  • 1. Data: 2004-04-27 16:14:38
    Temat: Prawo jazdy w PL / zameldowanie za granicą / wojsko
    Od: "Alex Bastek" <a...@g...at>

    Mieszkam w Austrii i jestem tylko tu zameldowany. Obywatelstwo mam polskie.
    Chciałbym zrobić sobie prawo jazdy A+B w Polsce ponieważ w Austrii koszty
    takiej przyjemności to min. około EUR 1500,--
    Ja studiuję i całkiem zwyczajnie nie mogą sobie na ten wydatek pozwolić.
    Skoro jestem Polakiem, to mogę przecież to zrobić w PL, ale...

    Z tego co wiem muszę być zameldowany na najmniej 6 miesięcy aby mieć
    możliwość wyrobienia prawa jazdy. Czy to się zgadza? Czy wystarczy 6-cio
    miesięczny meldunek tymczaowy (jeśli coś takiego w ogóle istnieje?)?
    Co ważniejsze... mogę wyrabiać prawko dopiero po upływie pewnego czasu od
    zameldowania, czy teoretycznie od razu po zgłoszeniu meldunku?

    Żeby nie było za łatwo... mam 24 lata i nie byłem w wojsku (powołania nie
    dostawałem, ponieważ jestem od 15 roku życia wymeldowany). Co się stanie
    jeśli ja się w Polsce zamelduję?

    Byłbym bardzo wdzięczny jeśli ktoś umiałby odpowiedzieć na te pytania!
    Alex

    PS. Do którego roku życia jest w PL obowiązek wojska? Do 26?

  • 2. Data: 2004-04-27 16:37:00
    Od: poilkj <u...@d...invalid>

    Alex Bastek wrote:

    > Żeby nie było za łatwo... mam 24 lata i nie byłem w wojsku (powołania nie
    > dostawałem, ponieważ jestem od 15 roku życia wymeldowany). Co się stanie
    > jeśli ja się w Polsce zamelduję?

    Osoby posiadające obywatelstwo polskie mieszkające na stałe za granicą
    są zwlaniane z przeszkolenia wojskowego.
    Przy zameldowaniu tymczasowym raczej na pewno nikt ci nie przyśle
    wezwania do WKU.

    Kolego, który do Polski przyjechał na 5 lat studiować nie miał żadnych
    kłopotów z przeniesieniem do rezerwy bez odbycia służby.
    Poczytaj dokładnie ustawę o powszechnym obowiązku obrony to znajdziesz
    tam odpowiednie paragrafy.

    Co się tyczy prawa jazdy to nie mam pojecia co jest wymagane, żeby
    wyrobić prawko w Polsce.
    Poczekaj do maja. Na pewno coś się zmienie w tej materii, ale czy na
    gorsze, czy na lepsze tego nikt nie wie.