  • 1. Data: 2003-12-23 21:28:30
    Temat: sprzedaz nieruchomosci
    Od: "Kurtz" <k...@o...pl>

    witam

    jezeli chce sprzedac nieruchomosc tzn. budynki + grunty rolne to moge
    to sprzedac odrazu kupujacemu, czy pierwszenstwo kupna ma agencja
    rynku rolnego i musze najpierw do niej zwrocic sie o zgode na sprzedaz
    tej ziemi?
    a jezeli pierwszenstwo ma ta agencja to co wtedy mam zrobic? zglosic
    sie do nich, czy do notariusza?
    ...i mam nadzieje, ze nic sie nie zmienilo i nie bede musial po 2004r
    placic zadnych podatkow z tytulu sprzedazy (nieruchomosci posiadam
    ponad 5 lat).

    pozdrawiam
    kurtz

  • 2. Data: 2003-12-24 07:06:44
    Temat: Re: sprzedaz nieruchomosci
    Od: "Sławek" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kurtz" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > to sprzedac odrazu kupujacemu, czy pierwszenstwo kupna ma agencja
    > rynku rolnego i musze najpierw do niej zwrocic sie o zgode na sprzedaz

    1. Walisz od razu z kupującym do notariusza i piszecie umowę warunkową.
    Płacicie połowę zwykłych kosztów notarialnych.
    2. Notariusz wysyła kopie umowy do agencji, która ma 30 dni na zajęcie
    stanowiska w kwestii pierwokupu.

    > a jezeli pierwszenstwo ma ta agencja to co wtedy mam zrobic? zglosic
    > sie do nich, czy do notariusza?

    3. Jeżeli agencja rezygnuje lub nie odpowie w terminie, to u notariusza
    spuisujecie umowę ostateczną i płacicie resztę opłaty notarialnej i skarbową
    i za księgę wieczystą. I koniec.
    4. Jeżeli agencja korzysta z pierwokupu, to płaci sprzedającemu kasę zgodnie
    z wcześniejszą umową , którą ten zwraca kupującemu.

    Pozdrawiam świątecznie grupę, Sławek

  • 3. Data: 2003-12-25 00:22:13
    Od: aniaw <a...@n...pl>

    :-))))
    z tego co mi wiadomo ARR zajmuje sie na polskim rynku zupelnie czyms
    innym:-)). Glownie szwindlami na rynku towarowym. Sprzedaja np zboze
    ktorego fizycznie nie ma itp, itd.
    Jak chodzi o pierwszenstwo kupna nieruchomosci rolnej, to zdaje sie
    pierwszenstwo ma gmina, ale napewno nie ARR.:-))

    pozdrawiam
    ania