  • 1. Data: 2005-06-16 13:02:33
    Temat: Współwłasciciel pojazdu.
    Od: "Piotr" <p...@p...onet.pl>

    Witam wszystkich.
    Może to pytanie nalezałoby zadac na grupie o pojazdach, jednak chyba
    bardziej trafne tutaj.
    Zamierzam kupić auto osobowe. Kupujacym ma być moja matka, ale chciałbym aby
    ona figurowała jako własciciel, ja natomiast jako wspołwłasciciel, bez jakby
    udziałów finansowych, jestem alimenciarzem niestety, płacę jak sąd kazał i
    ponadto itd., ale jesli cos kiedyś nie poukladałoby się, nie chcialbym aby
    jakis komornik przyszedł i zarekwirował mi je. jak sporzadzic stosowną umowę
    K-S aby spełnic jednoczesnie warunek, iż ja będę mógł go ubezpieczać,
    rejestrować itp ?
    Z góry serdecznie dziekuję za wszelkie odp.

  • 2. Data: 2005-06-16 13:32:09
    Temat: Re: Współwłasciciel pojazdu.
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Piotr napisał(a):
> [...]
    > rejestrować itp ?
    > Z góry serdecznie dziekuję za wszelkie odp.

    albo jesteś wpółwłaścicielem ze wszystkimi konsekwencjami łącznie z
    możliwością prowadzenia egzekucji z udziału w pojeździe, albo nie

    KG

  • 3. Data: 2005-06-16 14:54:52
    Od: "Grzegorz" <l...@o...pl>

    mozesz mieć np. tylko 1% udzialu w samochodzie....

  • 4. Data: 2005-06-17 07:17:08
    Od: "Piotr" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Grzegorz" <l...@o...pl> napisał w wiadomości

    > mozesz mieć np. tylko 1% udzialu w samochodzie....

    Dziękiuję za odpowiedzi, jak zrozumiałem z powyższego udział musi być
    przynajmniej minimalny. Jeśli więc bede figurował w dowodzie rejestracyjnym,
    czy bede uprawniony do czynnosci o jakich wspominałem, np. ubezpieczenie
    pojazdu na mnie ?

    pozdrawiam
    Piotr

  • 5. Data: 2005-06-17 08:03:19
    Od: SzerszeN <s...@t...pl>

    Piotr napisał(a):

> [...]
    > czy bede uprawniony do czynnosci o jakich wspominałem, np. ubezpieczenie

    musisz jednak pamietac ze twoj udzial w samochodzie musi byc okreslony
    pisemnie, inaczej traktowany bedzie po polowie, oraz musisz pamietac ze
    twoj udzial podlega egzekucji, wiec taki manewr nie uchroni cie przed
    komornikiem

  • 6. Data: 2005-06-17 12:26:57
    Od: "Piotr" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "SzerszeN" <s...@t...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > pisemnie, inaczej traktowany bedzie po polowie, oraz musisz pamietac ze
    > twoj udzial podlega egzekucji, wiec taki manewr nie uchroni cie przed

    Czegos nie rozumiem. Piszesz, że musi być określony, ok przypusmy 1%
    przytoczony wcześniej w watku. wartość pojazdu uzywanego to jakies 5 tys.
    pln, a więc egzekucji podlega mój udział = 50 pln, czy tak ?

    pozdrawiam
    Piotr

  • 7. Data: 2005-06-17 13:17:40
    Od: SzerszeN <s...@t...pl>

    Piotr napisał(a):

    > Czegos nie rozumiem. Piszesz, że musi być określony, ok przypusmy 1%
    > przytoczony wcześniej w watku. wartość pojazdu uzywanego to jakies 5 tys.
    > pln, a więc egzekucji podlega mój udział = 50 pln, czy tak ?

    jest to twoja wlasnosc?
    jest :)
    wiec podlega egzekucji, oznacza to ze w najlepszym razie osoba bedaca
    glownym wlascicielem bedzie musiala cie u komornika splacic, jednak nie
    wiem czy komornik bedzie mogl zajac samochod czy nie, znajac dzialania
    naszych komornikow, ktore rzadko kiedy maja cos wspolnego z prawem i
    taka sytuacja moze sie zdazyc