  • 1. Data: 2005-06-16 11:46:37
    Temat: Odp: Godziny nadliczbowe
    Od: "jajen" <j...@p...fm>

    Użytkownik asix <a...@n...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:d8u4tc$r5s$...@n...news.tpi.pl...
    . Natomiast za swieto tez bym chcial
    > wolne a pracodawca mi tlumaczy, ze jak mam placony 100% dodatek to mi sie
    > wolne nie nalezy...czy napewno tak jest????

    Tak. Zaplata dodatku wylacza udzielenie dnia wolnego. Ale Twoj pracodawca
    narusza art 151(11) kp. Za prace w swieto pracodawca ma obowiazek udzielic
    innego dnia wolnego w ciagu okresu rozliczeniowego. Dopiero kiedy nie jest
    mozliwe udzielenie dnia wolnego, pracownikowi nalezy sie dodatek do
    wynagrodzenia-art 151(11) par 3 kp (100 proc za kazda godzne) Niemoznosc
    wykorzystnia dnia wolnego wynikac musi z czynnikow obiektywnych (choroba,
    urlop, czy praca w swieto przypadajace na koncu okresu rozliczeniowego).
    Nieudzielajac bez wystarczajace przyczyny dnia wolnego za prace w swieto,
    pracodawca narusza przepisy o czasie pracy i podlega odpowiedzialnosci za
    wykroczenie z art. 281 pkt 5 kp.

    Natomiast zastanawiajace jest to 2 zl dodatku do godziny za prace w
    niedziele.Zasadniczo za prace w niedziele stosuje sie podobne zasady
    rekompensaty jak przy pracy w swieto . Tyle, że dnia wolnego udziela sie w
    ciagu 6 dni kalendarzowych poprzedzajacych lub nastepujacych po takiej
    niedzieli).Jezeli nie jest to mozliwe, dnia wolnego udziela sie do konca
    okresu rozliczeniowego. Jezeli i to nie jest mozliwe, wyplaca sie dodatek w
    wysokosci 100 proc za kazda godzine pracy w niedziele.

    Dan.

  • 2. Data: 2005-06-17 09:22:49
    Temat: Godziny nadliczbowe
    Od: "asix" <a...@n...pl>

    Witam!
    JEstem kierowca... moj pracodawca zatrudnia mnie w niedziele i swieta. Za
    niedizele mam 2 zl do godziny dodatku, za swieta 100%. Za niedizele
    przysluguje mi dzien wolny w tygodniu. Natomiast za swieto tez bym chcial
    wolne a pracodawca mi tlumaczy, ze jak mam placony 100% dodatek to mi sie
    wolne nie nalezy...czy napewno tak jest????

    Pozdrawiam.

  • 3. Data: 2005-06-17 11:40:12
    Temat: Re: Godziny nadliczbowe
    Od: "gosha" <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik "asix" <a...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wolne a pracodawca mi tlumaczy, ze jak mam placony 100% dodatek to mi sie
    > wolne nie nalezy...czy napewno tak jest????

    Na to wygląda, że albo pieniądze albo wolne :-) A w zasadzie zgodnie z
    brzmieniem art. 151 z indeksem 11 powinno być tak, że za pracę w niedzielę
    czy święto należy się dzień wolnego, a jeżeli nie ma możliwości, aby
    pracownik ten dzień wolnego w określonym terminie wykorzystał, to wówczas
    wypłaca mu się dodatek do wynagrodzenia.

    Pzdr!
    gosha

  • 4. Data: 2005-06-17 12:52:14
    Od: "asix" <a...@n...pl>