    From: "Madab" <o...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Wniosek - Co o tym sądzicie?
    Date: Wed, 1 Sep 2004 13:47:21 +0200

    Na wskutek umorzenia śledztwa z powodu stwierdzenia niepoczytalnosci
    podejrzanego przez biegłych psychiatrów. Mimo,że kurator nie przeprowadził
    obowiązkowego w takim wypadku wywiadu środowiskowego. Złożyłem do
    prokuratury nastepujący wniosek:

    śledztwa o sygn. Ds. XXXX/04 przeciwko D. Xkowskiemu, składam wniosek o
    zwrócenie uwagi na niedopełnienie wszystkich formalności postępowania
    przygotowawczego.
    Zgodnie z Art. 297. § 1 kpk: "Celem postępowania przygotowawczego jest
    zebranie danych stosownie do art. 213 i 214." Zaś Art. 214. § 2 i punkt
    2-gi stanowi: " Przeprowadzenie wywiadu środowiskowego jest obowiązkowe: gdy
    istnieje uzasadniona wątpliwość co do poczytalności oskarżonego."
    Art. 214. § 1. W razie potrzeby sąd, a w postępowaniu przygotowawczym
    prokurator lub Policja, zarządza w stosunku do oskarżonego przeprowadzenie
    wywiadu środowiskowego przez zawodowego kuratora sądowego.
    Art. 214. § 3 i punkty 3-ci i 4-ty: "Wynik wywiadu środowiskowego powinien
    zawierać: 3) zwięzły opis dotychczasowego życia oskarżonego oraz dokładne
    informacje o środowisku oskarżonego, w szczególności rodzinnym, szkolnym lub
    zawodowym, 4) własne spostrzeżenia i konkluzje kuratora."

    W przypadku nie przychylenia sie do mojego zażalenia proszę o postąpienie wg
    art. 306. § 2. kpk: "Zażalenie wnosi się do prokuratora nadrzędnego nad
    prokuratorem, który wydał lub zatwierdził postanowienie. Jeżeli prokurator
    nadrzędny nie przychyli się do zażalenia, kieruje je do sądu."

    Nadmieniam też, że wg Art. 102. § 1.: "Każdy organ postępowania jest
    obowiązany przedstawić uchybienie stanowiące przyczynę nieważności
    orzeczenia sądowi właściwemu do stwierdzenia nieważności.
    § 2. Nieważność z mocy samego prawa stwierdza na posiedzeniu z urzędu, z
    inicjatywy organu postępowania albo na wniosek strony, sąd apelacyjny w
    składzie trzech sędziów."
    Art. 103. § 1. W razie rozpoznawania z urzędu kwestii nieważności sąd
    wstrzymuje wykonanie orzeczenia.

    Art. 264. § 3. Jeżeli umorzenie postępowania następuje z powodu
    niepoczytalności oskarżonego, można utrzymać tymczasowe aresztowanie do
    czasu prawomocnego zakończenia postępowania w przedmiocie środka
    zabezpieczającego.

    P.s. Wymienione artykuły pochodzą z USTAWY z dnia 6 czerwca 1997 r.
    Kodeksu postępowania karnego. (Dz. U. Nr 89, poz. 555)<<

    Co o tym sądzicie?
    To kontynuacja wątku z tematu: "Jakie są moje szanse wobec sprytnego
    przestepcy?" Tam zacytowałem całe Zażalenie, które złożyłem w wymaganym
    terminie 7-io dniowym od powiadomienia mnie o Umorzeniu.
    W/w Wniosek złozyłem po tym terminie. Ale Wnioski chyba mogę składać zawsze
    i powinny być uwzglednione raczej.
    Pozdrawiam
    Arek Madański