  • 1. Data: 2003-09-24 19:14:56
    Temat: Wygrałem proces o wypadek :)
    Od: "Marek Sołtysiak" <mareksol@[ciach]poczta.onet.pl>

    Witam.

    Zastanawiam się ilu to się udało... :)

    W lutym na jednej z Warszawskich ulic wjechałem swoim autkiem w tył autka
    drugiego :). Wjechał na mój pas i zatrzymał się na żółtym świetle. Ja nie
    wyhamowałem i walnąłem mu w tyłek. Przyjechała "Policja" i jeden z nich bez
    gadania orzekł moją winę i chciał mnie ukarać mandatem. Nie przyjąłem,
    ponieważ byłem pewien, że zachowałem wszystkie środki ostrożności. Dostałem
    sprawę w sądzie Grodzkim. Po przesłuchaniu na komendzie, wyszło, że ten
    drugi kierowca też był winien, ponieważ zajechał mi drogę. Oboje mieliśmy po
    jednej sprawie. Wynik był taki, że on został uznany winnym a ja zostałem
    uniewinniony.

    Sumując.
    Czasem, mimo szoku powypadkowego warto na spokojnie przekalkulować, że
    Policja może czasem nie mieć racji. I za co ja płacę podatki?

    Marek Sołtysiak

  • 2. Data: 2003-09-24 20:39:08
    Temat: Re: Wygrałem proces o wypadek :)
    Od: "PePe" <p...@k...pl>

    Marek Sołtysiak wrote:

    > Sumując.
    > Czasem, mimo szoku powypadkowego warto na spokojnie przekalkulować, że
    > Policja może czasem nie mieć racji. I za co ja płacę podatki?
    >
    > Marek Sołtysiak

    Policja przecież nie jest nieomylna, powiem więcej, bardzo często się myli i
    przyjmuje z góry fałszywe założenia, tak aby sobie nie robić zbyt dużo pracy.
    Pozdr. PePe

  • 3. Data: 2003-09-24 21:07:00
    Od: "PePe" <p...@k...pl>

    Marek Sołtysiak wrote:
    > Witam.
    >
    > Zastanawiam się ilu to się udało... :)

    Ciekwa jestem jaką karę dostał ten sprawca ?

  • 4. Data: 2003-09-24 22:10:22
    Od: "[ piotr sut ]" <piotr23§§§@§§§tenbit.pl>

    'Marek Sołtysiak' wyklawiaturzył/a w niusie
    bkspv9$215$...@n...onet.pl taką oto treść:

    | a ja zostałem uniewinniony.

    Gratuluje:-)

    ->piotr

  • 5. Data: 2003-09-25 05:09:03
    Temat: Odp: Wygrałem proces o wypadek :)
    Od: "Marek Sołtysiak" <mareksol@[ciach]poczta.onet.pl>

    Użytkownik PePe napisał: bkt11a$85a$...@a...news.tpi.pl...

    > Ciekwa jestem jaką karę dostał ten sprawca ?

    Jakieś 500 zł plus koszta sprawy.

    Pozdr.

  • 6. Data: 2003-09-26 08:38:55
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Marek Sołtysiak" <mareksol@[ciach]poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:bkspv9$215$1@news.onet.pl...

    >Po przesłuchaniu na komendzie, wyszło, że ten
    > drugi kierowca też był winien, ponieważ zajechał mi drogę. Oboje mieliśmy
    po
    > jednej sprawie.

    Jeśli ten "drugi" zajechał drogę to o co obwiniano Ciebie????

    Pozdr
    Leszek
    P.S
    Pojęcie "zajechania drogi" w kodeksie nie istnieje, jest co najwyżej nie
    ustąpienie pierwszeństwa w trakcie wykonywania manewru zmiany pasa ruchu.

  • 7. Data: 2003-09-26 08:49:27
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    > Je?li ten "drugi" zajechał drogę to o co obwiniano Ciebie????

    O niezachowanie bezpiecznej odleglosci.

    --
    Krzysiek, Krakow, bordowy Escort 1.6 16V LPG

  • 8. Data: 2003-09-26 08:55:00
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "KrzysiekPP" <j...@n...ceti.pl> napisał w wiadomości

    > O niezachowanie bezpiecznej odleglosci.

    Czyli nie rozumien co miał na myśli autor wątku pisząc:
    "Czasem, mimo szoku powypadkowego warto na spokojnie przekalkulować, że
    Policja może czasem nie mieć racji. I za co ja płacę podatki?"

    Bo wychodzi na to że policja nie zajmowała stanowiska w sprawie
    pozostawiając werdykt w rękach sądu.
    Nie bedąc naocznymi świadkami, mając rozbieżne relacje obu stron skierowali
    dwa wnioski a sąd rozpatrzył je na korzyść kolegi.
    I za to właśnie autor wątku płaci podatki.Zresztą akurat jego "psie grosze"
    poszły na pensję p.Jakubowskiej (sprawdziłem) ;))

    Pozdr
    Leszek

  • 9. Data: 2003-09-26 09:47:42
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    > Bo wychodzi na to że policja nie zajmowała stanowiska w sprawie
    > pozostawiaj?c werdykt w rękach s?du.
    > Nie bed?c naocznymi ?wiadkami, maj?c rozbieżne relacje obu stron skierowali
    > dwa wnioski a s?d rozpatrzył je na korzy?ć kolegi.

    Policjant ma czasami gdzies rozpatrywanie winy na miejscu. Jemu
    kalkuluje sie jak najszybciej spisac zeznania, wystawic mandat na
    podstawie tego co widac. Nie ma ochoty wysluchiwac kto co i jak, tylko
    patrzy na to jak sa samochody ustawione. A ze jeden wjechal drugiemu w
    tylek, to potraktowal to jak typowe niezachowanie odleglosci.

    --
    Krzysiek, Krakow, http://www.ceti.pl/~jimi/

  • 10. Data: 2003-09-26 11:13:47
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

> [...]
    > patrzy na to jak sa samochody ustawione. A ze jeden wjechal drugiemu w
    > tylek, to potraktowal to jak typowe niezachowanie odleglosci.

    No ale w tej opisanej sytuacji zachowanie policji było poprawne. Dwa
    wnioski.
    A to że ludzie godzą się na niesprawiedliwy mandat to według mnie ich wina a
    nie policji.

    --
    Pozdr
    Leszek