  • 11. Data: 2009-09-17 00:24:23
    Temat: Re: Wszyscy taksówkarze to GPSowi piraci?
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

    > Bo mu nic nie zrobisz, nie podskoczysz.
    > A każda władza deprawuje, władza absolutna deprawuje absolutnie.

    Daruj sobie odpowiadanie na moje posty.
    Ja uczynię to samo.
    Proszę.

    zyga
    --
    A fe, A psik, A ha

  • 12. Data: 2009-09-17 06:30:17
    Od: "Mikołaj \"Miki\" Menke" <m...@m...one.pl>

    http://miki.menek.one.pl/gpl.jpg

    --
    http://miki.menek.one.pl m...@m...one.pl
    Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

  • 13. Data: 2009-09-17 06:46:25
    Od: Patryk Włos <p...@i...peel>

    > Zaraz ktoś Ci wyskoczy, że równie dobrze mógłbyś popierać kradzieże
    > drogich samochodów ;-> (bo dla niektórych zbyt trudne jest dostrzeżenie,
    > że w cenie oprogramowania kosz jego produkcji to nikły ułamek - reszta
    > to kolosalna marża).

    I niby w przypadku którego oprogramowania tak jest?

    Pudełkowego? Windows i Office na przykład? A wiesz, ile Microsoft
    inwestuje w R&D, różnego rodzaju testy użyteczności, ergonomii itd.?

    Pudełkowego specjalizowanego? Wiesz ile Autodesk inwestuje w rozwój
    swoich programów? To też jest dostępne w internecie...

    Niskonakładowego i na zamówienie? No to już całkiem nie trafiłeś, tutaj
    marże są bardzo małe lub wręcz minimalne (max kilkanaście procent i
    dochodzi do tego koszt znajdowania klientów na każdy kolejny projekt).

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 14. Data: 2009-09-17 07:11:43
    Od: spp <s...@o...pl>

    Mikołaj "Miki" Menke pisze:

    > http://miki.menek.one.pl/gpl.jpg

    To jest wyrok?

    --
    spp

  • 15. Data: 2009-09-17 08:51:02
    Od: Onufry Zagloba <z...@g...com>

    On 16 Wrz, 11:29, "f...@g...com"
    <f...@g...com> wrote:

    > Tak, gdybys wiedzial, ze chodzi o kontrole gpsu, to moze. Gdybys sie
    > nie zamyslil, to tak. A myslisz ze taksiarz wyjezdza na miasto myslac
    > - gdzie te radiowozy, gdzie ci policjanci, i trzyma palec na karcie
    > SD?

    To teraz wiedząc, że takie rzeczy przychodzą władzy do głowy należy
    być czujnym szczególnie w rejonach gdzie takie "akcje" mają miejsce.
    Wiadomo, że zwyczajny patrol tego nie sprawdza bo i jakie może mieć do
    tego kwalifikacje?

    > Aha, wlasnie sobie uswiadomilem, czyzbys tez mial nielegalne mapy? :)

    Przerywa, przerywa... Coś wycięło Twoje ostatnie zdanie. Ale nie
    musisz go powtarzać... ;-)

    Onufry Zagłoba

  • 16. Data: 2009-09-17 10:33:33
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Patryk Włos pisze:

    > I niby w przypadku którego oprogramowania tak jest?

    Każdego wielkoseryjnego.

    > Pudełkowego? Windows i Office na przykład? A wiesz, ile Microsoft
    > inwestuje w R&D, różnego rodzaju testy użyteczności, ergonomii itd.?

    Duuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu
    uużo mniej, niż zarabia.

    BTW: dziwne, że w takim razie ani Novell, ani RedHat jeszcze nie
    zbankrutowali ;-> Bo wg. twoich teorii powinni mieć co roku
    wielomiliardowe straty ;) A może twierdzisz, że oni w R&D nic nie
    inwestują?

    [ciach]

    > Niskonakładowego i na zamówienie? No to już całkiem nie trafiłeś, tutaj
    > marże są bardzo małe lub wręcz minimalne (max kilkanaście procent i
    > dochodzi do tego koszt znajdowania klientów na każdy kolejny projekt).

    Niskonakładowe na zamówienie to już twój wymysł. W wątku wyraźnie była
    mowa, o jakie chodzi.

  • 17. Data: 2009-09-17 12:05:43
    Od: Patryk Włos <p...@i...peel>

    > Każdego wielkoseryjnego.

    > Duuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu
    uużo mniej, niż zarabia.

    Duuuuuużo mniej != nikły ułamek.

    Zapewniam Cię, że to jest jednak bardzo dostrzegalny ułamek.

> [...]
    > zbankrutowali ;-> Bo wg. twoich teorii powinni mieć co roku
    > wielomiliardowe straty ;) A może twierdzisz, że oni w R&D nic nie

    Pewnie inwestują, chociaż oni zapewne mniej, niż np. Microsoft.

  • 18. Data: 2009-09-17 18:06:01
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    uużo mniej, niż

    > Duuuuuużo mniej != nikły ułamek.
    >
    > Zapewniam Cię, że to jest jednak bardzo dostrzegalny ułamek.

    Czyżby?

    1) skąd masz te dane?
    2) jaki wg. ciebie jest ten dostrzegalny ułamek, hmm?

    Swoją szosą policzmy: w 2006 było ponoć około 400 milionów sprzedanych
    kopii samego WinXP (od 2001). Liczmy najbardziej podstawową wersję,
    czyli po $100 - to daje 40 000 000 000 dolarów (słownie: czterdzieści
    miliardów dolarów) w 6 lat. Czyli prawie 7 miliardów rocznie. Za sam
    goły, najbardziej podstawowy system operacyjny.

    Koszt stworzenia bardziej (ponoć) zaawansowanego Windows VISTA jest
    szacowany na 10 miliardów (rozłożone na nieco ponad 5 lat).

    Czyli można spokojnie założyć, że koszt jednej kopii zmieści się w
    kwocie poniżej 20% ceny z półki.

    Nie wiem, jak dla ciebie, ale dla mnie marża rzędu 80% jest ogromna.

    Na marginesie: roczny ZYSK NETTO M$ w 2006 wyniósł ponad 12 miliardów.

    Czyli, nieco upraszczając, mogliby produkować nowy system operacyjny co
    roku i jeszcze 2 miliardy rocznie zarobić ;->

    > Pewnie inwestują, chociaż oni zapewne mniej, niż np. Microsoft.

    Bo wróżka zębuszka tak ci powiedziała?

    Swoją szosą to by oznaczało, że Novel i RedHat są dużo bardziej
    gospodarni, bo tańszym kosztem produkując dużo bardziej zaawansowane,
    ogromne pakiety zawierające nie tylko system operacyjny, ale praktycznie
    wszelkie oprogramowanie i jeszcze "sprzedając" kopie po 0zł za sztukę
    mają zysk około 80 milionów $ netto (tez na rok 2006).

    Niby dużo mniej, ale porównaj sobie wielkość obu firm: 93 tysiące
    pracowników a ledwie 2,8 tysiąca...

    Ergo: M$ zdziera złodziejską stawkę za swoje produkty. I jeszcze stosuje
    metody godne handlarzy narkotykami (zachęcić czy wręcz zmusić za młodu,
    a jak się uzależnią...).

  • 19. Data: 2009-09-17 18:13:48
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Andrzej Lawa pisze:

> [...]
    > kwocie poniżej 20% ceny z półki.
    >
    > Nie wiem, jak dla ciebie, ale dla mnie marża rzędu 80% jest ogromna.

    Czy ja wiem, na zwykłych warzywach można mieć większą marżę.

    > Na marginesie: roczny ZYSK NETTO M$ w 2006 wyniósł ponad 12 miliardów.

    To i tak dobrze, bo zakładając, że od 2001 do 2006 XP sprzedawało się
    rok w rok tyle samo (a to nieprawda, bo na początku było pewnie więcej),
    to sam przychód ze sprzedaży XP wyniósł tylko 6,5 miliarda dolarów (400
    milionów sztuk podzielone przez 6 pomnożone przez 100$).

    > Czyli, nieco upraszczając, mogliby produkować nowy system operacyjny co
    > roku i jeszcze 2 miliardy rocznie zarobić ;->

    Ba, a policz ile by zarabiali, jakby system produkowali co 20 lat!

    --
    Liwiusz

  • 20. Data: 2009-09-17 19:17:31
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Liwiusz pisze:

    > Czy ja wiem, na zwykłych warzywach można mieć większą marżę.

    Na pewno nie mają jej producenci :(

> [...]
    > to sam przychód ze sprzedaży XP wyniósł tylko 6,5 miliarda dolarów (400
    > milionów sztuk podzielone przez 6 pomnożone przez 100$).

    Umm... Tylko "dobrze"? Zysk NETTO dwukrotnie wyższy od wartości brutto
    podstawowego produktu?

    > Ba, a policz ile by zarabiali, jakby system produkowali co 20 lat!

    Tak czy inaczej zdzierają ostro.