  • 1. Data: 2011-10-20 18:38:22
    Temat: Wspólnota mieszkaniowa - cieknący dach
    Od: " " <a...@g...pl>

    Witam

    Od ponad roku posiadam mieszkanie na poddaszu domu wielorodzinnego (wcześniej
    byłem najemcą), stanowiącego wspólnotę mieszkaniową (kilkanaście mieszkań
    prywatnych + mieszkania należące do miasta). Niestety, od dłuższego czasu (6-7
    lat), w wielu miejscach przecieka dach, głównie z powodu złego jego wykonania,
    jak również z powodu uszkodzeń dokonanych przez ekipy remontowe. Zarządca,
    zarząd jak i pozostali członkowie wspólnoty niezbyt przejmują się tym
    problemem, dopiero na ostatnim zebraniu wspólnoty (luty br.), na mój wniosek
    miano powołać rzeczoznawcę, który miał określić koszta naprawy/uszczelnienia
    lub wymiany dachu. To było w lutym, mamy koniec października i nic się nie
    dzieje, dach niszczeje, a na suficie powstają nowe zacieki.

    Czy jest możliwość wymuszenia na wspólnocie, zarządzie lub też zarządcy
    wykonania prac remontowych, mających chociażby zabezpieczenie dachu przed
    sezonem jesienno-zimowym? Wiem, że po części wystąpię sam przeciwko sobie,
    ale mam już dość zbywania mnie, które to trwa już lata.

    Pozdrawiam,
    Andrzej P.

  • 2. Data: 2011-10-20 19:01:53
    Temat: Re: Wspólnota mieszkaniowa - cieknący dach
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    On Thu, 20 Oct 2011 18:38:22 +0000, wrote:

    > Czy jest możliwość wymuszenia na wspólnocie, zarządzie lub też zarządcy
    > wykonania prac remontowych, mających chociażby zabezpieczenie dachu
    > przed sezonem jesienno-zimowym?

    Miałem podobną sytuację, też się parę lat pałowałem. Poskutkowało
    *błyskawicznie* jedno, ale nawet nie to, że woda zaczęła zalewać
    elektrykę: napisałem im, że takie rzeczy podchodzą pod art. 160 kk.
    Pierwsi ludzie byli u mnie w parę godzin po wysłaniu mejla, po kilkunastu
    tygodniach (przycisnąłem ich zimą, trzeba było czekać do wiosny) odbył
    się remont dachu, następnie została mi wymieniona instalacja elektryczna
    i jeszcze dwa pomieszczenia zostały odmalowane.

    --
    pozdrawiam, Olgierd

  • 3. Data: 2011-10-20 19:32:22
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Olgierd" napisał w wiadomości grup
    > Miałem podobną sytuację, też się parę lat pałowałem. Poskutkowało
    > *błyskawicznie* jedno, ale nawet nie to, że woda zaczęła zalewać
    > elektrykę: napisałem im, że takie rzeczy podchodzą pod art. 160 kk.

    Niby jak? Jakby miało nastąpić zwarcie to powinien wywalić wyłącznik nadprądowy,
    a gdyby gdzieś było przebicie i dotknął człowiek to wywaliłaby różnicówka.

  • 4. Data: 2011-10-20 20:42:12
    Od: Paweł <p...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 20 Oct 2011 18:38:22 +0000 (UTC), " "
    <a...@g...pl> napisał:

> [...]
    >lat), w wielu miejscach przecieka dach, głównie z powodu złego jego wykonania,

    Kupiłeś mieszkanie doskonale wiedząc, że dach przecieka, a teraz
    chcesz, aby za cudze pieniądze został wyremontowany?

    Paweł

  • 5. Data: 2011-10-20 20:44:11
    Od: Matt <m...@g...com>

    On 20 Paź, 21:32, "qwerty" <q...@p...fm> wrote:
    > Niby jak? Jakby miało nastąpić zwarcie to powinien wywalić wyłącznik nadprądowy,
    > a gdyby gdzieś było przebicie i dotknął człowiek to wywaliłaby różnicówka.

    O ile była - dużo jest jeszcze bloków gdzie zabezpieczenie instalacji
    (dwużyłowej i do tego aluminiowej) ogranicza się do 25A na korytarzu
    (o ile to prawdziwy bezpiecznik a nie sztukowany drutem). Jeżeli w
    bloku są "mieszkania należące do miasta" to taka sytuacja jest całkiem
    prawdopodobna.

    --
    Regards
    Matt

  • 6. Data: 2011-10-20 20:48:56
    Temat: Re: Wspólnota mieszkaniowa - cieknšcy dach
    Od: Matt <m...@g...com>

    On 20 Paź, 22:42, Paweł <p...@p...onet.pl> wrote:
    > Kupiłeś mieszkanie doskonale wiedząc, że dach przecieka, a teraz
    > chcesz, aby za cudze pieniądze został wyremontowany?

    Czyli uważasz, że właściciel mieszkania na ostatnim piętrze może np.
    rozebrać dach jeśli ma taki kaprys? Skoro utrzymanie tego dachu jest
    za "cudze" pieniądze?

    --
    Regards
    Matt

  • 7. Data: 2011-10-20 21:15:46
    Od: Paweł <p...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 20 Oct 2011 13:48:56 -0700 (PDT), Matt
    <m...@g...com> napisał:

    >Czyli uważasz, że właściciel mieszkania na ostatnim piętrze może np.
    >rozebrać dach jeśli ma taki kaprys? Skoro utrzymanie tego dachu jest
    >za "cudze" pieniądze?

    Ciekawe, jakbyś się czuł, gdyby kazano Ci nagle zapłacić za 1/x
    remontu dachu np 20 tyś zł, bo sąsiadowi cieknie.

    Wspólnota ma fundusz remontowy, z którego można (a nawet trzeba) robić
    bieżące naprawy, czyli załatać dziury, aby nie ciekło i dbać, aby na
    załatanie ktoś dał gwarancję.

    A swoją drogą, to przy kupnie mieszkania (zakładam, że od gminy)
    rzeczoznawca robi wycenę na podstawie stanu faktycznego, więc pewnie
    za zalane ściany była zniżka...

    Paweł

  • 8. Data: 2011-10-20 21:28:51
    Temat: Re: Wspólnota mieszkaniowa - ciekn cy dach
    Od: Matt <m...@g...com>

    On 20 Paź, 23:15, Paweł <p...@p...onet.pl> wrote:
    > Ciekawe, jakbyś się czuł, gdyby kazano Ci nagle zapłacić za 1/x
    > remontu dachu np 20 tyś zł, bo sąsiadowi cieknie.

    Żebyś się kiedyś nie zdziwił jak "sąsiadowi cieknie" skończy się plamą
    u Ciebie w mieszkaniu, bo woda z dachu poszła ścianą/pionem i
    napotkała przeszkodę 3 piętra niżej. Pewnie wtedy z radością zapłacisz
    sam za remont swojego mieszkania i dachu - w końcu w mieszkaniach
    wyżej nic nie widać.

    --
    Regards
    Matt

  • 9. Data: 2011-10-20 21:48:09
    Od: Paweł <p...@p...onet.pl>

    Zapłaciłem za ubezpieczenie

    Paweł

  • 10. Data: 2011-10-20 21:55:57
    Od: " " <a...@g...pl>

    > Ciekawe, jakbyś się czuł, gdyby kazano Ci nagle zapłacić za 1/x
    > remontu dachu np 20 tyś zł, bo sąsiadowi cieknie.

    Jeśli ten remont dotyczyłby części w spólnej to jak miałby się czuć?
    Poszkodowany? Ja na remonty płaciłem w czynszu przez 9 lat, a potem na fundusz
    remontowy przez ponad rok (dodatkowo przy wykupie zapłaciłem sporo kasy, która
    w dużej części poszła na konto wspólnoty), więc czemu mam się nie domagać
    chociaż zabezpieczenia dachu, który jest częścią wspólną? Ten remont będzie
    także z moich pieniędzy, tak samo jak remont np. schodów do piwnicy, których
    nie używam.

    Akurat przez te lata zacieki nie były wielkie i w sumie nie stanowiło
    większego problemu, jednak roku temu wykonywane były prace na dachu i został
    on uszkodzony. Od tego czasu zacieków jest znacznie więcej i są całkiem spore,
    czy mam to tak zostawić, bo nie jestem członkiem wspólnoty dłuższy czas?