  • 1. Data: 2005-06-16 13:16:20
    Temat: Odkupienie zepsutych części na gwarancji
    Od: "Piotr K." <d...@w...pl>

    Sprawa wygląda tak:
    W notebook HP padł dysk. Serwis powiedział, że może go wymienić na nowy w
    ramach gwarancji, ale stary zatrzymują (rzeczywiście chyba tak jest, ze
    zepsute części stają się właśnością serwisu - ok). Nowy dysk kosztuje ok.
    200-300PLN. Poprosiłem o wycenę zepsutego dysku, tak bym mógł go ewentualnie
    odkupić, serwis przysłał mi ofertę za 1500PLN !!! (to nie pomyłka)
    Zastanawiam się o co tu chodzi...?
    Czy serwis chce na mnie zarobić - rozumiem, ale są chyba jakieś granice
    przyzwoitości?
    Na szczęście dane na tym dysku miałem w większości zarchiwizowane i nie
    zależało mi szczególnie na odkupieniu tego dysku, ale cena to moim zdaniem
    gruba przesada.
    Zastanawiałem się też nad kupieniem samemu takiego dysku i samodzielnej
    wymianie, ale nie wiem czy nie straciłbym gwarancji (chyba nie...) a po
    drugie to nawet tyle nie były warte dane tam zawarte.
    Zastanawiam się tylko czy takie działania są uczciwe, bo co miałbym zrobić
    gdyby dane były rzeczywiście ważne?

    Piotr K.

  • 2. Data: 2005-06-16 14:22:33
    Temat: Re: Odkupienie zepsutych części na gwarancji
    Od: "rezist.com" <s...@p...com>

    > Zastanawiam się tylko czy takie działania są uczciwe, bo co miałbym zrobić
    > gdyby dane były rzeczywiście ważne?

    A co na to umowa gwarancyjna?

    Co ja polecam...
    Zabrac od nich "zepsuty" dysk i lapa. Kupic dysk i zamontowac.
    Procedura jest tak prosta, ze malpe mozna nauczyc a lap nie powinien
    byc w tamtym miejscu zasadniczo w zaden sposob oznaczony.

    Taki zepsuty mozesz sprobowac podlaczyc rowniez do stacjnarnego PC
    za pomoca kabli.

    Ostatnio sam sobie wyserwisowalem swojego mobilnego HP.
    OPŁACA SIĘ :)

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 3. Data: 2005-06-16 18:59:42
    Temat: Re: Odkupienie zepsutych czę?ci na gwarancji
    Od: Jasek <j...@p...onet.pl>

    Piotr K. wrote:

    > Zastanawiam się o co tu chodzi...?

    Zgodnie z jakims tam przepisem - nie dam sobie glowy obciac, czy to aby
    przepis polski, grunt, ze firmy miedzynarodowe go honoruja - firma ma
    posiadac czesci zapasowe do produkowanego sprzetu przez lat nascie po
    zakonczeniu produkcji. Niestety, przepis nie precyzuje ile maja te
    czesci kosztowac. Efekt jest taki, ze im starsza czesc tym drozsza - by
    zniechecic potencjalnego klienta do wymiany i by trzymac minimalne stany
    magazynowe. Jezeli bys sie zapytal w serwisie HP czy maja fuser unit do
    LJ IIIp (dobrych 10 lat na rynku nie ma) to powiedza, ze i owszem, ale
    ze koszt wyniesie >> 10'000 PLN.

    Cena czesci rosnie liniowo, wiec Twoj dysk twardy wyprodukowany lat temu
    pewnie ze 2, zaczyna nabierac wartosci.

    Pozdrawiam,
    Jacek

  • 4. Data: 2005-06-16 20:12:04
    Od: "Mariusz Kozielski" <l...@N...gazeta.pl>

    Na jakiej podstawie uważasz, że serwis musi albo powinien ci sprzedać dysk?

    W RP istnieje swoboda zawierania umów i aby dokonać transakcji musi być wola
    sprzedaży z jednej strony i wola zakupu z drugiej strony.

    A ty chcesz kogoś zmusić aby ci coś sprzedał i jeszcze do tego chcesz mu
    dyktować cenę. Za wysoka cena jest według ciebie nieprzyzwoita i podejrzana.

    Przyjmij do wiadomości, że serwis nie musi ci nic sprzedawać.
    Serwis to nie sklep.

    A podejrzewać sobie możesz to, co ci się żywnie podoba.

    Nie chcesz naprawiać dysku, to idź do domu i nie zawracaj głowy.