  • 1. Data: 2006-02-07 10:53:51
    Temat: Włam do internetu
    Od: "ws" <w...@p...wp.pl>

    Witam mieszkam w małej miejscowości gdzie jedną z możłiwości korzystania z
    internetu jest internet radiowy, jego dystrybucją zajmują się mało
    sympatyczni goście którzy uważają się za wielkich hakerów;).
    Zakładamy że posiadam wiedze i umiejętności pozwaljące mi na korzystanie z
    tego intenretu bez wiedzy właścicieli, wynika to z faktu ze maja źle
    skonfigurowany serwer. zastanawiam się czy korzystając z tego internetu
    łamię prawo czy też nie
    ( Serer powinien być tak skonfigurowany żeby niemożliwy był dostęp dla osób
    postronnych)
    Z góry dzięki za wszelkie sugestie pozdrawiam
    Wiktoria

  • 2. Data: 2006-02-07 12:12:06
    Temat: Re: Włam do internetu
    Od: "Przemysław Szalbierz" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ws" <w...@p...wp.pl> napisał w wiadomości
    [...]

    A jak zobaczysz niezamknięty samochód to go ukradniesz, bo dostęp do niego
    nie powinien być możliwy dla osób postronnych?

    Przemek

  • 3. Data: 2006-02-07 12:15:55
    Od: "Fil" <f...@b...pl>

> [...]
    osób
    > postronnych)
    > Z góry dzięki za wszelkie sugestie pozdrawiam

    A jak zostawiasz otwarty dom, to kazdy powinien moc swobodnie sobie do niego
    wejsc... bo dom powinien byc tak zamkniety, zeby niemozliwy byl dostep dla
    osob postronnych...

    Od strony prawa cywilnego, to korzystajac bez podstawy prawnej z tego lacza
    uzyskujesz korzysc majatkowa kosztem innej osoby. I nie zdziw sie, kiedy po
    odczytaniu logow z calego roku przez administratora, przyjdzie Ci wezwanie
    do zaplaty za caly rok abonamentu z powolaniem sie na art. 405 Kodeksu
    cywilnego.
    Pozdr.,

    F.
    ------------------------------
    www.doradcyprawni.com
    www.doradcyprawni.org.pl

  • 4. Data: 2006-02-07 12:26:18
    Od: "Robert J." <r...@w...pl>

    > Z góry dzięki za wszelkie sugestie pozdrawiam

    Zasadnicza kwestia to w jaki sposób ustalą że to Ty korzystasz? I jak Cię
    znajdą? Co z tego że będą znali IP? Pytanie gdzie ten komputer się znajduje?
    :-)

  • 5. Data: 2006-02-07 12:33:04
    Od: "ws" <w...@p...wp.pl>

    Dzięki za odpowiedzi na pewno mnie nie namierża bo to cienkie bolki ale nie
    oto biega interesuje mnie głównie kwestia prawna tej sprawy jak napisął
    Robert J

    "To administrator konkretnej sieci ma zadbać o
    szyfrowanie połączenia, a nie ja jako użytkownik martwić się, żeby
    przypadkiem do niego się nie podłączyć :-)"
    i to zdanie w pełni popieram ale w dalszym ciągu nie wiem jak ze stroną
    prawną

  • 6. Data: 2006-02-07 12:35:53
    Od: "Robert J." <r...@w...pl>

    > I nie zdziw sie, kiedy po
    > odczytaniu logow z calego roku przez administratora, przyjdzie Ci wezwanie
    > do zaplaty za caly rok abonamentu z powolaniem sie na art. 405 Kodeksu
    > cywilnego.

    Ale do kogo przyjdzie to wezwanie??? Tam nie ma kabla, po którym można dojść
    kto to korzysta :-). Zauważ jedną rzecz. Kupujesz w sklepie nowy komputer, z
    kartą WiFi, bo masz takie prawo. Instalujesz na nim Win, a system
    automatycznie podłącza się do dostępnej sieci. Otwierasz przeglądarkę i co?
    Jest net :-). Skąd masz wiedzieć, że to ktoś gratis nie udostępnia
    bezprzewodowo? To nie jest wcale abstrakcja. W Gryfinie (koło Szczecina)
    burmistrz zrobił dla mieszkańców dobrze i każdy może przyjść z laptopem na
    rynek i korzystać z netu za darmo. A sądzę że w okolicznych kamienicach w
    mieszkaniach też działa. Ba, w wielu lokalach gastronomicznych (sam w dwóch
    robiłem taką sieć) także jest bezprzewodowy net dla klientów, za darmo. A
    użytkownik kompa wcale nie musi mieć świadomości, że podłączył się nie do
    tej sieci, co trzeba. To administrator konkretnej sieci ma zadbać o
    szyfrowanie połączenia, a nie ja jako użytkownik martwić się, żeby
    przypadkiem do niego się nie podłączyć :-). W takim wypadku musiałbym po
    każdym uruchomieniu kompa sprawdzać ustawienia, a to, za przeproszeniem, mi
    wisi ;-)

  • 7. Data: 2006-02-07 12:58:39
    Od: "Robert J." <r...@w...pl>

    > A jak zostawiasz otwarty dom, to kazdy powinien moc swobodnie sobie do
    niego
    > wejsc... bo dom powinien byc tak zamkniety, zeby niemozliwy byl dostep dla
    > osob postronnych...

    Porównanie nie do końca słuszne. Dom jest obszarem zamkniętym. Wchodzisz tam
    świadomie, nawet gdy zamek jest otwarty. Ja bym raczej porównał taką sieć do
    prywatnej łąki, pola. Ale bez żadnej tabliczki że to teren prywatny. Skąd
    masz wiedzieć że tam nie wolno wejść skoro nie ma żadnej informacji?

  • 8. Data: 2006-02-07 13:06:50
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 7 lut o godzinie 13:26, na pl.soc.prawo, Robert J. napisał(a):

    > Zasadnicza kwestia to w jaki sposób ustalą że to Ty korzystasz? I jak Cię
    > znajdą? Co z tego że będą znali IP? Pytanie gdzie ten komputer się znajduje?

    Administrator znajdzie IP przydzielane przez ... jego własny DHCP :D
    Bo jako-tako żaden komputer nie ma adresu IP - tylko karta w nim ma
    MAC-Adress.

    --
    Herbi
    07-02-2006 14:06:48

  • 9. Data: 2006-02-07 13:37:41
    Od: "rezist.com" <s...@p...com>

    ws wrote:
    > Dzięki za odpowiedzi na pewno mnie nie namierża bo to cienkie bolki ale nie
    > oto biega interesuje mnie głównie kwestia prawna tej sprawy jak napisął

    kaza Ci kupic slownik ortograficzny jak juz Cie zlapia

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 10. Data: 2006-02-07 13:42:59
    Od: "Cyberix" <c...@i...pl>

    > Administrator znajdzie IP przydzielane przez ... jego własny DHCP :D
    > Bo jako-tako żaden komputer nie ma adresu IP - tylko karta w nim ma
    > MAC-Adress.

    E tam, wystarczy odpalić sniferka i po pewnym czasie admin będzie miał
    pewnie Twój adres email, hasło do poczty i wiele innych interesujących
    danych :))))