  • 11. Data: 2014-08-07 14:18:40
    Temat: Re: Wlasna posesja - ognisko
    Od: "Ogrodnik Ben" <a...@i...eu>

    Użytkownik "Użytkownik_zyga" napisał:
    > Mam dzialke zabudowana ~40 ar (98x44) na której od czasu
    > do zapalam ognisko
    > z galezi drzew i trawy (czeresnia, drzewa owocowe).
    > Do najbliżej dzialki od ogniska jest ~14 mb aale ta
    > dzialka jest
    > niezabudowana, natomiast do najblizszej posesji
    > zabudoiwanej tj. domu jedn.
    > jest ponat 60 mb. Palac ognisko wydobywa sie dym, ktory
    > przeszkadza
    > sasiadce, wlasnie tej oddalonej o ponad 60 mb.
    > Czy wolno mi palic ogniski na swojej posesji, czy musze
    > uzyskac pozwolenie.
> [...]

    "Dopuszcza się spalanie zgromadzonych pozostałości
    roślinnych poza instalacjami i urządzeniami, jeżeli na
    terenie gminy nie jest prowadzone selektywne zbieranie lub
    odbieranie odpadów ulegających biodegradacji, a ich spalenie
    nie narusza odrębnych przepisów."

    Czyli także tych pozostałych ze sprzątania i dbania o
    otoczenie domu. Masz prawo mieć żywopłot, więc masz prawo, a
    nawet obowiązek go strzyc, tak samo jak wykonywać prace
    pielęgnacyjne na drzewach (i innych nasadzeniach) rosnących
    na działce.
    Co innego gdybyś postanowił puścic z dymem wszytskie derzewa
    z działki, krzaki etc. Wtedy skala ogniska byłaby nieco
    irracjonalna.

    A teraz zdrowy rozsądek - należy powstrzymać się od spalenia
    pozostałości roślinnych kiedy jest wysoki stopień zagrożenia
    pożarowego, kiedy wieje silny wiatr o zmiennym kierunku.
    Należy zadbać o nadzór nad palącym się ogniskiem, nie
    dopuszczać do powstawania iskier.

    Ponieważ takie "czyszczące" ogniska robisz kilka razy w
    roku, to w zasadzie mogą Cię cmoknąć w pompkę. Mandat byłby
    nadużyciem, a histeryczna sąsiadka niech zażyje nerwosol.
    Zorientuj się jakie są przepisy w Twojej gminie.
    --
    pzdr
    OB

    ---