  • 1. Data: 2003-09-20 20:33:20
    Temat: prośba raz jeszcze, może ktoś się zna na tym??
    Od: "januszk.." <s...@p...onet.pl>

    procedura postępowania jest mi zupełnie obca, więc proszę o pomoc

    sąd stwierdził nabycie spadku na rzecz 3 rodzeństwa (po 1/3)
    (siostra i dwóch braci)
    z powodu nieustalonego miejsca pobytu jednego z nich
    przed sądem "reprezentował" go ...mąż siostry (za zgodą obecnego brata)

    jak przeprowadzić "szybko i bezboleśnie " podział fizyczny, jeśli
    1) adres brata wciąż jest nieznany (brak)
    2) wiadomo, że żyje (rachunki za izbę wytrzeźwień)
    3) jak zabezpieczyć się, przed całkowitym przepiciem gospodarki
    (i nie spłacać nieswoich rachunków)

    co z tym zrobić???

    januszk..

  • 2. Data: 2003-09-21 12:09:40
    Temat: Re: prośba raz jeszcze, może ktoś się zna na tym??
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Orientuję się dość pobieżnie, ale skoro nikt bardziej powołany się nie
    odezwał, to na tyle na ile mogę pomóc sprawa wygląda mniej więcej tak. Sąd
    dla nieznanego z miejsca wyznacza kuratelę (na przykład mąż siostry, z tym
    że przy podziale fizycznym chyba będzie to musiała być osoba trzecia, więc
    na przykład pracownik sądu). Przed przepiciem przez brata jego części spadku
    zasadniczo chyba nie można się zabezpieczyć, chyba że próba jego
    ubezwłasnowolnienia na podstawie choroby alkoholowej. Ubezwłasnowolnienie
    przed podziałem fizycznym spadku, bo jako współwłaściciel 1/3 bez zgody
    pozostałych spadku nie sprzeda tak szybko.