  • 11. Data: 2002-02-28 08:09:53
    Temat: Re: Wyplata odszkodowania z OC
    Od: "Leszek" <l...@m...icpnet.pl>

    Użytkownik "Andrzej Podenkiewicz" <k...@n...net.pl> napisał w
    wiadomości news:a5jmd3$hdr$1@news.tpi.pl...
    > ciach

    Po co te cytaty.Zainteresowani je znaja lub moga bez trudu znalezc w
    sieci.Smiecisz.

    Skrecajacy nie zachowal szczegolnej ostroznosci i dlatego dostanie 1/2
    odszkodowania za wspolsprawstwo i juz.Nie zamierzam nikogo przekonywac ale
    moja opinia jak na razie poparta jets decyzja f-my ubezpieczeniowej.I nie
    tlumaczcie tego oszustwem tej f-my bo traci to brakiem logiki.Przeciez 1/2
    wyplaca wyprzedzajacemu.

    Leszek

  • 12. Data: 2002-02-28 08:44:25
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Thu, 28 Feb 2002, Leszek wrote:
    [...]
> [...]
    >+ moja opinia jak na razie poparta jets decyzja f-my ubezpieczeniowej.

    No tak :]
    >+ I nie
    >+ tlumaczcie tego oszustwem tej f-my bo traci to brakiem logiki.Przeciez 1/2
    >+ wyplaca wyprzedzajacemu.

    Możesz oświecić nas na jakiej podstawie (wypłaci) ?
    Bo ja tam podejrzewam że kierując się "uznaniem winy"
    uznaje że podstaw nie ma.
    Byłoby ciekawie jakbyśmy mieli informację że RZECZYWISCIE
    tą "drugą połowę" wypłaciła. AFAIR nie mamy (informacji).

    Co do skręcania w lewo *na skrzyżowaniu* to ja mam poważne
    wątpliwości co do obowiązku patrzenia *do tyłu*, ale to już
    nieco poza konkursem (w temacie, ale nie do tego się odnoszę).

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 13. Data: 2002-02-28 09:02:38
    Od: "Leszek" <l...@m...icpnet.pl>

    napisał w wiadomości
    tanpol.com.pl...
> [...]
    > wątpliwości co do obowiązku patrzenia *do tyłu*, ale to już
    > nieco poza konkursem (w temacie, ale nie do tego się odnoszę).

    Na samym poczatku w kodeksie drogowym jest podana definicja szczegolnej
    ostroznosci.Chodzi pokrotce o to ze nalezy powstrzymac sie od manewru gdyby
    mogl on spowodowac zagrozenie bezpieczenstwa.A w tym przypadku spowodowal i
    kropka. Jesli ubezpieczalnia uznala wspoludzial(a wynikalo ze tak) po 50% to
    po tyle wyplaca obojgu.

    Leszek

  • 14. Data: 2002-02-28 09:53:46
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

> [...]
    [...]
    >+ > >+ moja opinia jak na razie poparta jets decyzja f-my ubezpieczeniowej.
    [...]
> [...]
    [...]
    >+ Na samym poczatku w kodeksie drogowym jest podana definicja szczegolnej

    Jest. Dlatego zastrzegłem że w kwestii "czy dotyczy jej zachowania
    wobec możliwości podjęcia karkołomnego manewru (przez inny pojazd)
    typu wyprzedzanie na skrzyżowaniu" się nie wypowiem. Na mój rozum
    to już wykracza poza "ograniczone zaufanie"[1], ale może jest inaczej.
    [1] - "ostrożność" w tym "szczególną" trzeba zachowywać tylko
    z powodu popełnienia błędu: przez siebie, przez innych użytkowników,
    przez właściciela/zarządcę drogi lub ustawodawcę; inaczej nie byłaby
    potrzebna. Zakładając prawidłowe oznakowanie, brak luki prawnej
    oraz przestrzeganie przepisów przez skręcającego pozostaje brak
    zaufania do innego uczestnika.

    Zastrzeżenia (moje) wzbudza:
    - uznanie za autorytet orzeczenia firmy ubezpieczeniowej która
    ma w takim orzeczeniu ewidentny interes
    oraz:
    >+ Jesli ubezpieczalnia uznala wspoludzial(a wynikalo ze tak) po 50% to
    >+ po tyle wyplaca obojgu.
    - że mam wątpliwości czy tak się stało.
    W szczególności biorąc pod uwagę że pierwotny sprawca (ten który
    łamał przepis) mógł być ubezpieczony gdzie indziej i orzeczenia
    policji - to ja sądzę że "ten drugi" został przez ubezpieczalnię
    uznany za "oczywiście innego".
    Jasne, moge się mylić i mógł dostać pismo "ponieważ uważamy inaczej
    niż policja to dostanie Pan jednak odszkodowanie, co prawda
    tylko połowę".
    "jakoś tak mi się wydaje"... ;>

    >+ Leszek

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 15. Data: 2002-02-28 10:03:41
    Od: "Piotr W" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik Leszek <l...@m...icpnet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:a5krnm$3q9$...@o...icpnet.pl...

    > Użytkownik "Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne" <s...@s...com.pl>
    > napisał w wiadomości
    tanpol.com.pl...
    > 1/2

    od kiedy to osoba "sprawca"
    - wyprzedzanie na podwójnej ciągłej
    - wyprzedzanie na skrzyżowaniu
    otrzyma odszkodowanie z własnego lub obcego OC

    przecież także kolegium orzekło jednoznacznie sprawcę

    obowiązek zawsze istnieje ale przed przystępowaniem do manewru
    a jako moment podejmowania manewru jest przecież uważane
    - ustawienie się jak najbliżej osi środkowej jezdni
    i odpowiednio wcześniejszy kierunkowskaz

> [...]
    > kropka. Jesli ubezpieczalnia uznala wspoludzial(a wynikalo ze tak) po 50%

    według twego toku myślenia to nie masz prawa wsiadać do auta
    bo stwarzasz zagrożenie otwierając drzwi
    zajmujesz tym część pasa jezdni
    Jak wtedy pojedzie twój szwagier to stwierdzi że jesteś winny.

    Dla mnie sprawca jest ewidentny
    Osobiście miałem 25 stycznia podobne ( ? ) zajście
    i bez kolegium , bez wielkich procedur
    auto mam naprawione z OC sprawcy
    Sprawca natomiast dostał natkę pietruszki a nie odszkodowanie.

    --
    Piotr W
    t...@p...onet.pl

  • 16. Data: 2002-02-28 10:32:38
    Od: "Leszek" <l...@m...icpnet.pl>

    A ja znam przypadki ze wyprzedzajacy dostal mandat za wykroczenie a
    skrecajacy zostal uznany winnym kolizji.To on uderzyl w bok wyprzedzajacego
    i gdyby nie on to nie doszloby do kolizji.

    Leszek

  • 17. Data: 2002-02-28 11:02:47
    Od: "Grzegorz Lipnicki" <g...@f...onet.pl>

    Użytkownik Leszek <l...@m...icpnet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:a5l10e$br2$...@o...icpnet.pl...
> [...]
    > skrecajacy zostal uznany winnym kolizji.To on uderzyl w bok
    wyprzedzajacego
    > i gdyby nie on to nie doszloby do kolizji.

    Czołem!

    a tak z ciekawości (niedawny przypadek znajomej):

    tym razem to wyprzedzający uderzył w bok
    skręcającego w lewo (zniszcznia pojazdów uczestniczących
    w zdarzeniu nie pozostawiają złudzeń);

    szczegóły:

    oznaczone znakiem drogowym skrzyżowanie
    o ruchu niekierowanym;

    obszar zabudowany oznaczony stosowną tablicą;

    rzecz działa się późno w nocy;

    szerokość drogi - i tym samym pasa ruchu-
    była tak niewielka, że praktycznie nieistotnie są dywagacje,
    czy pojazd skręcający w lewo zjechał przed wykonaniem
    manewru do osi jezdni - jego położenie na tak wąskim
    pasie ruchu niewiele może się zmienić
    (wg znajomej: zjechał do osi i sygnalizował zamiar
    kierunkowskazem);

    pojazd wyprzedzający ...dachował po kolizji
    (przypomnę - dopuszczalna prędkość 60km/h).

    na miejsce wypadku (były ofiary w ludziach)
    przybyła policja z Wydz. Ruchu Drogowego;

    chętnie poznam opinie P.T. Bywalców grupy;

    pzdr

    g.