  • 1. Data: 2003-09-24 18:27:27
    Temat: Czy pozwac do sadu? dlugawe
    Od: "Alex" <a...@w...pl>

    Firma "Szybka Paczka" z Grodek nie wiem czemu weszla w posiadanie mojej
    paczki, ktora mialem otrzymac zza granicy. Wyslali mi pismo o koniecznosci
    odprawy itd. Poczatkowo stawka byla 60% poniewaz nie wiedzieli co jest w
    paczce i nie byl deklaracji pochodzenia (te towary z unii sa ze stawka 0%).
    Poprosilem eksportera o napisanie deklaracji na fakturze i wyjasnienie co
    jest w paczce. Deklaracja byla bledna, ale stawka zmieniona zostala na 9%
    (znaczy sie wiedzieli juz co jest w paczce). Po drodze eksporter wysylal
    jeszcze kilka faktur, zeby deklaracja byla poprawna, ale cos im nie
    wychodzilo. Poniewaz 18.08 wyjezdzalem na wakacje, a termin zwrotu paczki
    mijal 22.08 wyslalem im fax, zeby odprawili paczke ze stawka 9% jesli
    kolejna faktura bedzie z bledna deklaracja.
    21.08 pani wyslala mi e-mail, ze jesli nie dostarcze tlumaczenia faktury to
    odesla paczke z powrotem. Tak tez zrobili gdyz nie moglem sprawdzic poczty
    bo bylem na wakacjach.
    Zlozylem im reklamacje z zadaniem zwrotu kwoty jaka musialem zaplacic za
    przesylke (towar byl kupowany przez internet i placilem karta kredytowa). W
    odpowiedzi Pani napisala mi, ze zgodnie z konwencja CRM nie mam prawa do
    dysponowania paczka poniewaz jej nie dostalem. Wlasnie o to chodzi, ze tej
    paczki nie dostalem. Malo tego. od 24.08 paczka jeszcze nie dotarla do
    nadawcy. W zwiazku z tym pytania:
    1. Czy warto pozywac do sadu firme "Szybka Paczka" o koszt przesylki jaki
    musialem zaplacic (ok 410 zl)?
    2. Jesli paczka nie dotrze do nadawcy czy moge od "Szybkiej paczki" zadac
    zwrotu pieniedzy za zakupiony towar (1850 zl)?

    Chodzi mi o to, ze nie dostalem przesylki z winy "Szybkiej paczki" i nie
    chce byc do tylu prawie 2000 zl.

    Pozdrawiam
    Alex

  • 2. Data: 2003-09-24 21:31:52
    Temat: Re: Czy pozwac do sadu? dlugawe
    Od: "mer" <m...@o...pl>

    > Chodzi mi o to, ze nie dostalem przesylki z winy "Szybkiej paczki" i nie
    > chce byc do tylu prawie 2000 zl.

    Formalności importowe to "nie w kij pierdział" i muszą być przeprowadzone dokładnie
    według
    obowiązującego prawa i to prawie niezależnie od wartości przesyłki.
    Prawo dokładnie mówi jakie są obowiązki importera i powinieneś je znać i się do nich
    stosować.
    Trzeba było siedzieć od początku do końca w urzędzie celnym i pilnować sprawy a nie
    na wakacje
    jeździć.
    Takich problemów nie mają oczywiście niektóre TIR-y, które odprawiane są w 5 minut po
    telefonicznym
    poleceniu wydanym z jachtu na Morzu Śródziemnym, ale podejrzewam, że ty nie pracujesz
    w tej firmie..

    mer

  • 3. Data: 2003-09-30 19:32:37
    Od: "Alex" <a...@w...pl>

    Uzytkownik "mer" napisal:

> [...]
    > obowiązującego prawa i to prawie niezależnie od wartości przesyłki.
    > Prawo dokładnie mówi jakie są obowiązki importera i powinieneś je znać i
    Dobrze, wiedzieli co jest w paczce i powiedzieli, ze informacja na fakturze
    o zawartosci
    paczki wystarczy (zreszta zmienili stawke z 60% na 9% wiec musieli wiedziec
    co jest w paczce).
    Brakowalo deklaracji pochodzenia, zeby odprawic ze stawka 0%. Zgodzilem sie
    przed wyjazdem
    na 9% co wyslalem im faxem. Poza tym mogli nie odsylac paczki tylko
    przytrzymac do mojego powrotu.

    > Trzeba było siedzieć od początku do końca w urzędzie celnym i pilnować
    sprawy a nie na wakacje
    > jeździć.

    Bylbym do tylu wiecej :)

> [...]
    5 minut po telefonicznym
    > poleceniu wydanym z jachtu na Morzu Śródziemnym, ale podejrzewam, że ty

    Niestety, a moze stety :)
    Ale jednak chcialbym odzyskac te pieniadze.

    Pozdrawiam
    Alex