  • 21. Data: 2018-02-20 08:24:52
    Temat: Re: Własność ziemi w w Polsce- dwuwymiarowa czy trójwymiarowa
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 20 lutego 2018 01:06:30 UTC+1 użytkownik Robert Tomasik napisał:

    > Wskaż kraj, w którym pilot musi uzgadniać lot z właścicielami gruntów,
    > nad którymi przelatuje.

    Delikatnie zauważę że o dronach pizemy

    > Mnie chodziło raczej o to, że nie trzeba jej przekopywac.

    Znasz przypadek że wodociągi pod prywatną działką bez zgody jej właściciela przekop
    zrobiły i rury umieściły?

  • 22. Data: 2018-02-20 10:13:27
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 19 Feb 2018 15:31:13 +0100, m <m...@g...com> wrote:
    > Wolno czy nie wolno, to na pewno ktoś może (mimo że mu nie wolno)
    > takiego drona zestrzelić (z jakiejś wiatrówki). To może się okazać
    > droga
    > impreza dla miasta.

    I najprawdopodobniej tak to się skończy. Ewentualnie wzrośnie
    sprzedaż zakłócaczy unieruchamiających drona.

    --
    Marek

  • 23. Data: 2018-02-20 11:46:40
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 19 lutego 2018 20:03:54 UTC+1 użytkownik Robert Tomasik napisał:

    > A znasz jakiś przepis zabraniający?
    Znaczy jak przyjdę na posterunek zgłosić złożyć zawiadomienie że ktoś mi dronem po
    podwórku lata to bezradnie rozłożysz rękę

    A jak przez otwarte okno tobie do salonu dronem wlecę to też na to paragrafu nie
    znajdziesz?
    Coś bezradna ta nasza policja.

  • 24. Data: 2018-02-20 13:08:45
    Od: Wojtek <w...@o...pl>

    > Dron jest "statkiem powietrznym". Wyobraź sobie taki samolot,który musi
    > pytać właścicieli działek nad którymi przelatuje o zgodę :-)

    Czy samoloty pasażerskie mogą przelatywać nad terenami wojskowymi? Nie
    muszą się czasem pytać o zgodę? A naruszanie państwowej przestrzeni
    powietrznej przez samoloty innych państw? Jakoś tutaj trzeba o taką
    zgodę wystąpić. Więc nie jest to takie niemożliwe.

    Przydałyby się regulacje prawne tak by, samolot mógł se fruwać 2 km nad
    ziemią ale z kolei dron nie mógł fruwać na np. wysokości 0.5 m nad twoją
    ziemią, podłogą, dachem.

    Czyli ochrona dostępu do nieruchomości w wymiarze pionowym. Kiedyś nie
    było takiej potrzeby, dzisiaj jest.

    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 25. Data: 2018-02-20 17:24:07
    Od: Wiesiaczek <W...@v...pl>

    W dniu 20.02.2018 o 08:24, Kris pisze:

    > Delikatnie zauważę że o dronach pizemy

    > Znasz przypadek że wodociągi pod prywatną działką bez zgody jej właściciela przekop
    zrobiły i rury umieściły?

    Ja znam.
    Co prawda nie wodociągi ale energetyka kładła kable 15 kV po usunięciu
    linii napowietrznej.
    Ja się zgodziłem na przekopanie mojego terenu (i dostałem całkiem niezłą
    kasę), a sąsiad się postawił.
    No to mu zrobili podkop (kilkadziesiąt metrów, mają takie urządzenie do
    wiercenia poziomego) i po grzybach.
    Myślę, ze to bez różnicy, wodociągi czy energetyka. Technologia może być
    ta sama.

    --
    Wiesiaczek (dziś z DC)
    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach:

  • 26. Data: 2018-02-20 17:26:31
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 20.02.2018 o 17:24, Wiesiaczek pisze:

> [...]
    > wiercenia poziomego) i po grzybach.
    > Myślę, ze to bez różnicy, wodociągi czy energetyka. Technologia może być

    Na jakiej głębokości zrobili ten podkop?

    p. m.

  • 27. Data: 2018-02-20 18:35:43
    Od: Wiesiaczek <W...@v...pl>

    W dniu 20.02.2018 o 17:26, m pisze:

    przekop zrobiły i rury umieściły?

    > Na jakiej głębokości zrobili ten podkop?
    >
    > p. m.

    Tego nie wiem, ale nie mniej niż 1m ze względu na przemarzanie gruntu.

  • 28. Data: 2018-02-20 19:29:51
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 20-02-18 o 08:24, Kris pisze:

    > Delikatnie zauważę że o dronach pizemy

    Dron jest bezpilotowym samolotem. Dokładnie te same przepisy go dotyczą.

    > Znasz przypadek że wodociągi pod prywatną działką bez zgody jej
    > właściciela przekop zrobiły i rury umieściły?

    W pobliskim mi mieście w ten sposób obeszli kilku uparciuchów z gazem. W
    innej miejscowości z tego co wiem, planują to samo. Dwie posesje obok
    mnie z kablem telekomunikacyjnym. O wodzie nie słyszałem, ale nie wydaje
    mi się to akurat jakoś bardziej skomplikowane. Ja w ten sposób z
    sąsiadem krajówkę pokonywaliśmy z kanalizacją w latach 90-tych. Tonie
    jest jakaś "kosmiczna technologia".

  • 29. Data: 2018-02-20 20:08:36
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 20 lutego 2018 19:29:57 UTC+1 użytkownik Robert Tomasik napisał:
    >Tonie jest jakaś "kosmiczna technologia".

    To ja wiem ze to jest proste do zrobienia
    Ale wierzyć mi się nie chce że tak pod czyjąś działką ryją
    Przeciez normalnie słuzebność sobie robią żeby naprawiać mogli itp
    A Ty piszesz że tak Sobie bez niczego pod prywatna działką przekopali
    Na jakiej głębokości to zrobili mnie ciekawi?
    Bo jak taka rura idzie przez moją działke bez mojej zgody a ja bym tam chcial garaż
    czy inną szopę budować?
    Bez zgody i bez odszkodowania to raczej niemożliwe co piszesz

  • 30. Data: 2018-02-20 20:12:26
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 20 Feb 2018 02:46:40 -0800 (PST), Kris <k...@g...com>
    wrote:
    > Znaczy jak przyjdę na posterunek zgłosić złożyc
    > zawiadomienie że ktoś mi dronem po podwórku lata to bezradnie
    > rozłożysz rękę

    Przecież w tym przypadku nie "ktoś" a straż czyli inna służba.

    --
    Marek