    From: "Grzegorz Lipnicki" <g...@f...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wyplata odszkodowania z OC
    Date: Thu, 28 Feb 2002 12:02:47 +0100
    Sender: g...@f...onet.pl@pa58.krakow.cvx.ppp.tpnet.pl

    Użytkownik Leszek <l...@m...icpnet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:a5l10e$br2$...@o...icpnet.pl...
    > A ja znam przypadki ze wyprzedzajacy dostal mandat za wykroczenie a
    > skrecajacy zostal uznany winnym kolizji.To on uderzyl w bok
    wyprzedzajacego
    > i gdyby nie on to nie doszloby do kolizji.
    >
    > Leszek

    Czołem!

    a tak z ciekawości (niedawny przypadek znajomej):

    tym razem to wyprzedzający uderzył w bok
    skręcającego w lewo (zniszcznia pojazdów uczestniczących
    w zdarzeniu nie pozostawiają złudzeń);

    szczegóły:

    oznaczone znakiem drogowym skrzyżowanie
    o ruchu niekierowanym;

    obszar zabudowany oznaczony stosowną tablicą;

    rzecz działa się późno w nocy;

    szerokość drogi - i tym samym pasa ruchu-
    była tak niewielka, że praktycznie nieistotnie są dywagacje,
    czy pojazd skręcający w lewo zjechał przed wykonaniem
    manewru do osi jezdni - jego położenie na tak wąskim
    pasie ruchu niewiele może się zmienić
    (wg znajomej: zjechał do osi i sygnalizował zamiar
    kierunkowskazem);

    pojazd wyprzedzający ...dachował po kolizji
    (przypomnę - dopuszczalna prędkość 60km/h).

    na miejsce wypadku (były ofiary w ludziach)
    przybyła policja z Wydz. Ruchu Drogowego;

    chętnie poznam opinie P.T. Bywalców grupy;

    pzdr

    g.