  • 1. Data: 2003-12-24 10:18:31
    Temat: Wstrzymana wyplata
    Od: "Maciek" <x...@t...pl>

    Witam wszystkich.

    Chcialabym aby ktos udzielil mi odpowiedzi na nurtujace mnie pytanie.
    Moj pracodawca nie wyplacil mi na dzien dzisiejszy tj.24.12.03.wyplaty
    zaleglej,za miesiac listopad.W zeszlyn tygodniu mialam robiona
    inwentaryzacje,a ze mam odp.materialna,szef tlumaczy sie tym,ze dopuki nie
    beda znac wyniku remanentu,nie dostane wyplaty.
    Chcialabym wiedziec czy ma prawo tak ze mna postapic?Czy moze na takiej
    podstawie wstrzymac moja wyplate?W regulaminie zakladowym mamy,ze do 7
    kazdego mies.mamy dostac wyplaty.Wedlu K.P. art.55&1 moj szef dopuscil sie
    przewinia.Czy wstrzymanie mojej wyplaty jest wystarczajacym powodem do
    tego,abym zlozyla wypowiedznie bez okresu wypowiadajacego i zazadala
    odszkodowania w wysokosci przyslugujacej mi odprawki za okres wypowiedzenia?

    Z gory dziekuje za odpowiedz.
    Nina

  • 2. Data: 2003-12-24 10:30:30
    Temat: Re: Wstrzymana wyplata
    Od: marcin <s...@s...friends.id.pl>

    Użytkownik Maciek napisał:

    > Chcialabym wiedziec czy ma prawo tak ze mna postapic?

    nie

> [...]

    > tego,abym zlozyla wypowiedznie bez okresu wypowiadajacego i zazadala
    > odszkodowania w wysokosci przyslugujacej mi odprawki za okres wypowiedzenia?

    imho tak

  • 3. Data: 2003-12-27 10:04:29
    Od: "Maciek" <x...@t...pl>

    Użytkownik "marcin" <s...@s...friends.id.pl> napisał w wiadomości

    > nie

    > nie

    > imho tak
    >czy nawet jezeli dostala dzis zaliczke na potrzet wyplaty
    listopadowej,nadal moge zlozyc wypowiedznie bez okresu
    wypowiadajacego?Zadaja tez,zebym im oddala kopie dokumentow dostaw,pomimo ze
    maja faktury i oryginaly tych dostaw.Twierdza,ze bez kopii nie moga zabrac
    sie za rozliczenie mojego remanentu.Czy mam prawo zatrzymac powyrzsze
    kopie,dopuki nie rozlicza mnie,przeciez jestem odpowiedzialna materialnie za
    powierzone mi mienie?

  • 4. Data: 2003-12-27 10:41:27
    Od: Dredd<...@...pl>

    > Chcialabym wiedziec czy ma prawo tak ze mna postapic?Czy moze
    na takiej
    > podstawie wstrzymac moja wyplate?

    Nie

> [...]
    zazadala
    > odszkodowania w wysokosci przyslugujacej mi odprawki za okres

    Tak
    Potwierdził to Sąd Najwyższy w jednym z orzeczeń

    2000.04.04 wyrok SN (I PKN 516/99), OSNP 2001/16/516
    glosa częściowo aprobująca: Cajsel W. M.Prawn. 2001/11/601

    Przesłanką rozwiązania umowy o pracę bez wypowiedzenia ze względu
    na ciężkie naruszenie podstawowych obowiązków wobec pracownika i
    uzyskania odszkodowania (art. 55 § 11 KP) jest wina umyślna lub
    rażące niedbalstwo pracodawcy. Pracodawca, który nie wypłaca
    pracownikowi w terminie całości wynagrodzenia, ciężko narusza swój
    podstawowy obowiązek z winy umyślnej, choćby z przyczyn
    niezawinionych nie uzyskał środków finansowych na wynagrodzenia.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 5. Data: 2003-12-27 12:26:54
    Od: "Maciek" <x...@t...pl>

    Ale czy jest to wystarczajacy powod do zlozenia wypowiedzenia bez
    okr.wypow.?Jezeli wniesie sprawe do sadu,czy jest w stanie mi zazucic iz w
    wyniku mojej decyzji narazilam go na straty finansowe spowodowane
    pozbawieniem go pracownika?Dodam iz zostala wyslana na urlop.