  • 1. Data: 2010-01-27 21:50:36
    Temat: Wszyscy jesteśmy przestępcami?
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    Witam,

    właśnie się natknąłem na KK:

    ==========
    Art. 288. § 1. Kto cudzą rzecz niszczy, uszkadza lub czyni niezdatną do
    użytku, podlega karze pozbawienia wolności od 3 miesięcy do lat 5.

    § 2. W wypadku mniejszej wagi, sprawca podlega grzywnie, karze
    ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do roku.
    ==========

    A kto w życiu raz czegoś komuś nie zniszczył, niech pierwszy rzuci
    kamieniem... Czyli jak złamałem cudzy ołówek, to podlegam grzywnie,
    karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do roku?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 2. Data: 2010-01-27 21:58:45
    Temat: Re: Wszyscy jesteśmy przestępcami?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" <n...@s...pl> napisał w
    wiadomości news:hjqasf$v9j$1@news.interia.pl...
> [...]
    > kamieniem... Czyli jak złamałem cudzy ołówek, to podlegam grzywnie,
    > karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do roku?

    Po pierwsze potrzebne jest celowe działanie. No i wartość, po do 250 zł to
    wykroczenie.

  • 3. Data: 2010-01-27 22:37:22
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    pozbawienia wolności do roku?

    > Po pierwsze potrzebne jest celowe działanie. No i wartość, po do 250 zł to
    > wykroczenie.

    A poza tym jeszcze kwestia szkodliwosci spolecznej.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 4. Data: 2010-01-28 06:33:44
    Od: BK <b...@g...com>

    On 27 Sty, 22:50, Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> wrote:
> [...]
    > kamieniem... Czyli jak złamałem cudzy ołówek, to podlegam grzywnie,
    > karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do roku?

    Strach sie bac co nam grozi jak zaczniesz czytac inne ustawy ;)

  • 5. Data: 2010-01-28 08:45:16
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    BK napisal:
    > Strach sie bac co nam grozi jak zaczniesz czytac inne ustawy ;)

    To tak, jak z czytaniem Encyklopedii Zdrowia. Znajdziesz u siebie
    wszystkie mozliwe choroby :)

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 6. Data: 2010-01-28 08:57:21
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-01-27 22:58, Robert Tomasik pisze:

    > Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" <n...@s...pl> napisał w
    > wiadomości news:hjqasf$v9j$1@news.interia.pl...

    > Po pierwsze potrzebne jest celowe działanie.

    Tyle, że celowe jest w KW, a tu nic nie napisano o celowości.

    > No i wartość, po do 250 zł
    > to wykroczenie.

    No ale tu nic nie napisano o tym. W KW napisano, że do 250 jest
    wykroczenie i ma być celowe. A tu nie.

    Podsumujmy:

    a) celowe do 250: wykroczenie i przestępstwo
    b) niecelowe do 250: przestępstwo
    c) celowe powyżej 250: przestępstwo
    d) niecelowe powyżej 250: przestępstwo

    gdzie źle rozumuję?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 7. Data: 2010-01-28 09:17:02
    Od: BK <b...@g...com>

    On Jan 28, 9:57 am, Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> wrote:

> [...]
    > wykroczenie i ma być celowe. A tu nie.
    >
    > Podsumujmy:
    >
    > a) celowe do 250: wykroczenie i przestępstwo

    Jeden czy nie moze byc i wykroczeniem i przestepstwem.

    > b) niecelowe do 250: przestępstwo
    > c) celowe powyżej 250: przestępstwo
    > d) niecelowe powyżej 250: przestępstwo
    >
    > gdzie źle rozumuję?

    Praktycznie wszedzie. Kodeks karny najlepiej czytac w ukladzie czesc
    ogolna + wlasciwy przepis ze szczegolowej. Jak ktos nie zna czesci
    ogolnej to powinien sobie dla wlasnego dobra darowac interpretowanie
    czesci szczegolowej. Podstawowa rzecz - zniszczenie rzeczy to
    wystepek, wystepek mozna popelnic umyslnie. Nieumyslny wystepek jest
    karany jedynie kiedy ustawa wyraznie tak mowi - art. 8 KK. Zeby byla
    mozliwosc ukarania kogos za nieumyslne przestepstwo musialby byc
    przepis np. "Kto nieumyslnie cudza rzecz niszczy". Skoro przepis 288
    KK nigdzie nie mowi o nieumyslnosci karane jest tylko umyslne
    niszczenie rzeczy cudzej.

  • 8. Data: 2010-01-28 09:27:45
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 27 Jan 2010, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

> [...]
    > ==========
    >
    > A kto w życiu raz czegoś komuś nie zniszczył, niech pierwszy rzuci

    Wykryto "syndrom trawniczka" ;)
    Zacytuj jeszcze art.8 ww. ustawy, z naciskiem na ostatnią część
    (po przecinku) oraz art.1.3.

    > Czyli jak złamałem cudzy ołówek

    Umyślnie?
    To jeszcze do rozważenia jest art.1.2

    > to podlegam grzywnie,
    > karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do roku?

    Wysoki Sąd się zastanowi :)

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2010-01-28 09:33:42
    Od: Stefan <s...@c...wp.pl>

    Przemysław Adam Śmiejek pisze:
    > Witam,
    >
    > właśnie się natknąłem na KK:
    >
    > ==========
    > Art. 288. § 1. [...]

    A art. 269b KK widziales?

    Kto wytwarza, pozyskuje, zbywa lub udostępnia innym osobom [...] kody
    dostępu lub inne dane umożliwiające dostęp do informacji przechowywanych
    w systemie komputerowym lub sieci teleinformatycznej, podlega karze
    pozbawienia wolności do lat 3.

    Podalbym Ci linka do pelnej ustawy, ale sie boje.

  • 10. Data: 2010-01-28 13:29:19
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Stefan wrote:

> [...]
    > podlega karze pozbawienia wolności do lat 3.
    >
    > Podalbym Ci linka do pelnej ustawy, ale sie boje.

    Właśnie założyłem konto jednemu userowi o dość szerokich
    uprawnieniach. Leżę i kwiczę. Wytworzyłem kod i udostepniłem go...

    --
    Pozdro
    Massai