  • 11. Data: 2010-11-28 20:13:30
    Temat: Re: Wypadek w szkole. Zadośćuczynienie.
    Od: "Krzysztof" <k...@a...pl>

    "Dysiek" <b...@b...pl> napisał w wiadomości
    news:icu07n$9kk$1@inews.gazeta.pl...

    > I nie wiem dlaczego odpowiedzialnosc ma spasc na wychowawce

    A na kogo? Przecież to on sprawuje nad opiekę nad dziećmi.

    > - przeciez to nie on mial dyzur!

    Może się zdecyduj odnośnie tego dyżuru, bo wcześniej napisałeś:
    "Slusznie w protokole wpisal sobie, ze byl obecny - bo przeciez
    mial dyzur"

    K.

  • 12. Data: 2010-11-28 20:16:40
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

    > A na kogo? Przecież to on sprawuje nad opiekę nad dziećmi.

    G** prawda - sprawuje nauczyciel dyzurujacy. Jak na wycieczke nie jedzie
    wychowawca to tez on ponosi odpowiedzialnosc jak cos sie stanie?

    > Może się zdecyduj odnośnie tego dyżuru, bo wcześniej napisałeś:
    > "Slusznie w protokole wpisal sobie, ze byl obecny - bo przeciez
    > mial dyzur"

    Opiekun = nauczyiel majacy dyzur. Wiec opiekun byl obecny. Wychwawca zreszta
    tez - otwieral akurat klase (choc opiekunem nie byl)

    Dysiek

  • 13. Data: 2010-11-28 20:17:38
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

    > Opiekun = nauczyiel majacy dyzur. Wiec opiekun byl obecny. Wychwawca
    > zreszta tez - otwieral akurat klase (choc opiekunem nie byl)

    Aczkolwiek to nie wychowawca jest odpowiedzialny, ze nie upilnowal, poniewaz
    to nie on byl w tym momencie opiekunem.

    Dysiek

  • 14. Data: 2010-11-28 20:30:44
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Dysiek" <b...@b...pl> napisał w wiadomości

    > Aczkolwiek to nie wychowawca jest odpowiedzialny, ze nie upilnowal,
    > poniewaz to nie on byl w tym momencie opiekunem.

    Wątek widzę tylko od postu z godziny 21:13, więc może tam wczesniej coś
    istotnego było. Natomiast zupełnie nie rozumiem, o jakiej odpowiedzialności
    nauczyciela piszecie? Jeśli cywilnej, to on nigdy jej nie poniesie, bo
    przecież w szkole jest zatrudnionych jako pracownik. Szkoła ponosi za niego
    rzeczoną odpowiedzialność i co najwyżej w drodze regresu może na nim
    dochodzić odpowiedzialności. Natomiast odpowiedzialność karna musiałaby sie
    wiązać z celowym zaniedbaniem i raczej poważnymi obrażeniami dziecka, oraz
    możliwością udowodnienia, że gdyby rzeczonych zaniedbań nie było, to do
    wyapdku by nie doszło.

  • 15. Data: 2010-11-28 20:40:35
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

> [...]
    > raczej poważnymi obrażeniami dziecka, oraz możliwością udowodnienia, że
    > gdyby rzeczonych zaniedbań nie było, to do wyapdku by nie doszło.

    Zgadza sie, tylko ubzdurano sobie ze wychowawca, ktory nie mial nawet dyzuru
    jest odpowiedzielny za wypadek dziecka (rozumiejac nieslusznie, ze
    wychowawca=opiekun podczas gdy opiekunem na czas przerwy byl dyzurujacy
    nauczciel). Wiec staram sie wytlumaczyc, ze jedno nie rowna sie drugiemu i
    ze ew. moze byc odpiwidzialny dyzurujacy nauczyciel (za ktorego
    odpowiedzialnosc ponosi szkola)

    Dysiek

  • 16. Data: 2010-11-28 21:34:06
    Od: "Damian" <s...@w...pl>

    Wychowawca przyznał w prywatenej rozmowie, że jednak go nie było na miejscu
    wypadku. Twierdzi, że odpowiedzialny był wtedy inny pedagog pełniący dyżur
    na przerwie. Godz. wypadku w protokole 8.50 . Pierwsza lekcja zaczyna się
    się o 8.00. Więc nie wiem jak to zakwalifikować przerwa/lekcja? Dzieci w
    zeznaniach: jedne, że przed dzwonkiem drugie po dzwonku. Jest się do czego
    przyczepić?

    Wrócę jeszcze to tego bo nikt nie potwierdza ani zaprzecza:
    Znalazłem w internecie coś takiego z 2008 r.:
    Prawo stanowi, iż osobie poniżej 13 roku życia odszkodowanie należy się
    niezależnie od okoliczności (czyt. czy byli winni, czy też nie). Szkoła na
    pewno posiada polisę OC, z której można dochodzić roszczeń. Pozywamy nie
    szkołę, lecz Zakład Ubezpieczeń, w którym szkoła posiada polisę. ...."

    Link: http://www.prawosos.pl/pokaz/2450/zadoscuczynienie_o
    dszkodowanie

    Damian

  • 17. Data: 2010-11-28 21:47:39
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Damian" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > pewno posiada polisę OC, z której można dochodzić roszczeń. Pozywamy nie
    > szkołę, lecz Zakład Ubezpieczeń, w którym szkoła posiada polisę. ...."

    Jakie znaczenie ma dochodzenie, czy to było przed dzwonkiem, czy po
    dzwonku? Jak pisałem, i jak sam znalazłeś w sieci, tak, czy siak cywilnie
    odpowiada szkoła. Szkoła może sobie ewentualnie na własny użytek ustalać,
    czy to było przed, czy po dzwonku. Na styku będzie trudno ustalić, kto
    odpowiadał. Nauczyciel dyżurujący na korytarzu musiał przejść do swojej
    sali, bo po dzwonku nadzoruje tam uczniów. Pozostaje zawsze ułamek czasu
    gdy nie jest w stanie być w dwóch miejscach na raz.

  • 18. Data: 2010-11-28 22:15:03
    Od: "Damian" <s...@w...pl>

> [...]

    > sali, bo po dzwonku nadzoruje tam uczniów. Pozostaje zawsze ułamek czasu
    > gdy nie jest w stanie być w dwóch miejscach na raz.

    To już teraz sam nie wiem. Prawnik z którym się kontaktowałem wyraźnie
    twierdzi, że roztrzygające będzie to co zapisano w protokole na temat: Czy
    osoba sprawująca bezpośrenią pieczę nad poszkodawanym była obecna w chwili
    wypadku w miejscu w którym zdarzył sie wypadek. A w protokole mamy wpisane:
    TAK
    Wg niego przekreśla to szansę na odszkodowanie z tytułu OC tego nauczyciela.
    Damian.

  • 19. Data: 2010-11-28 22:34:20
    Od: "Krzysztof" <k...@a...pl>

    > G** prawda - sprawuje nauczyciel dyzurujacy.

    W takim on właśnie jest odpowiedzielny.
    Źle odczytałem, że to wychowawca sprawował wówczas dyżur i zmyliło mnie to,
    że stwierdził, iż był obecny podczas zajścia.

    K.

  • 20. Data: 2010-11-29 08:41:39
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 28.11.2010 20:06, terrorysta pisze:
    > ?
    > .

    > Debil? To pytanie o Andrzeja Lawe.
    > t.

    Twój ojciec jest debil.

    A ty jesteś jego skutkiem - i dlatego też dla ciebie normą jest bycie na
    tyle nieprzytomnym, by o wypadku dziecka nie zawiadomić rodziców.