  • 1. Data: 2007-09-29 09:41:16
    Temat: Wniosek do biura o zakazie wydawania paszportu...
    Od: PawelM <p...@o...pl>

    Witam
    Czy ktoś może mi powiedzieć jak ma wyglądać taki wniosek? Matka
    naszego małoletniego Syna (2-latka) prawdopodobnie będzie chciała
    uciec z naszym Synem za granicę dlatego chcę złożyć taki wniosek.
    Dziękuję, pozdrawiam.

  • 2. Data: 2007-09-29 09:49:52
    Od: PawelM <p...@o...pl>

    ...jeszcze jedno, za niedługo nie będzie granic i wystarczy dowód...a
    nawet nie. Czy można zabronić opuszczania terytorium RP?
    Pzdr.

  • 3. Data: 2007-09-29 10:52:59
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    PawelM pisze:
    > ...jeszcze jedno, za niedługo nie będzie granic i wystarczy dowód...a
    > nawet nie. Czy można zabronić opuszczania terytorium RP?

    Prawo do podróżowania po krajach Unii Europejskiej jest przywilejem
    każdego obywatela Unii, czyli również obywatela Polski. WYjazd do kraju
    UE nie jest ucieczką za granicę.

    M.

  • 4. Data: 2007-09-29 11:46:36
    Od: wombi <w...@n...onet.pl>

    Maciej Bebenek pisze:

    > Prawo do podróżowania po krajach Unii Europejskiej jest przywilejem
    > każdego obywatela Unii, czyli również obywatela Polski. WYjazd do kraju
    > UE nie jest ucieczką za granicę.
    >
    > M.

    Nie jest? To już Konwencja dotycząca cywilnoprawnych aspektów
    uprowadzenia dziecka za granicę sporządzona w Hadze w dniu 25
    października 1980 r. (Dz.U. z 1995 r. nr 108 poz. 528) nie obowiązuje?
    Nie wprowadzaj pytającego w błąd.

  • 5. Data: 2007-09-29 11:58:45
    Od: wombi <w...@n...onet.pl>

    PawelM pisze:
    > ...jeszcze jedno, za niedługo nie będzie granic i wystarczy dowód...a
    > nawet nie. Czy można zabronić opuszczania terytorium RP?
    > Pzdr.

    Do wydania dowodu osobistego dla 2-letniego dziecka potrzebna jest zgoda
    obojga rodziców. Dla dziecka, które ukończyło 13 lat wystarczy jego
    podpis i jednego z rodziców.
    Do wydania paszportu potrzebna jest zgoda obojga rodziców. Matka może
    jednak złożyć do sądu wniosek o zezwolenie na wydanie paszportu i
    wyjazd. Ten może się zgodzić lub nie ale to już zależy od okoliczności
    sprawy. W każdym razie będziesz powiadomiony o wszczęciu takiego
    postępowania i będziesz mógł brać w nim udział.
    Jeśli matka wyjedzie z dzieckiem za granicę bez Twojej zgody to będzie
    to zwykłe uprowadzenie ścigane na podstawie Konwencji dotyczącej
    cywilnoprawnych aspektów uprowadzenia dziecka za granicę sporządzonej w
    Hadze w dniu 25 października 1980 r. (Dz.U. z 1995 r. nr 108 poz. 528).

  • 6. Data: 2007-09-29 13:05:07
    Od: PawelM <p...@o...pl>

    ...co innego wyjazd z własnej woli, a co innego tylko z woli matki,
    nie licząc
    się z decyzją czy wolą malego dziecka. Nie mówiąc o tym, że pozbawia
    kontaktu dziecka z ojcem...

  • 7. Data: 2007-09-29 13:06:54
    Od: PawelM <p...@o...pl>

    > Do wydania dowodu osobistego dla 2-letniego dziecka potrzebna jest zgoda
    > obojga rodziców. Dla dziecka, które ukończyło 13 lat wystarczy jego
    > podpis i jednego z rodziców.
    [ciach]
    ...13lat, tyle mi wystarczy, żeby moj Syn wiedział kto jest jego
    ojcem ;)
    Gorzej jakby wyjechała teraz, gdy gdziecko małe i mogło by zapomnieć o
    ojcu...
    Dzięki, takie info mi wystarczy :)
    Pzdr.

  • 8. Data: 2007-09-29 18:48:09
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "PawelM" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
    s.com...

    Tylko nie potrafię zrozumieć, czemu łączycie wyjazd za granicę z
    ograniczeniem widzenia się z dzieckiem. Do takiego ograniczenia wystarczy
    wyjazd do nieco bardziej odległego miasta.

  • 9. Data: 2007-09-30 02:49:01
    Od: PawelM <p...@o...pl>

    > Tylko nie potrafię zrozumieć, czemu łączycie wyjazd za granicę z
    > ograniczeniem widzenia się z dzieckiem. Do takiego ograniczenia wystarczy
    > wyjazd do nieco bardziej odległego miasta.
    ...bo to już będzie bardzoooo konkretne ograniczenie kontaktu.
    dopóki jest w polsce, zawsze mozna podjechac te 100...xxx km do/po
    Syna...
    a do norwegii, wloszech, hiszpanii juz nie bardzo ....bardzo
    klopotliwe ;)
    Pzdr.

  • 10. Data: 2007-09-30 08:28:16
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <"grupa(usun)"@(wywal)grupy.3mam.net>

    W odpowiedzi na post z Sat, 29 Sep 2007 19:49:01 -0700, od PawelM :

> [...]
    > Syna...
    > a do norwegii, wloszech, hiszpanii juz nie bardzo ....bardzo

    tak na marginesie: czasem łatwiej za granice pojechać, niż do jakiejś wsi w
    PL, uwierz ! są miejsca w PL, gdzie jeżdżą 2 PKSy dziennie i to tylko w dni
    robocze, w święta do PKSu trzeba iść 5 km

    jesli się ma własny środek lokomocji, to propblemu nie ma

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    Walcz o prawdziwy status GG swoich GaduGadowiczów
    Taxi w Warszawie: http://grupy.3mam.net/taxi/