  • 1. Data: 2006-07-12 12:48:29
    Temat: Wynajem mieszkania i zmiana zamka
    Od: maciek <m...@s...pl>

    Witam,
    Wynajmuję mieszkanie i jego właściciel twierdzi, że jeśli wymienię jakiś
    zamek w drzwiach to powinienem dac jemu jeden klucz, bo on na mocy
    jakiegos przepisu ma prawo zawsze dostać się do mieszkania. Czy jest na
    to jakis paragtraf (podstawa prawna) czy tez nie? To znaczy czy
    faktycznie muszę mu dać ten klucz?

    Z góry dziękuję o konkretne odpowiedzi.
    Maciek

  • 2. Data: 2006-07-12 13:46:47
    Temat: Re: Wynajem mieszkania i zmiana zamka
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    maciek wrote:
> [...]
    > jakiegos przepisu ma prawo zawsze dostać się do mieszkania. Czy jest na
    > to jakis paragtraf (podstawa prawna) czy tez nie? To znaczy czy

    Jak twierdzi, że na mocy jakiegoś prawa, to powiedz mu, że jak ci to
    prawo przyniesie, to klucz dostanie.
    A ty muy potem pokaż paragrafy co mu grozi za zakłócanie miru domowego i
    wejście do mieszkania bez twojej zgody.

  • 3. Data: 2006-07-12 18:34:37
    Od: maciek <m...@s...pl>

    witek napisał(a):

    > Jak twierdzi, że na mocy jakiegoś prawa, to powiedz mu, że jak ci to
    > prawo przyniesie, to klucz dostanie.
    > A ty muy potem pokaż paragrafy co mu grozi za zakłócanie miru domowego i
    > wejście do mieszkania bez twojej zgody.

    Dzięki za odpowiedź. A jaki jest paragraf na zakłócanie miru? Bo
    przedwczoraj przyszedł do mnie Wynajmujący z żoną (nie umawiałem się z
    nią, tak jakoś sama z siebie przyszła), no i ta żona podniesionym głosem
    zaczęła oskarżać nas o rzeczy, ktrych nie zrobiliśmy i przewidywać co
    dalej zrobimy (bo poprzedni lokatorzy tak robili, więc my na pewno też).
    W końcu nam ustnie wymówiła ze trzy razy umowę (na szczście nie z nią,
    ale z jej mężem ją podpisałem) po czym uciekła w złości. Czy coś takiego
    to jest zakłócenie miru domowego? Mówiłem tej pani, że nie życzę sobie
    krzyków w moim domu, szczególnie przy moim dzieku, ale ta pani nie
    przejmowała się tym tylko stwierdziła, ze ona też ma dziecko i szalała
    dalej dopóki sie nie wyszalała.

  • 4. Data: 2006-07-12 18:53:08
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:e93fdi$scv$1@news.wp.pl maciek
    <m...@s...pl> pisze:

    > Dzięki za odpowiedź. A jaki jest paragraf na zakłócanie miru?
    Np. art. 23 KC

    > Bo przedwczoraj przyszedł do mnie Wynajmujący z żoną (nie umawiałem się z
    > nią, tak jakoś sama z siebie przyszła),
    Dziecinada. Każdego kto przyjdzie wpuszczasz do swojego domu?
    Czy może wybierasz kogo wpuścisz a kogo spuścisz?

    Jotte

  • 5. Data: 2006-07-12 22:34:14
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    maciek wrote:

> [...]
    > krzyków w moim domu, szczególnie przy moim dzieku, ale ta pani nie
    > przejmowała się tym tylko stwierdziła, ze ona też ma dziecko i szalała
    Po pierwsze wcale nie musiałeś jej wpuścić do domu, po drugie po tym jak
    pani nie chciała wyjść mimo, że ją o to poprosiłeś było wezwać policję,
    po trzecie umowę zawartą pisemnie wypowiada się pisemncie, po czwarte
    nie tak prosto jest wypowiedzieć umowę najmu.

  • 6. Data: 2006-07-14 10:34:28
    Od: "Vei" <g...@g...pl>

> [...]
    > po trzecie umowę zawartą pisemnie wypowiada się pisemncie, po czwarte
    > nie tak prosto jest wypowiedzieć umowę najmu.

    A ja z innej beczki zaczne.
    Po co sie tak klocic z kims kto nam wynajmuje mieszkanie? Nie mozna sie dogadac?
    Tak sami z siebie wlasciciele mieszkan przychodza i wszczynaja awantury?
    Sama wynajmuje mieszkanie i staram sie nie sprzeczac. Wynajmuje ode mnie para
    studentow. Kupili psa - nie mam pretensji jesli po nim sprzataja. Nie maja
    potrzeby wymieniac zamkow, bo nawet nie smialabym wejsc do mieszkania pod ich
    nieobecnosc, a czasem jak przychodzila do mnie poczta, to mi pod wycieraczka
    zostawiali, bo sie nie moglismy odgadac co do godziny wizyty.
    Naprawde da sie polubownie wszystko zalatwic.

  • 7. Data: 2006-07-17 07:22:02
    Od: "Gamon'" <r...@g...pl>

    Czesc!

    Vei <g...@g...pl> napisał(a):
    > A ja z innej beczki zaczne.
    > Po co sie tak klocic z kims kto nam wynajmuje mieszkanie? Nie mozna sie
    dogadac
    > ?
    Wlasnie czasem sie nie da :(
    Czesc wlascicieli mieszkan jest bardzo mila, dopoki czlowiek sie na dobre nie
    zagospodaruje, a pozniej pakazuja swoje prawdziwe oblicze, bo wiedza, ze
    przeprowadzka to spory koszt itp. "atrakcje", wiec czlowiek sie nie wyniesie
    od razu, jak odkryje, na co trafil. Zdarzylo mi sie juz wynajmowac mieszkanie
    od takiej paniusi, ktora dzwoniac, zaczynala od wydarcia ryja (tak
    profilaktycznie) bez powodu, bo uwazala, ze wielka laske komus robi, ze
    mieszkanie wynajmuje. Po kase przyjezdzala spozniona 3-5 godzin (!).

    > Naprawde da sie polubownie wszystko zalatwic.
    Moze zmienilabys zdanie, gdybys to Ty byla z tej drugiej strony i trafiloby
    Ci sie takie "cudo.wlasciciel".

    Pozdrawiam,
    robal.

  • 8. Data: 2006-07-17 07:22:07