  • 1. Data: 2005-07-19 18:57:47
    Temat: Re: Wycena nieruchomości przez miasto
    Od: "Włodzimierz Matuszewski" <a...@o...pl>

    > 1. Cenę nieruchomości ustala się na podstawie jej wartości.
    > 1a. Cena lokalu, oznaczonego jako przedmiot odrębnej własności, obejmuje
    > lokal
    > wraz z pomieszczeniami przynależnymi, w rozumieniu ustawy o własności
    > lokali
    > oraz udział w nieruchomości wspólnej.

    Co innego cena lokalu, a co innego bonifikata. Poczytaj uchwałę rady
    Miasta/Gminy dotyczącą bonifikat przy wykupie lokali komunalnych. Tam są
    szczegóły. Jeżeli gmina uznała, ze na lokal udziela bonifikaty 90%, a na
    grunt nie, to nic na to nie poradzisz. Ma to swoje uzasadnienie ekonomiczne,
    sprzedając lokal gmina pozbywa się kłopotu w postaci konieczności
    kosztownych remontów. Gruntu natomiast remontować nie trzeba, a jego wartość
    zwykle się z czasem zwiększa.

  • 2. Data: 2005-07-21 17:11:39
    Temat: Wycena nieruchomości przez miasto
    Od: "Darek" <d...@i...pl>

    Witam szanownych grupowiczów.

    Jesten najemcą mieszkania w budynku którego właścicielem jest miasto. Na mój
    wniosek miasto zaproponowało mi kupno mieszkania z bonifikatą, która uchwałą
    rady miasta ustalona została na 90% wartości nieruchomości oraz udziału w
    częściach
    wspólnych budynku i działki wynoszących 115/1000.
    Wartość lokalu został oszacowana na kwotę 40000 a wartość działki 35000. Mój
    udział w tych 35000 to jak już pisałem 11,5% więc jakieś 4025. Czy 90%
    bonifikata powinna dotyczyć tylko wartości nieruchomości, czyli do
    zapłacenia 4000 + 4025 za udział własny w części wspólnej, czy bonifikata
    powinna być udzielona od wycenionej wartości nieruchomości + wartość udziału
    w części wspólnej??

    Art. 67 ust 1a ustawy z dnia (Dz. U. nr 141 poz 1492 art. 67 ust. 1a)
    USTAWA

    z dnia 21 sierpnia 1997 r.

    o gospodarce nieruchomościami ze zmianami ustawy z dnia 28 listopada 2003 r.

    mówi co następuje poniżej:

[...]

    W związku z powyższym, czy wyliczona cena nieruchomości i części wspólnych
    nie powinna być 10% z początkowej wyceny??

    Czyli 40000 + 4025 = 44025 i z tego 10% czyli 4402,50 a nie jak mi
    zaproponowano 10% z 40000 czyli 4000 + 4025 = 8025,00

    Przyznacie, że różnica jest dosyć istotna ale nie mam pewności, czy moja
    interpretacja jest właściwa, więc proszę o wypowiedzi.

    Pozdrawiam

    Darek

  • 3. Data: 2005-07-21 19:47:29
    Od: "Artur M." <a...@x...wp.pl>

> [...]
    > Czyli 40000 + 4025 = 44025 i z tego 10% czyli 4402,50 a nie jak mi
    > zaproponowano 10% z 40000 czyli 4000 + 4025 = 8025,00
    Witam
    Do zapłaty masz 4402,50. Gdyż bonifikata po nowelizacji ugn. obejmuje
    grunt.(Jest to sprecyzowane)
    gdyż Art. 3. 2.. Nieruchomość wspólną stanowi grunt oraz części budynku i
    urządzenia,
    które nie służą wyłącznie do użytku właścicieli lokali (Ustawa o własności
    lokali). A bonifikaty
    udziela się od ceny lokalu określonej zgodnie z art 67 ugn.
    Pozdrawiam
    Artur

  • 4. Data: 2005-07-22 16:11:59
    Od: "Darek" <d...@i...pl>

    ciach

> [...]
    własności
    > lokali). A bonifikaty
    > udziela się od ceny lokalu określonej zgodnie z art 67 ugn.

    Dziękuję za odpowiedź:-)

    W związku z powyższym, czy pismo, które mam napisać (rozumiem, że w mojej
    sytuacji to niezbędne) do Urzędu Miasta powinno mieć charakter wzywający do
    wyjaśnienia skąd wzięła się właśnie taka cena czy charakter żądaniowy, aby
    jeszcze raz w myśl obowiązujących przepisów została dokonana wycena i
    następnie już od prawidłowego wyliczenia udzielona ma być bonifikata?? Czy
    operat, w którym są wszystkie wyliczenia powinien być dla mnie dostępny na
    zasadzie skserowania, czy tylko mogę go poczytać i ewentualnie zrobić
    notatki (tak jest obecnie)
    U jakiego fachowca mógłbym szukać ewentualnego wsparcia?? Adwokat??
    Notariusz?? Poruszanie się w gąszczu ustaw nie jest moją najlepszą stroną i
    obawiam się, że na jakimś etapie popełnię jakieś niedopatrzenie, które
    niekorzystnie wpłynie lub niczego nie zmieni w sprawie, którą drążę.
    A może Ty Arturze chciałbyś posłużyć konkretniejszą pomocą??:-)
    Jeżeli byłaby taka szansa, daj znać proszę na priv:-) Nie śmiem niepokoić
    prywatnie grupowiczów bez ich zgody:-)

    Pozdr
    Darek

  • 5. Data: 2005-07-22 17:58:48
    Od: "maria jeżowska" <m...@g...pl>

    Darek <d...@i...pl> napisał(a):

    > Przyznacie, że różnica jest dosyć istotna ale nie mam pewności, czy moja
    > interpretacja jest właściwa, więc proszę o wypowiedzi.

    Grunt stanowi część nieruchomości wspólnej i nie może być z niej sztucznie
    wydzielony. Nieruchomość wspólna to grunt + fundamenty + dach + kominy +
    elewacja itp.
    Nie można na niektóre elementy nieruchomości wspólnej stosować bonifikaty a na
    niektóre nie.

    Urzędnicy nie zauważyli, lub udają, że nie widzą punktu 1a dodanego w
    ostatniej nowelizacji ustawy UGN.(może głupi lokator nie zauważy)

    UGN nie upoważnia rad gminnych do różnicowania wysokości bonifikaty w
    zależności od własnego widzimisię.

    W urzędach brak wykwalifikowanych zarządców nieruchomośći z licencją. Ich
    miejsca zajmuje rodzina i przyjaciele oraz koledzy partyjni szefa.
    Tu tkwi całe polskie zło.

    Istnieje opinia Ministerstwa Infrastruktury na ten temat. Poszukaj jej na
    stronie i pokaż urzędasom.