    From: Lukasz Konkol <k...@k...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Wydzielenie osobnych Ksiąg Wieczystych
    Date: Fri, 13 Jan 2012 10:51:05 +0100

    Witam,

    Posiadam budynek w których jest kilka lokali które w tej chwili
    remontuję i będę przeznaczał na wynajem. Na całym budynku jest jedna
    księga wieczysta. Na zakup budynku wziąłem kredyt hipoteczny, także bank
    jest wpisany do KW.
    Zrobiłem plany budowlane na remont budynku i każdy lokal na planach jest
    osobno opisany (lokal nr 1, nr 2 itp).

    Pytania:
    1. Jaka jest procedura wydzielenia osobnych ksiąg wieczystych dla
    każdego lokalu?
    2. Ile coś takiego kosztuje?
    3. Co z zastawem hipotecznym banku? W tej chwili jest to równowartość
    2-3 lokali. Rozumiem że po podziale będzie miał 1/10 w każdym z lokali,
    co później będzie można przepisać na 2-3 lokale i pozostałe będą wolne?

    I jeszcze informacyjnie: osobne KW chcę zrobić aby móc posiadać kilka
    kredytów hipotecznych i rozszerzać je w miarę konieczności. W tej chwili
    jest to bardzo utrudnione.

    Z góry dziękuję za jakąkolwiek podpowiedź lub wskazanie właściwej drogi.

    Pozdrawiam,
    Konki