    From: "Darek" <d...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Wycena nieruchomości przez miasto
    Date: Thu, 21 Jul 2005 19:11:39 +0200

    Witam szanownych grupowiczów.

    Jesten najemcą mieszkania w budynku którego właścicielem jest miasto. Na mój
    wniosek miasto zaproponowało mi kupno mieszkania z bonifikatą, która uchwałą
    rady miasta ustalona została na 90% wartości nieruchomości oraz udziału w
    częściach
    wspólnych budynku i działki wynoszących 115/1000.
    Wartość lokalu został oszacowana na kwotę 40000 a wartość działki 35000. Mój
    udział w tych 35000 to jak już pisałem 11,5% więc jakieś 4025. Czy 90%
    bonifikata powinna dotyczyć tylko wartości nieruchomości, czyli do
    zapłacenia 4000 + 4025 za udział własny w części wspólnej, czy bonifikata
    powinna być udzielona od wycenionej wartości nieruchomości + wartość udziału
    w części wspólnej??

    Art. 67 ust 1a ustawy z dnia (Dz. U. nr 141 poz 1492 art. 67 ust. 1a)
    USTAWA

    z dnia 21 sierpnia 1997 r.

    o gospodarce nieruchomościami ze zmianami ustawy z dnia 28 listopada 2003 r.

    mówi co następuje poniżej:

    1. Cenę nieruchomości ustala się na podstawie jej wartości.

    1a. Cena lokalu, oznaczonego jako przedmiot odrębnej własności, obejmuje
    lokal

    wraz z pomieszczeniami przynależnymi, w rozumieniu ustawy o własności lokali

    oraz udział w nieruchomości wspólnej.

    W związku z powyższym, czy wyliczona cena nieruchomości i części wspólnych
    nie powinna być 10% z początkowej wyceny??

    Czyli 40000 + 4025 = 44025 i z tego 10% czyli 4402,50 a nie jak mi
    zaproponowano 10% z 40000 czyli 4000 + 4025 = 8025,00

    Przyznacie, że różnica jest dosyć istotna ale nie mam pewności, czy moja
    interpretacja jest właściwa, więc proszę o wypowiedzi.

    Pozdrawiam

    Darek