  • 1. Data: 2011-10-20 14:53:50
    Temat: Pobieraczek - odpuszczać czy nie?
    Od: "Cpl" <n...@s...com>

    Syn znajomych (16 lat) zarejestrował sie na pobieraczek.pl Dostał mailowe
    wezwanie do zapłaty bo niewypowiedział umowy. Sprawa ogólnie znana - mnie
    ciekawią 2 sprawy. Czy 16 latek ma zdolność prawną do takiej umowy - czyli
    czy pobieraczek.pl ma z czym iść do sądu. Druga sprawa to to, czy w sprawach
    z powództwa cyw. o zapłatę sądy rządają od operatorów telekomunikacyjnych
    danych do kogo należy adres IP. Słyszałem, że jakaś kancelaria szantażowała
    w ten sposób ludzi o pobrane mp3 z sieci i ci którzy nie poszli na ugodę w
    sądzie wygrywali bo dane o IP i właścicielu który pobierał pliki były
    uzyskane niezgodnie z prawem.

  • 2. Data: 2011-10-20 16:22:43
    Temat: Re: Pobieraczek - odpuszczać czy nie?
    Od: Paweł <p...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 20 Oct 2011 16:53:50 +0200, "Cpl" <n...@s...com> napisał:

    >Syn znajomych (16 lat) zarejestrował sie na pobieraczek.pl Dostał mailowe
    >wezwanie do zapłaty bo niewypowiedział umowy. Sprawa ogólnie znana - mnie
    >ciekawią 2 sprawy. Czy 16 latek ma zdolność prawną do takiej umowy -

    Nie ma, ale w określonych przypadkach odpowiadają rodzice

> [...]
    >w ten sposób ludzi o pobrane mp3 z sieci i ci którzy nie poszli na ugodę w
    >sądzie wygrywali bo dane o IP i właścicielu który pobierał pliki były

    Mogą ewentualni _żądać_ !!!

    Oddzielną kwestią, jest udowodnienie zawarcia umowy. W przypadkach
    ścigania piracrwa dowodem w sprawie nie jest IP komputera, z którego
    dokonywano pobierania/udostępniania plików, a faktycznie znalezionne
    pliki podczas przeszukania. IP jest jedynie śladem prowadzącym do
    sprawcy. Nie mozna wykluczyć, że z konkretnego komputera korzystał
    ktoś inny (choćbu wpinał się do sieci na klatce schodowej.

    Jeśli pobieraczek twierdzi, że ktoś zawarł umowę, a druga strona sie
    tego wypiera, to na firmie skarżącej ciąży obowiązek udowodnienia
    zawarcia umowy przez konkretną osobę. To nie IP zawarło umowę. Ta
    firma zarabia wystarczająco dużo strasząc ludzi, którzy dla świętego
    spokoju płacą te pieniądze. Znam osobiście dwa przypadki, w których
    rodzice małolatów (prawnicy), którzy zarejestrowali sie w tym serwisie
    po dosć krótkiej korespondencji otrzymali pisma z informację, iż
    pobieraczek nie ma żadnych roszczeń wobec tych osób.

    A naiwni niech płacą, jest to tańsze, niż dobra porada prawna i o to
    chodzi ;-)

    Paweł

  • 3. Data: 2011-10-21 10:07:53
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "Cpl" napisał w wiadomości grup

    >Syn znajomych (16 lat) zarejestrował sie na pobieraczek.pl Dostał mailowe

    Poszukaj w necie jest grupa która szykuje pozew zbiorowy przeciwko
    pobieraczkowi. Może się znajomy dołączyć.

  • 4. Data: 2011-10-21 10:28:45
    Od: PesTYcyD <p...@w...pl>

    Oni nigdy nikomu niczego nie wysłali listownie. Wszystko kończy się na 4
    mailach.

  • 5. Data: 2011-10-21 12:08:53
    Od: "Cpl" <n...@s...com>

    > Nie ma, ale w określonych przypadkach odpowiadają rodzice

    A konkretnie w jakich? Kojarzy mi się tabliczka na podwórku gdzie mieszkałem
    "za szkody spowodowane przez dzieci odpowiadają rodzice". To jest logiczne.
    A jak z zawieraniem umów skoro dzieciak nie ma osobowości prawnej? W
    regulaminie pobieraczka czytamy:

    Załącznik nr 4 "Warunki korzystania z usług Usenet"

    Użytkownik potwierdza i gwarantuje, że: (ciach) (b) ma co najmniej 18 lat.

  • 6. Data: 2011-10-21 19:40:32
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    rnetia.pl
    *Cpl* napisał(-a):

    [...]

    Czemu na tym pobieraczku nie można się rejestrować?

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 7. Data: 2011-10-21 21:08:37
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2011-10-21 21:40, Big Jack pisze:
    > W wiadomości
    rnetia.pl
    > *Cpl* napisał(-a):
    >
    > [...]
    >
    > Czemu na tym pobieraczku nie można się rejestrować?

    Jak chcesz, żeby Cię cwaniaki udupili to się rejestruj i pobieraj,
    pobieraj....

    animka
    --
    Pamiętajmy, że zwierzęta są bezbronne wobec człowieka, cierpią tak jak
    ludzie. "Człowiek jest królem zwierząt, gdyż przewyższa je w

  • 8. Data: 2011-10-21 21:53:09
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2011-10-21 23:08, Animka pisze:

    > Jak chcesz, żeby Cię cwaniaki udupili to się rejestruj i
    > pobieraj, pobieraj....

    Zarejestrowałem się tępa trollowata cipo dawno temu i czekam aż
    podupczą, podupczą, podupczą ... i nic ... ;/

    --
    Czas na odważne decyzje:

    =>>> http://www.rafalgil.pl/dusza.jpg <<<=

  • 9. Data: 2011-10-21 23:36:29
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    > Zarejestrowałem się tępa trollowata cipo dawno temu i czekam aż
    > podupczą, podupczą, podupczą ... i nic ... ;/

    Pewnie fiutku jesteś jednym z założycieli. Baw się dobrze fiucie.

    animka

  • 10. Data: 2011-10-22 06:35:39
    Od: "Danusia" <j...@w...pl>

    > Zarejestrowałem się tępa trollowata cipo dawno temu i czekam aż podupczą,
    > podupczą, podupczą ... i nic ... ;/

    Co za cham!!! :-(