    From: "Mrowka" <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wojsko
    Date: Sun, 2 May 2004 20:37:25 +0200

    Użytkownik "Papik" <p...@a...net> napisał w wiadomości
    news:slrnc9aes4.6bl.papikUSUNmnie@cocoon.acn.waw.pl.
    ..

    > najprosciej zajrzec do ksiazeczki wojskowej albo do ulotki :)
    > do 28r. zycia (a konkretniej do konca roku w ktorym konczy 28r zycia) moga
    > go powolac ale warunek: nie unikal tej sluzby w sposob jaki opisalas.
    > W przeciwnym razie wiek ten zostac moze przedluzony ... no wlasnie..
    > zapomnialem do kiedy a moja ksiazeczka wbrew zaleceniom jest zbyt daleko
    :)
    > ale zobacz jeszcze: http://tinyurl.com/338sb

    A ja tu widze cos takiego:
    "Od 31 grudnia roku,w ktorym poborowy ukonczyl 24 lata.Wtedy bowiem wojskowy
    komendant uzupelnien przenosi poborowego do rezerwy.Nie dotyczy poborowych
    ktorym odroczono sluzbe wojskowa,nie zglosil sie do poboru do konca roku
    kalendarzowego,w ktorym konczyl 24 rok zycia,odbywaja kare pozbawienia
    wolnosci,czasowo przebywaja za granica lub nie spelnili wojskowego obowiazku
    meldunkowego.Tych poborowych przenosi sie do rezerwy 31 grudnia
    kalendarzowego w ktorym ukonczyli 28 lat."
    Cyli rozumiem ze znajomek zostal przeniesiony do rezerwy tak?I co zadna kara
    jemu za unikanie woja nie grozi?Wymazali jego nazwisko zkompa na granicy?Bo
    rozumiem ze bylo tam umiszczone skoro zniesli waznosc paszportu?

    Pozdrawiam.Magda