoiedzenie umowy na czas określony
    Od: "JoJo" <J...@J...pl>

    Mam umowę o pracę na czas określony, w której
    jeden z punktów mówi, że istnieje możliwość
    wcześniejszego rozwiązania tej umowy przez każdą
    ze stron z 2-tygodniowym wypowiedzeniem.

    Podobno jednak wg obecnie obowiązującego prawa
    okres wypowiedzenia umów na czas określony wynosi
    1 miesiąc.
    Czy to prawda, a jeżeli tak, to jaka jest podstawa prawna?

    Pozdrowienia
    JoJo

  • 2. Data: 2016-05-15 01:23:58
    Temat: Re: Wypoiedzenie umowy na czas określony
    Od: PlaMa <b...@w...pl>

    W dniu 2016-05-14 o 12:03, JoJo pisze:

> [...]
    > okres wypowiedzenia umów na czas określony wynosi
    > 1 miesiąc.
    > Czy to prawda, a jeżeli tak, to jaka jest podstawa prawna?

    To Twoja pierwsza umowa z tym pracodawcą? Ile już tam pracujesz?
    Wszystko jest w Kodeksie Pracy.

  • 3. Data: 2016-05-15 11:18:28
    Od: "JoJo" <J...@J...pl>

    Użytkownik "PlaMa" <b...@w...pl> napisał w wiadomości

    > To Twoja pierwsza umowa z tym pracodawcą? Ile już tam pracujesz?
    > Wszystko jest w Kodeksie Pracy.

    Może i jest, ale dla mnie niejasne.

    Cytat:
    okresy wypowiedzenia będą wynosiły:
    2 tygodnie, jeżeli pracownik był zatrudniony krócej niż 6 miesięcy,
    1 miesiąc, jeżeli pracownik był zatrudniony co najmniej 6 miesięcy,
    3 miesiące, jeżeli pracownik był zatrudniony co najmniej 3 lata

    Czy powyższe okresy dotyczą bieżącej umowy na czas określony,
    czy sumy wszystkich umów na czas nieokreślony i określony z danym
    pracodawcą?
    Czy ponad 1 miesięczne przerwy między umowami na czas określony
    mają tutaj znaczenie?
    Czy fakt, że umowy na czas określony dotyczyły niepełnego wymiaru
    czasu pracy (część etatu), wpływa na obecny okres wypowiedzenia?

    Pozdrawiam
    JoJo

  • 4. Data: 2016-05-15 14:00:33
    Od: PlaMa <b...@w...pl>

    W dniu 2016-05-15 o 11:18, JoJo pisze:

> [...]

    Warto chyba tutaj dodać, że jeżeli umówicie się z pracodawcą i obie
    strony zgadzają się z tym porozumieniem, to okres wypowiedzenia może
    wynosić choćby 1 dzień - "wypowiedzenie za porozumieniem stron". Skoro
    spodziewasz się problemów to czytaj dokładnie co Ci dają do podpisania.

    > Czy powyższe okresy dotyczą bieżącej umowy na czas określony,
    > czy sumy wszystkich umów na czas nieokreślony i określony z danym
    > pracodawcą?

    Wszystkich miesięcy jakie pracowałeś dla tego pracodawcy.

    > Czy ponad 1 miesięczne przerwy między umowami na czas określony
    > mają tutaj znaczenie?

    Chyba nie, zerknij do uchwały SN III PZP 20/02 - ale to wykracza już
    ponad moje doświadczenia życiowe, dopytaj się mądrzejszych żebym Ci
    problemów nie narobił (A właśnie! Stopka dupochronka - nie biorę
    odpowiedzialności za żadne problemy wynikające z moich porad i
    odpowiedzi! :D)

    > Czy fakt, że umowy na czas określony dotyczyły niepełnego wymiaru
    > czasu pracy (część etatu), wpływa na obecny okres wypowiedzenia?

    Nie

  • 5. Data: 2016-05-15 19:09:03
    Od: "Stokrotka" <o...@g...pl>

> [...]
    > wynosić choćby 1 dzień - "wypowiedzenie za porozumieniem stron". Skoro
    > spodziewasz się problemów to czytaj dokładnie co Ci dają do podpisania.

    Nie mąć.
    Po pierwsze prawo pracy wciąż się zmienia, ale pewne zasady pozostają.
    I tak możliwości wypowiedzenia umowy itp, wciąż się zmieniają, ale nie
    zmienia się istotna zasada, że lepiej być zwolnionym niż się samemu zwolnić,
    lub niż rozwiązć umowę za porozumieniem stron.
    Ma to wpływ na świadczenia ze skarbu państwa typu zasiłek dla bezrobotnych ,
    renty , emerytury.
    To w pewnej sytuacji może być bardzo ważne. Tak więc lepiej być zwolnionym ,
    byle nie dyscyplinarnie, niż rozwiązać umowę za porozumieniem stron.

    --
    (tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

  • 6. Data: 2016-05-16 08:28:34
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    ews.interia.pl
    *Stokrotka* napisał(-a):

> [...]
    > To w pewnej sytuacji może być bardzo ważne. Tak więc lepiej być
    > zwolnionym , byle nie dyscyplinarnie, niż rozwiązać umowę za

    A Ty nie przesądzaj co komu lepiej pasuje, bo nie masz na ten temat
    wiedzy.

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 7. Data: 2016-05-16 08:55:07
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

    "Big Jack" <a...@b...zz> pisze:
    > W wiadomości
    ews.interia.pl

    > A Ty nie przesądzaj co komu lepiej pasuje, bo nie masz na ten temat
    > wiedzy.

    A jesteś wystarczająco kompetentny by podać (jeden) kontr-przykład czy
    tylko odwrotnie zainteresowany?

    --
    A. Filip
    Po św. Agnieszce napije się wół na ścieżce. (Przysłowie polskie)

  • 8. Data: 2016-05-16 09:01:36
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 16 maja 2016 08:55:10 UTC+2 użytkownik A. Filip napisał:

    > A jesteś wystarczająco kompetentny by podać (jeden) kontr-przykład czy
    > tylko odwrotnie zainteresowany?
    Zmiana pracy, nowy pracodawca nie chce czekać aż upłynie 14-90dni wypowiedzenia, więc
    porozumienie stron to najlepsze rozwiązanie.

  • 9. Data: 2016-05-16 09:22:27
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-05-15 14:00, PlaMa pisze:

> [...]
    > wynosić choćby 1 dzień - "wypowiedzenie za porozumieniem stron". Skoro
    > spodziewasz się problemów to czytaj dokładnie co Ci dają do podpisania.

    chyba rozwiązanie umowy za porozumieniem stron - wypowiedzenie jest
    raczej jednostronne

    > Wszystkich miesięcy jakie pracowałeś dla tego pracodawcy.

    Teraz cos się miało zmienić, ale do tej pory było tak, że umowy do 6
    miesięcy nie można było wypowiedzieć, a powyżej 6 miesięcy mozna było,
    jeśli był zapis w umowie i okres wypowiedzenia był 2 tygodnie, ale wiem,
    że miało się to zmieniać - nie jestem na bieżąco, więc proponuję sprawdzić

    --
    Kaczus
    http://kaczus.ppa.pl

  • 10. Data: 2016-05-16 15:53:01
    Od: "Stokrotka" <o...@g...pl>

    >Zmiana pracy, nowy pracodawca nie chce czekać aż upłynie 14-90dni
    >wypowiedzenia, więc >porozumienie stron to najlepsze rozwiązanie.

    A co to za interes zmieniać pracę na taką , w kturej już na wstępie
    pracodawca nie szanuje okresu wypowiedzenia?

    --
    (tekst bez: ó, ch, rz i -ii)