  • 21. Data: 2021-11-07 14:20:11
    Temat: Re: Wykonywanie obowiązków zawodowych podczas izolacji
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 07.11.2021 o 14:06, _Master_ pisze:

    > Jeśli dawid jest taki straszny to dlaczego nie zrobiono zadymy w mojej
    > pracy, pracy mojej żony a tylko wysłano klasę syna po 3 dniach od testu
    > na jakąś nie przewidzianą 5 dniową kwarantannę?

    Nie wiem. Jeśli chodzi o 5cio dniową kwarantannę, to być może uznano, ze
    jak się policzy soboty, niedziele i te Twoje 3 dni, to akurat 10 dni
    wyjdzie :-)

    --
    Robert Tomasik

  • 22. Data: 2021-11-07 14:29:15
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

    > Jest zakaz dawania mojego telefonu przykładowo córce? Po za tym póki
    > co, to naruszenie izolacji jest wykroczeniem, a to nie uprawnia do
    > żądania retencyjnych danych telekomunikacyjnych.

    Ty lecisz po linii "udowodnienia zwykłego wykroczenia".
    Ja jestem na 200% przekonany że mogą próbować uzasadnienia dostępu po
    innych liniach a czy to się utrzyma w sądach *apelacyjnych* to dopiero
    szczyt zachorowań w tym sezonie grypowym/kowidowym rozstrzygnie *IMHO* .

    AFAIR jest/był wprost specjalny przypadek w odpowiedzialności z za
    złamanie kwarantanny jak doprowadziło to do czyjejś śmierci.
    IMHO Praktyka orzecznictwa RP3 pozwala na odpowiedzialność z całej kupy
    paragrafów w przypadku "doprowadzenia/przyczynienia się do śmierci"
    albo "masowego" zakażenia (z ryzykiem ciężkiego przebiegu a nawet śmierci)
    po linii "musiał się liczyć". Ja na 80% obstawiam że Ziobro spróbuje
    odstawić "prokuratorską pokazówkę" do końca obecnego sezony grypowego
    i wyłapie dobry++ przypadek *na początek*. W praktyce wystarczy by
    sąd przyklepał areszt na 3 miesiące a "kara" już będzie.

    A lecąc jeszcze inaczej: brak innych pracowników danego dnia w firmie
    (niemalże) wyklucza *tam* zakażenie "drogą kropelkową przez powietrze",
    nie wyklucza (rzadszego) zakażenia przez "skażenie powierzchni"/dotyk.
    Różnica między "powinno nie być"/"zwykle+ nie ma" a "na PEWNO nie
    będzie" jest też istotna.

    A wszystko jak dla mnie sprowadza się na początek do: Czy pracodawca
    zostawia *dowód* takiego polecenia/zalecenia? Czy jakby co nie będzie
    miał możliwości wyparcia się?

    --
    A. Filip

  • 23. Data: 2021-11-07 14:34:55
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 07.11.2021 o 10:39, nadir pisze:

    > Z drugiej strony osoby odbywające kwarantannę mogą opuszczać miejsce jej
    > odbywania, bo chociażby na test zlecony przez lekarza trzeba się udać do
    > punktu poboru.

    Ale tu mowa o izolacji.

    --
    Shrek

  • 24. Data: 2021-11-07 14:40:40
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

    > Nie prościej dysk umieścić na dłuższym kablu w osobnej obudowie, gdzie
    > nie bedzie wibrował? Na pewno taniej.

    Przy (katalogowej) cenie 120 PLN *najtańszego* dysku SSD tej pojemności?
    IMHO to w przygniatającej większości przypadków byłoby "przekombinowanie".
    Jakoś obstawiam na 50% że może brakować paru "detali" robiących wybór
    pracodawcy "jakoś sensowny".

    --
    A. Filip

  • 25. Data: 2021-11-07 14:49:15
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 07.11.2021 o 14:34, Shrek pisze:

    > Ale tu mowa o izolacji.

    Jedni mają izolację, inni kwarantannę, jedni i drudzy siedzą na dupach w
    domu/mieszkaniu. Jak jest różnica formalno-prawna to nie wiem.

  • 26. Data: 2021-11-07 15:27:11
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu niedziela-07-listopada-2021 o 14:18, Robert Tomasik pisze:

    > No więc te dyski są dobre, jak nie zależy Ci na pewności działania.

    Pewność działania zapewniam ja i sklonowane dyski na półce.

    A czy w ogóle można mówić o pewności działania komputera?

  • 27. Data: 2021-11-07 15:56:04
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Sun, 7 Nov 2021 13:47:32 +0100, _Master_ <M...@...pl> wrote:

    >Dziś kończy mi się kwarantanna.
    >Nikt mi nie kazał czegokolwiek instalować ani nikt nie sprawdzał czy
    >siedzę w domu.
    Na kwarantannie jest 380 tys. osób. Nie ma szans by wszystkich
    sprawdzić.

    WAM
    --
    www.nawakacje.pl ?
    pokoje w górach www.wpolskichgorach.pl

  • 28. Data: 2021-11-07 16:07:34
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 07.11.2021 o 14:49, nadir pisze:

    > Jedni mają izolację, inni kwarantannę, jedni i drudzy siedzą na dupach w
    > domu/mieszkaniu. Jak jest różnica formalno-prawna to nie wiem.

    Formalna jest taka, że jak ma kwarantannę to jesteś podejrzany o
    zakażenie - jak udowodnisz w sądzie, że podejrzenie jest z dupy wzięte
    to odpuszczą. Jak masz izolację to jesteś chory i raczej nie odpuszczą.

    --
    Shrek

  • 29. Data: 2021-11-07 16:27:30
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 07 Nov 2021 15:56:04 +0100, WAM wrote:

    > Na kwarantannie jest 380 tys. osób. Nie ma szans by wszystkich
    > sprawdzić.

    Bransoletke na noge, albo niech komputer dzwoni co godzina na komorke
    i sprawdza głos :-)

    J.

  • 30. Data: 2021-11-07 16:35:25
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 7 Nov 2021 14:01:57 +0100, _Master_ wrote:

    > Słowo klucz to interfwja ATA. Położenie na gąbce pod maszyną nic nie
    > pomogło

    To moze to nie wibracje ?

    > a pracodawca mimo nalegań nie chciał inwestować w przelotki czy
    > o zgrozo nowszy komputer od kodaka z SSD.

    Jesli wymiana dysku wychodzi taniej ... szczegolnie, jak sie wymienia
    na gwarancji :-)

    J.