  • 1. Data: 2003-09-20 22:35:44
    Temat: "Wycinanie" wirusów i spamu przez providera - nielegalne???
    Od: "Piotr C." <p...@m...com>

    Witam,

    Na grupie dyskusyjnej lokalnego providera toczy się właśnie dyskusja nad
    kontrolą (wycinaniem) wirusów i ew. spamu przez serwer poczty
    przychodzącej tegoż providera. Odpowiedź admina: wg. prawa nie wolno im
    wycinać żadnej przesyłki przychodzącej. Byłoby to równoznaczne z
    wykasowaniem wszystkich leżących na serwerze maili jakiejś osobie. Ew.
    zgoda na 'wycinanie' wirusów (w szczególności dyskusja dotyczyła
    "Microsoft Security Patch" jakie przychodzą do nas codziennie) musiała
    by być podpisywana na każdy konkretny mail osobno!!!

    A teraz: jak to jest, przecież funkcjonują komercyjne serwery pocztowe
    oferujące ochronę przed wirusami i spamem. Działają nielegalnie?

    pozdrawiam

    PS. wysyłam osobno na pl.comp.networking, pl.comp.mail.mta i
    pl.soc.prawo (to nie jest crosspost, jednocześnie sprawa jest dość
    ciekawa i tematycznie zgodna z w/w grupami)

  • 2. Data: 2003-09-21 01:21:25
    Od: t...@w...pdi.net

    Piotr C. <p...@m...com> wrote:

> [...]

    > kontrolą (wycinaniem) wirusów i ew. spamu przez serwer poczty
    > przychodzącej tegoż providera. Odpowiedź admina: wg. prawa nie wolno im

    Jezeli ktos podpiera sie prawem to wypadaloby zeby podal jakiekolwiek
    namiary na owo prawo. W/g tego co podales nie wolno mu zamknac ci skrzynki
    pocztowej bo wtedy wszystkie maile jakie do ciebie pisza ludzie zostaja
    skasowane :-D

> [...]
    > "Microsoft Security Patch" jakie przychodzą do nas codziennie) musiała
    > by być podpisywana na każdy konkretny mail osobno!!!

    To jakas zalosna bzdura.

    > A teraz: jak to jest, przecież funkcjonują komercyjne serwery pocztowe
    > oferujące ochronę przed wirusami i spamem. Działają nielegalnie?

    W/g twojej umowy z dostawca moze on robic z twoja poczta co ci sie
    zywnie zazyczy. Kasowac, kopiowac, zmieniac, przesylac na inne konto,
    etc...etc... A moze ten wasz provider to lama i nie umie po prostu
    zaimplementowac zadnego antywirusowego rozwiazania?

    Z powazaniem
    Tomasz Leszczynski
    (...)