  • 11. Data: 2004-08-06 17:15:34
    Temat: Re: Wpis do ewidencji działalności gospodarczej - sprzedaż art. zoologicznych
    Od: "weronika" <a...@a...pl>

    Użytkownik "Przemysław Maciuszko" napisał:

    > Wymysł. Niestety jest to jedyny przedstawiciel danego producenta (bardzo
    > popularnej karmy) w Polsce :(

    > j.w.

    > Na razie rozmawiałem z dyrektorem i powiedział o tym chowie zwierząt.
    > Zobaczymy co będzie w praktyce w przyszłym tygodniu jak pojadę tam z
    > dokumentami.
    > Przemysław Maciuszko

    To nie hurtownia ( dostawca) będzie Cię rozliczac z deklarowanego rodzaju
    dzialalnosci;), mimo wszystko upierałabym sie przy swoim- chów zwierząt do
    punktu sprzedaży detalicznej karmy i innych art zoo pasuje jak pięść do
    nosa... co innego gdybyś hodował tuczniki.., noo powiedzmy konie pelnej
    krwi, albo chociaż chomiki :):)
    A skoro ten ' monopolista' podchodzi tak pryncypialnie , to może niech poda
    prawne uzasadnienie swojego stanowiska- bo argumentacja " z braku laku"
    przynajmniej do mnie nie przemawia;):)
    weronika

  • 12. Data: 2004-08-07 22:12:40
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 5 Aug 2004, Samotnik wrote:

    >+ <k...@t...pl> napisal(a):
    [...]
    >+ > Tylko kto ci broni wykonywac dzialnosc bez jej wpisania w ewidencji ...
    >+ > kiedys ropatrywal ten problem Janusz Weiss z Radia Z i okazalo sie ze nei ma
    >+ > zadnej kary za wykonywanie dzialnosci innej niz wipsana w ewidencji :)
    >+
    >+ No, też się długo nad tym zastanawiałem i NIE ZNALAZŁEM przepisu, który
    >+ ogranicza działalność do tego, co wpisane jest w ewidencji.

    Sa dwie różne sprawy: wykonywanie działalności nie wpisanej do ewidencji
    oraz prowadzenie "działalności podstawowej" nie zgłoszonej do GUS.
    Za to pierwsze rzeczywiście nikt nigdy kary nie znalazł - i byłoby
    bez sensu, jakby dajmy na to zakład murarski - aby pozbyć się starego
    młotka :> - musiał dopisywać do działalności "handel narzędziami" !!
    (baaardzo proszę, nie podsuwajcie takich pomysłom naszym legislatorom
    - oni są do WIELU rzeczy zdolni :>).
    Natomiast "działalności podstawowe" (a GUS ma w formularzu miejsce
    na trzy pozycje :)) wyznacza się w zależności od procentu uzyskanego
    przychodu lub liczby zatrudnionych przy danej działalności (można
    sobie wybrać :)) - i nie pamiętam czy nie ma jeszcze czegoś do
    wyboru.
    Przy zmianie "działalności podstawowej" jest obowiązek powiadomienia
    GUSu - i pewnie za niepowiadomienie ktoś wyciągnie zza pazuchy
    przepis z karą :)
    Inna rzecz że GUS *względnie rzadko* się czepia, stąd przestępstwa
    i wykroczenia wobec przepisów o statystyce publicznej są chyba
    powszechne :]
    Tak jak to z jedyną pieczątką bez REGONu... :]

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 13. Data: 2004-08-07 22:18:13
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 6 Aug 2004, weronika wrote:
    [...]
    >+ To nie hurtownia ( dostawca) będzie Cię rozliczac z deklarowanego rodzaju
    >+ dzialalnosci;)

    Ujmę inaczej: jak nie zadeklaruje właściwego rodzaju DG to może
    *wcale* się z nikim nie rozliczać ;)
    Wymaganie od kontrahenta deklaracji prowadzenia danego rodzaju DG
    poprzez wpisanie go do ewidencji wcale nie jest takie rzadkie !
    I wygodne (dla tego kontrahenta) - "w razie czego" (ja wiem ?
    jak karma to spleśnieje, jak komputery to zasilacze mogą "kopać"...)
    jest argument że przecież "oni świadczą zawodowo, no to powinni
    byli sprawdzić przed wydaniem klientowi bo się na tym znają, tak
    napisano w ewidencji"... :>

    >+ A skoro ten ' monopolista' podchodzi tak pryncypialnie , to może niech poda
    >+ prawne uzasadnienie swojego stanowiska

    Och, bardzo proste: "sprzedajemy tylko firmom które mają TAKI wpis
    w EDG/KRS i TYLKO takim" !

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 14. Data: 2004-08-21 10:22:55
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    weronika <a...@a...pl> wrote:

    > a takie PKD: 52.48.G -Sprzedaż detaliczna artykułów nieżywnościowych w
    > wyspecjalizowanych sklepach, gdzie indziej niesklasyfikowana ?

    Podsumowując - ten wpis okazał się właściwym w całej dyskusji. Ot takie
    mydło i powidło, pod które została podciągnięta sprzedaż artykułów
    zoologicznych...

    --
    Przemysław Maciuszko