  • 1. Data: 2003-09-24 17:50:23
    Temat: zawiadamianie US przy darowiźnie
    Od: "Paweł" <p...@w...pl@niechcespamu>

    W jakim celu, przy spisywaniu umowy darowizny nieruchomości notariusz
    spisuje NIP darczyńcy, i przesyła zawiadomianie o tej umowie również do US
    darczyńcy. Przecież obowiązek podatkowy spoczywa na obdarowanym. Pozdr

    przy odpowiedzi bezpośrednio do mnie, usuń z moejego adresu e-mailowego
    zwrot;"@niechcespamu"
    Pozdr

  • 2. Data: 2003-09-24 18:17:48
    Temat: Re: zawiadamianie US przy darowiźnie
    Od: "Marcin Olender" <d...@p...onet.pl>

    "Paweł" <p...@w...pl@niechcespamu> wrote in message
    > W jakim celu, przy spisywaniu umowy darowizny nieruchomości notariusz
    > spisuje NIP darczyńcy, i przesyła zawiadomianie o tej umowie również do US
    > darczyńcy. Przecież obowiązek podatkowy spoczywa na obdarowanym. Pozdr

    Jak to w jakim? W takim, żeby obdarowany nie zapomniał przypadkiem o
    ciążącym na mnim obowiązku :-)))

    Depi.

  • 3. Data: 2003-09-24 20:22:36
    Od: "Paweł" <p...@w...pl@niechcespamu>

    Chyba nie przeczytałeś dokładnie. Aby obdarowany " nie zapomniał" o podatku,
    zawiadamia się US właściwy dla obdarowanego. Ja pytałem, po co również
    zawiadamia się US właściwy dla darczyńcy.
    Pozdr

  • 4. Data: 2003-09-24 22:07:38
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 24 Sep 2003, Paweł wrote:
    [...tu miał być Depi...]
    >+ Chyba nie przeczytałeś dokładnie. Aby obdarowany " nie zapomniał" o podatku,
    >+ zawiadamia się US właściwy dla obdarowanego. Ja pytałem, po co również
    >+ zawiadamia się US właściwy dla darczyńcy.

    ...bo przy darowiźnie odpowiedzialność za podatek jest SOLIDARNA ?
    I zedrzeć można z tego z kogo wygodniej ? ;)

    wKF:
    PODANIE.
    Znacznie naturalniej komentuje się odpowiedzi pod cytatem...

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 5. Data: 2003-09-25 06:21:16
    Od: "RS" <r...@i...net.pl>

    Bez sensu jest zglaszanie darowizn... Lepiej zrobic to na zasadzie kredytu,
    ustalic smieszne odsetki i placic tylko podatek od tych odsetek. Wychodzi
    duuuzo mniej

  • 6. Data: 2003-09-25 08:54:17
    Od: "Tom" <...@f...pl>

    Użytkownik "RS" <r...@i...net.pl> napisał w wiadomości
    > Bez sensu jest zglaszanie darowizn... Lepiej zrobic to na zasadzie
    kredytu,
    pożyczki, chyba, że jesteś bankiem
    w takim razie wejdzie PCC

    > ustalic smieszne odsetki i placic tylko podatek od tych odsetek. Wychodzi
    > duuuzo mniej
    racja w większości przypadków będzie taniej, ale to przecierz niezgodne z
    prawem ;)

    burenezo

  • 7. Data: 2003-09-25 09:07:08
    Od: "RS" <r...@i...net.pl>

> [...]
    Wychodzi
    > racja w większości przypadków będzie taniej, ale to przecierz niezgodne z

    Niby nie moge porzyczyc komus pieniedzy i brac za to odsetki ??? Zanm mase
    osob ktore tak robia US nie mial zadnych pretensi. placi sie podatek od
    przychodu jakim sa te odsetki... (moglem jakis drobiazg przekrecic, ale
    ogolnie tak to wyglada)

  • 8. Data: 2003-09-25 09:37:56
    Od: "Tom" <...@f...pl>

    > Wychodzi
    >
    > Niby nie moge porzyczyc komus pieniedzy i brac za to odsetki ???
    Możesz - jak najbardziej. Tylko to ma być chyba pożyczka, której tak
    naprawdę jest darowizną. Dlatego napisałem, że to niezgodne z prawem - taki
    rodzaj podatkowego żarciku.

    burenezo

  • 9. Data: 2003-09-25 09:39:02
    Od: "RS" <r...@i...net.pl>

    > Możesz - jak najbardziej. Tylko to ma być chyba pożyczka, której tak
    > naprawdę jest darowizną. Dlatego napisałem, że to niezgodne z prawem -
    taki
    > rodzaj podatkowego żarciku.

    Nie jest darowizna bo pieniadze tylko porzyczam.. przeciez kiedys zostana
    zwrocone...
    Rozumie ze chodzi o to by udowodnic US skad ma sie pieniadze mozna to zrobic
    w taki wlasnie sposob...
    Nikt nikomu nie udowodni ze kasa nie zostala zwrocona... Wychodzi taniej niz
    darowizna

  • 10. Data: 2003-09-25 09:42:07
    Od: "RS" <r...@i...net.pl>

    > Możesz - jak najbardziej. Tylko to ma być chyba pożyczka, której tak
    > naprawdę jest darowizną. Dlatego napisałem, że to niezgodne z prawem -
    taki
    > rodzaj podatkowego żarciku.

    Mozna spisac ze odsetki placone sa od razu.. a termin zwrotu powiedzmy 20
    lat.. (choc na US wystarczy 5 pozniej juz nic nie trzeba udowaniac)