eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoWpis do ewidencji działalności gospodarczej - sprzedaż art. zoologicznych › Re: Wpis do ewidencji działalności gospodarczej - sprzedaż art. zoologicznych
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wpis do ewidencji działalności gospodarczej - sprzedaż art.
    zoologicznych
    Date: Sun, 8 Aug 2004 00:12:40 +0200

    On Thu, 5 Aug 2004, Samotnik wrote:

    >+ <k...@t...pl> napisal(a):
    [...]
    >+ > Tylko kto ci broni wykonywac dzialnosc bez jej wpisania w ewidencji ...
    >+ > kiedys ropatrywal ten problem Janusz Weiss z Radia Z i okazalo sie ze nei ma
    >+ > zadnej kary za wykonywanie dzialnosci innej niz wipsana w ewidencji :)
    >+
    >+ No, też się długo nad tym zastanawiałem i NIE ZNALAZŁEM przepisu, który
    >+ ogranicza działalność do tego, co wpisane jest w ewidencji.

    Sa dwie różne sprawy: wykonywanie działalności nie wpisanej do ewidencji
    oraz prowadzenie "działalności podstawowej" nie zgłoszonej do GUS.
    Za to pierwsze rzeczywiście nikt nigdy kary nie znalazł - i byłoby
    bez sensu, jakby dajmy na to zakład murarski - aby pozbyć się starego
    młotka :> - musiał dopisywać do działalności "handel narzędziami" !!
    (baaardzo proszę, nie podsuwajcie takich pomysłom naszym legislatorom
    - oni są do WIELU rzeczy zdolni :>).
    Natomiast "działalności podstawowe" (a GUS ma w formularzu miejsce
    na trzy pozycje :)) wyznacza się w zależności od procentu uzyskanego
    przychodu lub liczby zatrudnionych przy danej działalności (można
    sobie wybrać :)) - i nie pamiętam czy nie ma jeszcze czegoś do
    wyboru.
    Przy zmianie "działalności podstawowej" jest obowiązek powiadomienia
    GUSu - i pewnie za niepowiadomienie ktoś wyciągnie zza pazuchy
    przepis z karą :)
    Inna rzecz że GUS *względnie rzadko* się czepia, stąd przestępstwa
    i wykroczenia wobec przepisów o statystyce publicznej są chyba
    powszechne :]
    Tak jak to z jedyną pieczątką bez REGONu... :]

    pozdrowienia, Gotfryd