    From: "Fil" <f...@b...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Włam do internetu
    Date: Tue, 7 Feb 2006 13:15:55 +0100

    Użytkownik "ws" <w...@p...wp.pl> napisał w wiadomości
    news:dsa1tn$k6f$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Witam mieszkam w małej miejscowości gdzie jedną z możłiwości korzystania z
    > internetu jest internet radiowy, jego dystrybucją zajmują się mało
    > sympatyczni goście którzy uważają się za wielkich hakerów;).
    > Zakładamy że posiadam wiedze i umiejętności pozwaljące mi na korzystanie z
    > tego intenretu bez wiedzy właścicieli, wynika to z faktu ze maja źle
    > skonfigurowany serwer. zastanawiam się czy korzystając z tego internetu
    > łamię prawo czy też nie
    > ( Serer powinien być tak skonfigurowany żeby niemożliwy był dostęp dla
    osób
> [...]

    A jak zostawiasz otwarty dom, to kazdy powinien moc swobodnie sobie do niego
    wejsc... bo dom powinien byc tak zamkniety, zeby niemozliwy byl dostep dla
    osob postronnych...

    Od strony prawa cywilnego, to korzystajac bez podstawy prawnej z tego lacza
    uzyskujesz korzysc majatkowa kosztem innej osoby. I nie zdziw sie, kiedy po
    odczytaniu logow z calego roku przez administratora, przyjdzie Ci wezwanie
    do zaplaty za caly rok abonamentu z powolaniem sie na art. 405 Kodeksu
    cywilnego.
    Pozdr.,

    F.
    www.doradcyprawni.com