  • 1. Data: 2003-09-20 23:21:19
    Temat: W jakich okolicznościach kurator sądowy powiadamia prokuraturę?
    Od: RobiZ <w...@b...spamu.poczta.onet.pl>

    Witam,

    Spotkałem się z taką sytuacją, że przydzielony kurator sądowy w sprawie o
    dziecko powiadomił prokuraturę... Zupełnie się na tym nie znam, więc proszę
    o wyjaśnienie czy to normalna procedura czy może kurator musiał powiadomić
    prokuraturę (z urzędu) w sytuacji gdy zachodzi podejrzenie popełnienia
    przestępstwa?

    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2003-09-21 09:23:24
    Od: "Sandra" <S...@w...pl>

    Użytkownik RobiZ <w...@b...spamu.poczta.onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:bkin9a$pk3$...@i...gazeta.pl...
> [...]
    o wyjaśnienie czy to normalna procedura czy może kurator musiał powiadomić
    > prokuraturę (z urzędu) w sytuacji gdy zachodzi podejrzenie popełnienia

    kazdy ma taki obowiazek nie trzeba byc kuratorem i nie ma to nic wspolnego z
    procedura jesli zachodzi podejrzenia popelnienia przestepstwa

    Sandra

  • 3. Data: 2003-09-21 09:33:26
    Od: "kinka" <k...@t...pl>

    Użytkownik "RobiZ" <w...@b...spamu.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > czy to normalna procedura czy może kurator musiał powiadomić
    > prokuraturę (z urzędu) w sytuacji gdy zachodzi podejrzenie popełnienia
    > przestępstwa?

    Tak - są sytuacje, że kurator z urzędu zawiadamia prokuratora, trudno mi
    wymienić wszystkie takie sytuacje i nie wiem o jakie w tym przypadku
    przestępstwo chodzi (popełniło je dziecko czy dorosły) i w jakiej sprawie
    działał kurator, który powiadomił prokuraturę.
    Dość podstawową sytuacją zawiadomienia prokuratury jest taka, gdy kurator
    prowadząc czynności związane z odebraniem dziecka od osób, które nie
    posiadają/odebrano im prawa do opieki i ma przekazać je pod opiekę osób
    uprawnionych a dziecko i/lub osoby u których przebywa - ukrywają się lub
    uniemożliwiają wykonywanie czynności.

  • 4. Data: 2003-09-21 10:59:12
    Od: "onsok" <n...@w...pl>

    Sandra wrote:

    > kazdy ma taki obowiazek nie trzeba byc kuratorem i nie ma to nic
    > wspolnego z procedura jesli zachodzi podejrzenia popelnienia
    > przestepstwa

    Naprawde mam taki obowiazek ? To co mi grozi jak
    nie zawiadomie prokuratury o tym ze 15 latek , syn
    sasiada ukradl wczoraj samochod ? ( Przyklad fikcyjny)
    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2003-09-21 11:21:10
    Od: "Rodrig von Falkenstein" <r...@g...pl>

    > Naprawde mam taki obowiazek ? To co mi grozi jak
    > nie zawiadomie prokuratury o tym ze 15 latek , syn
    > sasiada ukradl wczoraj samochod ? ( Przyklad fikcyjny)
    > Pozdrawiam

    NIC. to obowiązek społeczny. Karalne jest tylko nie zawiadomienie o
    przygotowaniu lub usiłowaniu niektórych przestepstw np jakby synek sąsiada
    postanowił zabić prezydenta albo wszczać wojnę napastniczą tudzież chciał
    obalić przemocą konstytucyjny ustrój państwa.

  • 6. Data: 2003-09-21 12:26:32
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Każdy, dowiedziawszy się o popełnieniu przestępstwa ściganego z urzędu ma
    obowiązek powiadomić organa ścigania. Niektórzy za niedopełnienie tego
    obowiązku mogą ponieść odpowiedzaailność karną, jak na przykład kurator
    sądowy.

  • 7. Data: 2003-09-21 15:07:14
    Od: "Marcin Olender" <d...@p...onet.pl>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote in message
> [...]
    > obowiązek powiadomić organa ścigania. Niektórzy za niedopełnienie tego
    > obowiązku mogą ponieść odpowiedzaailność karną, jak na przykład kurator

    Albo premier?

    PB, MSPANC

    Depi.

  • 8. Data: 2003-09-21 16:17:33
    Od: "Sandra" <S...@w...pl>

    Użytkownik onsok <n...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:bkk09i$h2a$...@n...news.tpi.pl...
    > Naprawde mam taki obowiazek ? To co mi grozi jak
    > nie zawiadomie prokuratury o tym ze 15 latek , syn
    > sasiada ukradl wczoraj samochod ? ( Przyklad fikcyjny)

    jeśli wyjdzie na jaw karnisci powinni się wypowiedzieć co do osoby
    reprezentującej prawo i może w pewnym sensie odpowiada za tego nielota?
    :) a co do kuratora wydaje mi się ,ze nie powinien nawet takiego pytania
    zadawać

    Sandra

  • 9. Data: 2003-09-21 18:14:05
    Od: "onsok" <n...@w...pl>

    Rodrig von Falkenstein wrote:

    > NIC. to obowiązek społeczny.

    Czyli nie mam obowiazku :) O to mi chodzilo ;)
    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2003-09-21 18:20:53
    Od: "onsok" <n...@w...pl>

    Robert Tomasik wrote:
    > Niektórzy za
    > niedopełnienie tego obowiązku mogą ponieść odpowiedzaailność karną,
    > jak na przykład kurator sądowy.

    Ooooo mozesz rozwinac/podac podstawe prawna ?
    Chetnie sie czegos dowiem wiecej na ten temat.