  • 1. Data: 2003-09-24 18:48:48
    Temat: [troche NTG] zrobienie prawa jazdy za granica
    Od: "Solos" <solos[nie lubie spamu]@pro.wp.pl>

    wiem, ze troche NTG ale nie ma grupy (aktywnej) o prawie jazdy. chcialbym
    sie zapytac czy nie majac prawa jazdy w polsce, moge zrobic prawko we
    francji???

    --- Michał "Solos" Raczko ---
    --- GG 3115539 ---

  • 2. Data: 2003-09-24 20:05:16
    Temat: Re: [troche NTG] zrobienie prawa jazdy za granica
    Od: Artur Maśląg 'futrzak' <f...@p...com>

    "Solos" <solos[nie lubie spamu]@pro.wp.pl> napisał:
    > wiem, ze troche NTG ale nie ma grupy (aktywnej) o prawie jazdy. chcialbym
    > sie zapytac czy nie majac prawa jazdy w polsce, moge zrobic prawko we
    > francji???

    Jak masz meldunek, to nie ma sprawy. Tylko, że we francji prawa jazdy nie
    dostaniesz nigdy. W polsce też...

  • 3. Data: 2003-09-25 08:18:37
    Od: "Solos" <solos[nie lubie spamu]@pro.wp.pl>

    Osoba podpisujaca sie jako Artur Maśląg 'futrzak' nagle oderwala sie od
    swoich zajec i naskrobala nastepujaca wiadomosc dla swiata:
    > Jak masz meldunek, to nie ma sprawy. Tylko, że we francji prawa jazdy
    > nie dostaniesz nigdy. W polsce też...

    we francji tez tak ciezko zdac???? no nieeeee... a myslalem ze tylko w
    polsce jest tak.... jak jest w polsce :)

    --- Michał "Solos" Raczko ---
    --- GG 3115539 ---

  • 4. Data: 2003-09-25 18:14:56
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    | wiem, ze troche NTG ale nie ma grupy (aktywnej) o prawie jazdy. chcialbym
    | sie zapytac czy nie majac prawa jazdy w polsce, moge zrobic prawko we
    | francji???

    To zależy od prawa francuskiego. Z tego co wiem, obcokrajowiec w Polsce
    teoretycznie może uzyskać prawo jazdy, ale nie mam pojęcia, jak to działa we
    Francji. W prawie o ruchu drogowym nie znalazłem żadnego przepisu mówiącego,
    że nie może tego uczynić. Jest też przepis (art. 94) normujący uznanie przez
    Polskę zagranicznego prawa jazdy. Otóż warunkiem jego uznania jest zdanie
    części teoretycznej.