  • 1. Data: 2009-09-16 07:30:57
    Temat: Wszyscy taksówkarze to GPSowi piraci?
    Od: "Michal Zapalowski" <g...@g...de>

    Z dzisiejszego Dziennika Łódzkiego:

    "..policjanci dostali informację, że w sklepie w centrum Łodzi, w którym
    regularnie zaopatrują się taksówkarze, mogą być sprzedawane GPS-y z
    pirackim oprogramowaniem. [...]

    - Po potwierdzeniu w ten sposób wiarygodności uzyskanych wcześniej
    informacji, policjanci z I i VIII komisariatu skontrolowali około 40
    taksówek należących do różnych korporacji pod kątem legalności
    oprogramowania w GPS-ach - informuje sierżant Michał Szewczyk z zespołu
    prasowego Komendy Wojewódzkiej Policji w Łodzi. - Działania te
    przeprowadzono na postojach przy ul. Leczniczej, Kossaka i Dąbrowskiego."

    IMHO nad wyraz interesujące uzasadnienie masowych kontroli: w sklepie
    kupowali taksówkarze, znaczy, jest uzasadnione podejrzenie i możemy
    trzepać wszystkie złotówy jak leci". Bo coś nie wydaje mi się, by panowie
    policjanci mieli z tego sklepu namiary na _konkretnych_ taksówkarzy i
    tylko na te _konkretne_ osoby polowali na postojach. :>

    To już chyba czwarta czy piąta nagonka na posiadaczy GPSów w wykonaniu
    łódzkiej policji - pod tym względem zdecydowanie wyróżnia się ona
    aktywnością na tle innych ośrodków w kraju, przynajmniej sądząc po liczbie
    publikacji w ostatnim czasie. Ciekawe kto z naszej komendy ma udziały w
    AutoMapie. ;)

    --
    Michal Zapalowski
    g...@g...de

  • 2. Data: 2009-09-16 08:35:15
    Temat: Re: Wszyscy taksówkarze to GPSowi piraci?
    Od: "f...@g...com" <f...@g...com>

    On 16 Sep, 08:30, "Michal Zapalowski" <g...@g...de> wrote:
> [...]
    > publikacji w ostatnim czasie. Ciekawe kto z naszej komendy ma udziały w

    Hahaha, dobrze tak ZLOTOWOM :) Przyzydzil na legalnosc to niech sie
    przynajmniej spoci przez chwile. Bo i tak wiadomo, ze malo ktorego to
    nauczy rozsadku :)

  • 3. Data: 2009-09-16 08:55:27
    Od: Onufry Zagloba <z...@g...com>

    On 16 Wrz, 09:30, "Michal Zapalowski" <g...@g...de> wrote:
    > Z dzisiejszego Dziennika Łódzkiego:
    >
    > "..policjanci dostali informację, że w sklepie w centrum Łodzi, w którym
    > regularnie zaopatrują się taksówkarze, mogą być sprzedawane GPS-y z
    > pirackim oprogramowaniem. [...]

    W całej tej awanturze nie mogę zrozumieć jednego. Ja w swojej
    nawigacji mam AM nagrana na kartę SD. Gdybym tylko widział
    zbliżającego się policmajstra, jednym płynnym ruchem mógłbym sprawić
    ze mój GPS byłby wyposażony tylko i wyłącznie w oryginalną Mapę Map.
    Po co więc nawet zaczynać temat?
    Płyty CD które mam w samochodzie też mi sprawdzą? I sticka w kieszeni?

    Onufry Zagłoba

  • 4. Data: 2009-09-16 09:19:02
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Michal Zapalowski napisał(a):

    > Bo coś nie wydaje mi się, by panowie policjanci mieli z tego sklepu
    > namiary na _konkretnych_ taksówkarzy i tylko na te _konkretne_ osoby
    > polowali na postojach. :>

    Myślisz, że nie kupowali na faktury? ;)

    j.

  • 5. Data: 2009-09-16 09:29:46
    Od: "f...@g...com" <f...@g...com>

    On 16 Sep, 09:55, Onufry Zagloba <z...@g...com> wrote:

> [...]
    > Po co więc nawet zaczynać temat?
    > Płyty CD które mam w samochodzie też mi sprawdzą? I sticka w kieszeni?

    Tak, gdybys wiedzial, ze chodzi o kontrole gpsu, to moze. Gdybys sie
    nie zamyslil, to tak. A myslisz ze taksiarz wyjezdza na miasto myslac
    - gdzie te radiowozy, gdzie ci policjanci, i trzyma palec na karcie
    SD?

    Aha, wlasnie sobie uswiadomilem, czyzbys tez mial nielegalne mapy? :)

  • 6. Data: 2009-09-16 18:45:56
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Onufry Zagloba" <z...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    Zwłaszcza, że najprawdopodobniej policjanci byli nieumundurowani, więc te
    operację z wyjmowaniem karty musisz powtarzać przy każdej podchodzącej
    osobie. :-)

  • 7. Data: 2009-09-16 20:20:09
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Dnia Wed, 16 Sep 2009 09:30:57 +0200, Michal Zapalowski napisał(a):

    > Z dzisiejszego Dziennika Łódzkiego:
    >

    > "..policjanci dostali informację, że w sklepie w centrum Łodzi, w którym
    > regularnie zaopatrują się taksówkarze, mogą być sprzedawane GPS-y z
    > pirackim oprogramowaniem. [...]

    problem zlikwidowaliby sami producenci, gdyby obniżyli ceny licencji do
    rozsądnego poziomu;
    z drugiej strony klient może mieć problem z rozpoznaniem co legalne a co
    nie, przecież pieniądze rozmaite drukują w piwnicach i trudno poznać, a co
    dopiero wydrukować certyfikat autentyczności czy licencje.

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    grupy.3mam.net 'Kontakt' dla e-poczty
    http://foto.3mam.net/album2/Lowicz/index7.php

  • 8. Data: 2009-09-16 22:05:29
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy pisze:

    > problem zlikwidowaliby sami producenci, gdyby obniżyli ceny licencji do
    > rozsądnego poziomu;

    Zaraz ktoś Ci wyskoczy, że równie dobrze mógłbyś popierać kradzieże
    drogich samochodów ;-> (bo dla niektórych zbyt trudne jest dostrzeżenie,
    że w cenie oprogramowania kosz jego produkcji to nikły ułamek - reszta
    to kolosalna marża).

    > z drugiej strony klient może mieć problem z rozpoznaniem co legalne a co
    > nie, przecież pieniądze rozmaite drukują w piwnicach i trudno poznać, a co
    > dopiero wydrukować certyfikat autentyczności czy licencje.

    Klient jak klient - kto to kiedyś pokazywał wyrok, za przestępstwo na
    szkodę "firmy" GPL za posiadanie dystrybucji linuxa (czy innego
    oprogramowania na licencji GNU) bez żadnych "oficjalnych" nośników czy
    papierów? ;->

  • 9. Data: 2009-09-17 00:05:37
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

> [...]
    > aktywnością na tle innych ośrodków w kraju, przynajmniej sądząc po
    > liczbie publikacji w ostatnim czasie. Ciekawe kto z naszej komendy ma

    Kto jest szefem policji w Łodzi i dlaczego ten pan/pani ma coś nietak?

    zyga
    --
    A fe, A psik, A ha

  • 10. Data: 2009-09-17 00:15:42
    Od: Arek <a...@e...net>

    Zygmunt M. Zarzecki pisze:
    > Kto jest szefem policji w Łodzi i dlaczego ten pan/pani ma coś nietak?

    Bo mu nic nie zrobisz, nie podskoczysz.
    A każda władza deprawuje, władza absolutna deprawuje absolutnie.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.arnoldbuzdygan.com