  • 1. Data: 2005-10-12 16:06:32
    Temat: Przestępstwo a zyski przedsiębiorcy
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Mam do rozwikłania pewną zagwozdkę i sam nie mogę sobie dać z tym rady.
    Jest sobie przedsiębiorca świadczący pewne usługi. Sposób realizacji tej
    usługi powoduje, że przedsiębiorca ten łamie prawo (ustawa szczegółowa).
    Ustawa ta nakłada stosowne kary (grzywna, ograniczenie wolności lub
    pozbawienie wolności do lat 2).

    I teraz pytania:

    - w jaki sposób traktować dochody z tej działalności? Zaznaczam, że sama
    usługa nie jest nielegalna, tylko sposób jej świadczenia, w tym
    szczególnym przypadku, który jest w kręgu moich zainteresowań

    - czy przychody ze świadczenia tej usługi powinny być opodatkowane?

    - czy z punktu widzenia prawa dochodzenie należności od odbiorców za
    usługę jest dopuszczalne i skuteczne?

    M.